• Anonym (Sårad)

Otrohet

Min man var otrogen för 2 veckor sedan. Jag orkar inte ta mig vidare. Ligger och gråter hela dagarna. Orkar inte förmå mig till någonting - semester, sol och värme ute men inte ens det orkar jag bry mig om. Hur kommer man vidare? Och när slutar det göra så jäkla ont.

• Svar på tråden Otrohet
  • Robert 558

Lider enormt mycket med dig, har själv varit utsatt för otrohet. Det är tre år sedan, och det gör fortfarande oerhört ont. Vi valde trots allt att gå vidare, och om jag inte hade fastnat så skulle nog tiden ha läkt såren lite bättre Det "positiva" i den otrohet som du råkat ut för, är att det som du beskriver det endast handlar om sexuell sådan. 

Om man får gradera helvetet otrohet så gör den känslomässiga biten det sju resor värre. Jag råder dig att sitta still i båten, att inte ta några förhastade beslut. Ställ krav, det är upp till dig nu om ni ska gå vidare. Vi har använt både individuell terapi som pardito. Och pratat väldigt mycket. Få svinet att stå till svars för det han gjort, få honom att VERKLIGEN visa att han ångrar sig, älskar dig och vill fortsätta ihop, nöj dig inte med mindre. 

Så sjukt mycket jag verkligen HATAR otrohet, förminskningen där man inte är värd mer än några j*vla ligg. Sjukt vidrigt beteende. J*vla egoister. 

Håller tummarna för att det går bra.

• Anonym (man)
    Robert 558 skrev 2023-06-16 17:16:45 följande:

Lider enormt mycket med dig, har själv varit utsatt för otrohet. Det är tre år sedan, och det gör fortfarande oerhört ont. Vi valde trots allt att gå vidare, och om jag inte hade fastnat så skulle nog tiden ha läkt såren lite bättre Det "positiva" i den otrohet som du råkat ut för, är att det som du beskriver det endast handlar om sexuell sådan. 

Om man får gradera helvetet otrohet så gör den känslomässiga biten det sju resor värre. Jag råder dig att sitta still i båten, att inte ta några förhastade beslut. Ställ krav, det är upp till dig nu om ni ska gå vidare. Vi har använt både individuell terapi som pardito. Och pratat väldigt mycket. Få svinet att stå till svars för det han gjort, få honom att VERKLIGEN visa att han ångrar sig, älskar dig och vill fortsätta ihop, nöj dig inte med mindre. 

Så sjukt mycket jag verkligen HATAR otrohet, förminskningen där man inte är värd mer än några j*vla ligg. Sjukt vidrigt beteende. J*vla egoister. 

Håller tummarna för att det går bra.

Håller med i det mesta du skriver, har varit där jag med men jag valde att lämna ganska omgående.

Dock håller jag inte riktigt med om det du skriver om att "FÅ folk att stå sull svars och, FÅ folk att visa ånger"... jag menar, man man måste pressa personen föl att klämma fram ånger, är den verkligen äkta då eller är den spelad för att personen vet att det är vad du vill ha? Och vad är då poängen med att pressa fram något man ändå vet är falskt?
  • Anonym (Out of bounds)

Jag tror jag är man mentalt. Jag hade inte orkat reagera så starkt som de flesta här gör på ett simpelt fylleligg. Det är väldigt mänskligt att vara både kåt och nyfiken. Och göra ogenomtänkta saker med alkohol i systemet.

Men då har jag många år av relation bakom mig och vet att det är mycket mer som binder ihop oss än bara en tänkt ensamrätt på varandras kön.

So what om han vill ligga med någon annan en gång av de 2000+ ligg som han har haft med mig?

Att gråta över det i två veckor- nej, verkligen inte.

Antingen gör man iskallt slut om det är så man tycker, eller så frågar man om han vill fortsätta ihop och förutsätter då givetvis att det är okej även för mig att bli sugen på andra då.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Hej) skrev 2023-06-16 16:53:18 följande:

Ni som trycker minus på mina inlägg får gärna förklara var jag har fel och varför ni tror att allt de gjorde på resan var sex med varandra.

Det är irrelevant om de gjorde annat eller inte. Varför har du så svårt att fatta det? Han var otrogen med henne oavsett. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Camilla)

Klart du är i chock. Vem skulle inte vara det?? Så du fick reda på det av sneknullet som dessutom skrattar när hon berättar. Vilket stolpskott. Vad ville hon uppnå med att delge er detta. Alltså dig och hennes make? Har det pågått en längre tid eller en fyllegrej? Jag uppfattade att det varit upprepade gånger. Då är det ju något knas med er relation också. 

Har ni öht satt er ner och pratat igenom vad som hänt. Vad vill din man att ni gör? Med ffa vad vill DU göra? Du måste invänta värsta chocken först. Antingen går ni i parterapi och får verktyg att reparera förhållandet  eller så gör ni samma sak men gör ett avslut istället. Alltså parterapi är inte samma sak som att fortsätta relationen utan att faktiskt göra ett snyggt avslut. Just nu kanske du skulle behöva någon form av kristerapi. 

Det som behöver komma fram det är om han gjort det tidigare. Varför han har det behovet. Kan han sluta med det? Du måste fundera om du vill fortsätta relationen. Förlåta honom och gå vidare. Det innebär inte att du vid varje gnissel anklaga eller påminna honom om felet han gjort nu. Det går du hacka i dig om du fortsätter. Han måste förtjäna din tillit igen. Det är inget som han får gratis. Ni behöver förändra en hel del i en fortsatt relation. 

Eller så inleder ni separation. Skickar in Pappren och börjar riva  boenden och ev bodelning. 

• Anonym (Hej)
    Anonym (Wtf) skrev 2023-06-16 17:53:36 följande:
    Det är irrelevant om de gjorde annat eller inte. Varför har du så svårt att fatta det? Han var otrogen med henne oavsett. 
    Hur kan det inte vara relevant för en otrohet, vad två personer gör tillsammans? Jag undrade om det bara var sexet som gjorde det, och varför inte eventuell emotionell närhet eller annat umgänge har någon betydelse.
  • Anonym (Hej)
    BaraLillaJag84 skrev 2023-06-16 17:55:51 följande:
    Och du sitter och gissar vad de gjorde under sin tid tillsammans. Säkert jävligt givande för TS!
    Jag gissade ingenting, det var en annan person som kom med förslag på vad de kan ha gjort tillsammans. Du kan väl låta TS tala för sin egen räkning, men om hon inte har utbyte av diskussionen så behöver hon inte läsa mina inlägg.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (man) skrev 2023-06-16 17:25:56 följande:
    Håller med i det mesta du skriver, har varit där jag med men jag valde att lämna ganska omgående.

Dock håller jag inte riktigt med om det du skriver om att "FÅ folk att stå sull svars och, FÅ folk att visa ånger"... jag menar, man man måste pressa personen föl att klämma fram ånger, är den verkligen äkta då eller är den spelad för att personen vet att det är vad du vill ha? Och vad är då poängen med att pressa fram något man ändå vet är falskt?
    Det håller jag med om. TS man ska vilja ångra sig av egen vilja, men det är nog ändå svårt att veta om ångern är äkta.
Svar på tråden Otrohet