Robert 558 skrev 2023-06-16 17:16:45 följande:
Lider enormt mycket med dig, har själv varit utsatt för otrohet. Det är tre år sedan, och det gör fortfarande oerhört ont. Vi valde trots allt att gå vidare, och om jag inte hade fastnat så skulle nog tiden ha läkt såren lite bättre Det "positiva" i den otrohet som du råkat ut för, är att det som du beskriver det endast handlar om sexuell sådan.
Om man får gradera helvetet otrohet så gör den känslomässiga biten det sju resor värre. Jag råder dig att sitta still i båten, att inte ta några förhastade beslut. Ställ krav, det är upp till dig nu om ni ska gå vidare. Vi har använt både individuell terapi som pardito. Och pratat väldigt mycket. Få svinet att stå till svars för det han gjort, få honom att VERKLIGEN visa att han ångrar sig, älskar dig och vill fortsätta ihop, nöj dig inte med mindre.
Så sjukt mycket jag verkligen HATAR otrohet, förminskningen där man inte är värd mer än några j*vla ligg. Sjukt vidrigt beteende. J*vla egoister.
Håller tummarna för att det går bra.
Håller med i det mesta du skriver, har varit där jag med men jag valde att lämna ganska omgående.
Dock håller jag inte riktigt med om det du skriver om att "FÅ folk att stå sull svars och, FÅ folk att visa ånger"... jag menar, man man måste pressa personen föl att klämma fram ånger, är den verkligen äkta då eller är den spelad för att personen vet att det är vad du vill ha? Och vad är då poängen med att pressa fram något man ändå vet är falskt?