• Anonym (Sårad)

Otrohet

Min man var otrogen för 2 veckor sedan. Jag orkar inte ta mig vidare. Ligger och gråter hela dagarna. Orkar inte förmå mig till någonting - semester, sol och värme ute men inte ens det orkar jag bry mig om. Hur kommer man vidare? Och när slutar det göra så jäkla ont.

• Svar på tråden Otrohet
  • EnAnonumius
    Anonym (Hej) skrev 2023-06-19 13:50:10 följande:
    Det har du rätt i att jag inte skrev först, och ja måste faktiskt inte varje gång jag ställer en fråga om något som någon berättar i tråden, samtidigt motivera varför jag ställer en fråga. Den som inte gilla mina frågor behöver inte svara. Jag har inte gjort några påhopp på någon eller spekulerar hej vilt om vad som hände i otroheten, utan det var en annan skribent som kom med förslag på vad som kan ha hänt.
    Nej och då är det ju bra att jag aldrig har skrivit att du måste deklarera varje gång du ställer en fråga heller. Eller hur?  

Men det var DU som skrev detta , det är ingen fråga alls utan ett "konstaterande" från din sida.  Vilket gav upphovet till att folk sa till dig från första början. 

Jag citera dig och dina egna ord:
    Anonym (Hej) skrev 2023-06-16 16:53:18 följande:

Ni som trycker minus på mina inlägg får gärna förklara var jag har fel och varför ni tror att allt de gjorde på resan var sex med varandra.

(slut citat)

Som sagt vad de gjorde mer på resan är och för bli irrelevant.
    Då TS skrev att hon hade blivit handlingsförlamad när hon fick reda på att hennes man varit otrogen.

Det var så TS skrev, du hoppar ju på andra och anklagar  dem att  "de tror att allt de gjorde på resan var sex med varandra" , helt utan grund från din sida, då de bara svara på vad TS skriver och hennes information och inget annat.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-19 15:46:06 följande:
    Jag har själv dom tankarna. Tror inte han var kapabel till att få till det. Vet ju bara vad kvinnan berättade. Men genom att ens försöka vara otrogen tycker jag passerar en gräns. Alkohol är tyvärr också ett problem som jag har försökt få honom att hantera men har gett upp. Ganska tröttsamt.
    Jag håller med dig fullt ut att försöka begå en otrohet är lika illa som att göra en fullgod otrohet.

Det du bör ha i minnet är att han har samma ansvar för sina handlingar oavsett hur full han är, som när han är nykter. Så du skall inte acceptera att han försöker skylla på fyllan. I och med att han saknar intresse att hantera sitt alkohol intag, och har försökt att begå otrohet så skulle ju jag (om jag befann mig i den sitsen du gör) bara sagt att det är över, nu räcker det. Sedan hade jag ansökt om skilsmässa.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (man)
    EnAnonumius skrev 2023-06-19 17:04:50 följande:
    Jag håller med dig fullt ut att försöka begå en otrohet är lika illa som att göra en fullgod otrohet.

Det du bör ha i minnet är att han har samma ansvar för sina handlingar oavsett hur full han är, som när han är nykter. Så du skall inte acceptera att han försöker skylla på fyllan. I och med att han saknar intresse att hantera sitt alkohol intag, och har försökt att begå otrohet så skulle ju jag (om jag befann mig i den sitsen du gör) bara sagt att det är över, nu räcker det. Sedan hade jag ansökt om skilsmässa.
    Håller med, oavsett om han är otrogen nykter eller i fyllan så är han ändå en person som inte går att lita på och lämplig att ha en relation med om man inte gillar sånt beteende.
  • Anonym (Hej)
    EnAnonumius skrev 2023-06-19 16:59:35 följande:
    Nej och då är det ju bra att jag aldrig har skrivit att du måste deklarera varje gång du ställer en fråga heller. Eller hur?  

Men det var DU som skrev detta , det är ingen fråga alls utan ett "konstaterande" från din sida.  Vilket gav upphovet till att folk sa till dig från första början. 

Jag citera dig och dina egna ord:
    Anonym (Hej) skrev 2023-06-16 16:53:18 följande:

Ni som trycker minus på mina inlägg får gärna förklara var jag har fel och varför ni tror att allt de gjorde på resan var sex med varandra.

(slut citat)

Som sagt vad de gjorde mer på resan är och för bli irrelevant.
    Då TS skrev att hon hade blivit handlingsförlamad när hon fick reda på att hennes man varit otrogen.

Det var så TS skrev, du hoppar ju på andra och anklagar  dem att  "de tror att allt de gjorde på resan var sex med varandra" , helt utan grund från din sida, då de bara svara på vad TS skriver och hennes information och inget annat.

Du kritiserade ju att det inte framgick varför jag ställde frågan, hur ska jag annars tolka det än att du tycker jag borde ha förklarat varför jag ställde frågan?

Hur kan det inte vara relevant för en otrohet vad två personer gör tillsammans?

Jag har inte anklagat någon utan grunder, jag skrev att de antagligen gjorde även annat på resan, då fick jag flera minus på det inlägget. Då undrar jag varför det jag tänkte var fel, att de antagligen gjorde annat. Kalla det anklagelse om du vill men jag har förklarat nu hur jag tänkte.

• Tyra myra
    Jag har själv dom tankarna. Tror inte han var kapabel till att få till det. Vet ju bara vad kvinnan berättade. Men genom att ens försöka vara otrogen tycker jag passerar en gräns. Alkohol är tyvärr också ett problem som jag har försökt få honom att hantera men har gett upp. Ganska tröttsamt.
    Du kanske inte ska lägga så stor vikt vid vad kvinnan sa. Det är inte första gången någon ljuger för att så missämja mellan par. 
    Om du redan försökt tala med honom om drickandet så har du ju nu fått ett ess i rockärmen. Nu kan du ju bevisa vad det för med sig.
  • Anonym (usch)
    Från en som varit med om liknande, dock med bekräftad otrohet. Det gick knappt en dag i relationen med exet utan att jag mådde dåligt över det dåliga ölsinnet, även under perioderna när hon inte drack. Sånt spiller ofta över på annat, exempelvis otrohet... Och varje gång hon var iväg lite längre än hon sagt så fick jag ont i magen. Jag önskar att jag hade lämnat tidigare.
  • Anonym (Out of bounds)
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-19 14:03:17 följande:

Det går inte att citera era inlägg men tacksam för era tankar och råd  

Till Camilla: Det var en engångsgrej. Vi träffade paret den kvällen och satt tillsammans, pratade och umgicks. Min man och kvinnan var redlöst berusade - kunde knappt stå eller gå  De två fick inte heller beställa mer i baren  Ja och sen gick dom iväg en lång stund för att sedan komma tillbaka med den ?trevliga? informationen  

Vad jag vet så har han inte varit otrogen tidigare. Inte heller i sitt 20 åriga långa tidigare förhållande heller. 

Jag mår bättre. Han är inte förlåten och kommer aldrig att bli. Hur jag ska göra vet jag inte än. Många tankar. 

Men du tycker inte det är ett problem att bli redlöst berusad offentligt?

Låter inte som otroheten är det enda problemet här.
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (Out of bounds) skrev 2023-06-19 19:10:34 följande:
    Men du tycker inte det är ett problem att bli redlöst berusad offentligt?

Låter inte som otroheten är det enda problemet här.

Självklart gör jag det. Hela kvällen var bara hemsk. Hans alkoholproblem har inte heller varit lätt att hantera liksom hans ekonomiska problem. Det bara kändes helt överjävligt med otrohet på allt också. Allt annat kan jag hantera och göra något åt men otrohet är liksom svårare. Och gör mer ont  

Jag vet att jag borde gå. Det är inte så enkelt  Jag ska orka ta tag i det också. Klarar mig gott själv och skulle ha ett mycket bättre liv som ensam. Det är kraften att ta sig dit som inte finns. 

• molly50
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-19 20:48:04 följande:

Självklart gör jag det. Hela kvällen var bara hemsk. Hans alkoholproblem har inte heller varit lätt att hantera liksom hans ekonomiska problem. Det bara kändes helt överjävligt med otrohet på allt också. Allt annat kan jag hantera och göra något åt men otrohet är liksom svårare. Och gör mer ont  

Jag vet att jag borde gå. Det är inte så enkelt  Jag ska orka ta tag i det också. Klarar mig gott själv och skulle ha ett mycket bättre liv som ensam. Det är kraften att ta sig dit som inte finns. 

Har du någon du kan prata med?
    Du kan behöva stöd.
    Och kanske en samtlasterapeut kan vara något för dig?
    Finns det barn inblandade?
  • Anonym (Vänta inte)

Det kanske låter hårt men tycker du ska lämna på en gång utan att dra ut på det. Så länge du stannar hos honom kommer du mår sämre och det kommer ta.längre tid för dig att komma över det eftersom det är ett faktum att han varit otrogen mot dig, det går inte att få ogjort och sen vet du aldrig om han kommer göra det i gen. Har själv blivit bedragen och förlåtit men ångrar stort att jag stannade. Du kommer må bättre med tiden jag lovar. Många styrkekramar 

Svar på tråden Otrohet