FuckGoggleAskMe skrev 2026-04-19 08:21:57 följande:
Du tror alltså att självförsörjande kvinna = ensamstående kvinna, och att alla ensamstående kvinnor lever i ekonomisk misär? Du tror vidare att regeringen framkallat inflationen som höjde priserna och att skattesänkningen för alla inte inneburit något positivt för låginkomsttagare? Samt att jag anser att vi ensamstående kvinnor är obetydliga?
Haha, det var många intressanta antaganden!
Försöker du verkligen svart och vitt, hur inbillade du det berättar om de som inte har bra lön och får offra saker i deras liv ekonomiskt.
Och som nu har fått det värre och TACK VARA tidö.
Tragiskt att du inbillade dig svart och vitt skulle ändra något.
Och ja, tidö gjort det sämre för de i de lägre löneskalorna till förmån för de stackare som har högre lön.
Alltid så fascinerad över att man med en svag ekonomi röstar på partier som gör det sämre för dig, och sen har magen och klaga på ekonomin.
Kanske de borde rannsaka sig själv istället och ställa frågan vad är det för fel på mig som röstar på partier som inte vill mig väl, men väl de stackars rika.
Man tycker att logiken borde klicka in och inse att man röstar mot sitt eget välmående.
Och vad röstar man ens på då, agenda?
För det är udda klaga på ekonomi och så som i detta fallet med denna regering så har det inte blivit bättre pga andra ändringar som drabbar just ensamstående.
Men kanske du kommer försöka en svart och vitt till och inbilla dig de fattigare och lägre löneskalorna inte existerar?(För det vore rätt tragiskt.)