Riksdagsvalet 2026
Som jag sade, vid ökad konsumtion så ökar efterfrågan efter resurser.
Att skyffla alla pengar till en punkt ger ingenting.
Som jag sade, vid ökad konsumtion så ökar efterfrågan efter resurser.
Att skyffla alla pengar till en punkt ger ingenting.
ROLF, det är inte ens vad som sägs eller nära.
Vad som sägs är att regeringen har ansvar över myndigheter.
Sen kommer det du glömmer av(Antar medvetet.) och det är att även regering och riksdagen står under lagar som även de måste följa.
Och som i detta fallet så förstår inte tidö-regeringen att man måste följa lagar och pga att de tycker de ska göra annat.
Enda sättet är ändra lagarna, men såklart då exponeras deras politik istället.(Vad nu den är...)
Varför är lagarna så oviktiga för dig och förstå att myndigheter står under dessa, så även riksdagen och regeringen.
Ansvaret som regeringen har det är att följa lagar.
Men även byta ut GD om den inte följer lagar, eller hittar på personliga dumheter eller är för otrevlig mot personalen som bara gör sitt jobb.
Och så vidare, men sluta om att låsas om att lagar inte styr myndigheter i det dagliga.
Och att om det ministerstyrs som regeringen säger med att de motarbetar regeringen, för de arbetar under lagar och får de dåliga vägledning så berättar det att vägledningen regeringen kan göra är samma som att motarbeta är att berätta just lagar ger hinder för vägledningen.
Fascinerande att inte denna koppling klickar ens när vi vet om att myndigheter är en jobbig byråkrati och om man inte är inom lagen för oss privatpersoner eller företag om det är en sådan myndighet.
Det är rätt intressant och se hur andra partier nu gör åttor på sig att vara SD bästa vänner 
Och jag ser redan nu framför mig i hur de kommer bli mer som en sekt och hur de synkront kommer säga exakt samma saker i varje parti och hur SD står med taktpinnen och piskar in alla i ledet oavsett vad det handlar om.
För vi har ju KD sedan länge varit detta, L hakade på precis och nu ser vi M göra samma i inbillan det räddar deras parti.
Och de som idag inte gillar SD, vad gör ni, röstar M ändå?
Undrar då det är mest troligt att vara just en röst på SD nu, är era principer värda något är då frågan bakom detta.
Ebba Busch vill att Sverige ska kriga för USA.
www.instagram.com/reel/DTz9tWhDKdK/
Man inser att KD är mer radikaliserat än vad man kan ha trott, och jag trodde redan det var illa.
Jag hade fel, det var värre.
Intressant tumme ned, undrar om det är för du berättar om ebba(Som kanske skulle varit hemligt
, eller om de håller med det är hemskt.)
Fascinerande helt klart.
Och två, vad är det med ebba och hur vi har ett land som USA som hotar Sverige på olika plan, och så har vi ebba som står och hurrar över detta nu.
Ja, en sak måste man säga, hon har inget gillade för Sverige, undra vem hon sålt sig ut till.
För det är rätt udda och inte som minister i en Svensk regering inte klarar av att se Sverige först, och skumt, för de brukar ju dom ropa Sverige först normalt.
Mycket fascinerande av ebba.
Och så glad och nöjd Björn Söder ser ut och vara också.
Ser ut som här har jag äntligen träffat någon som vet vad man ska göra med icke vita.
Rätt fascinerande och se höger som tyckt så illa om judar ända tills bibi började med sina folkmord.
Helt plötsligt är judar det bästa som finns, kan det inte vara på plats att de får ta ansvar för sina framgångar OCH misstag istället, för vi har sett hur man skyddar deras "misstag" som att andra är antisematiter istället.
Och det berättar att vi har en hel del som anses att dessa folkslag i Mellanöstern ska dödas.
Rätt tragiskt att man står bakom folkmord.
Säger inte just att du gör, men vi har ett gäng som gör och ursäktar det, eller än värre försöker låtsas om det inte ens existerar.
Det var ett folkmord som skedde och hur oskyldiga avrättades.
Hur vet vi att de avrättades, jo, för det var så många huvudskott och det saknar all logik i världen att det kan skett i strid.
Och jo, sen var detta barn också.
Men blunda du på, betyder det då att du stödjer det som Israel gjort mot civila och svält dom ala koncentrationsläger?
Och nu börjar historien om i Libanon.
Det som blir sjukligt komiskt på ett dåligt sätt, det är att vi har alla trott att folkförflyttningar, stjäla land, koncentrationsläger(Som Gaza var som ett i ett tag.) och folkmord var dåliga saker, men tydligen inte om de gör det själva av någon underlig anledning.
Den som följt "kriget" mot Gaza vet om detta redan, är du i förnekelse?
För detta var inte bara ett försvar som Israel gjorde, och som de hade full rätt att göra.
Det var sen som allt gick åt helvete och gjorde det som nassarna gjorde mot dom, fast Israel gjorde det på annat sätt.
Kan någon förklara för mig varför en trådstart med ett riksdagsval 2026, blir ännu en tråd av sjukligt judehat?
Vilket jude hat?
Att återge vad som sker sakligt och med fakta är bara fakta med kontext.
Jag har insett att de hemska brotten Israel gjort mot Gaza och oskyldiga, ska vi inte få prata om.
Sure de hade rätt initialt att attackera Gaza och med de hemskheter de gjorde mot Israeliska medborgare.
Men sen efter ett tag så slutade det vara ett försvar och istället koncentrationsläger på omfattande nivå och folkmord.
Tydligen verkar det som att bibi ska ha frikort för alla brotten mot mänskligheten som skett, och de drar sig inte för kalla det för jude hat.
Och man trodde att de hade lärt sig av hitlers holocast, men icke, utan de gjorde samma.
Men såklart på ett annat sätt, dog gjorde gaza folket oavsett metoden som användes.
Det mest uträknade var att svälta dom.
Men även alla skott i huvudet på barn, som berättar det var inte i strid, utan rena avrättningar och av BARN.
Så hemska är bibi och hantlangarna i Israel och där inte ens barn är något de bryr sig om.
Det var inte jag som tog upp judar och Gaza, och ja, bara ICJ är kompetenta att döma något som folkmord, varken du, Klyban eller någon organisation kan göra det. Men jag tänker inte återigen diskutera feltolkningarna om vad ICJ sagt.
Hur tror ni att det går i riksdagsvalet 2026? Förutom Gaza, kan det möjligtvis finnas andra frågor som påverkar valet?
Ingen av oss som ser vad som skett i Gaza är domare, utan vi set vad som skett och rapporterna om hemskheter Israel gjort.
Blundar du och tror allt varit bra?
Har du den juridiska kompetensen och insynen i bevismaterialet så du kan avgöra att det var folkmord?
Tydligen finns de som inbillar sig Gaza var ett krig och utan att brutit mot något alls.
Antar för "Israel" och det är det enda punkten de ser, inte en massa döda Gazabor eller barn.