• Anonym (Sårad)

Otrohet

Min man var otrogen för 2 veckor sedan. Jag orkar inte ta mig vidare. Ligger och gråter hela dagarna. Orkar inte förmå mig till någonting - semester, sol och värme ute men inte ens det orkar jag bry mig om. Hur kommer man vidare? Och när slutar det göra så jäkla ont.

• Svar på tråden Otrohet
  • EnAnonumius
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-14 12:15:03 följande:
    Otrohet

Min man var otrogen för 2 veckor sedan. Jag orkar inte ta mig vidare. Ligger och gråter hela dagarna. Orkar inte förmå mig till någonting - semester, sol och värme ute men inte ens det orkar jag bry mig om. Hur kommer man vidare? Och när slutar det göra så jäkla ont.

Hade detta hänt mig, så hade jag fixat fram skilsmässopapperna och sagt att det är över och så sagt till honom att skriva under dem.

Hur lång tid det tar att komma över? Ja du det där är högst individuellt. Men att du har varit i detta tillståndet nu i två veckor är inte alls konstigt eller onormalt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tomelilla15

Det sägs att det handlar mycket om hur den dom varit otrogen är efter om det ska finnas en chans att komma över det. En sak är att din man måste vara helt ärlig och låta dig ställa alla frågor du vill, flera gånger om det behövs. Han måste vara helt transparent med allt framöver och räkna med några år av dålig tillit innan det kan bli bättre. Han måste vara beredd att göra ett stort jobb om det ska bli bra. 

• Mrs Moneybags

Du är i chock just nu och det tar olika lång tid att komma vidare. Sorgen har ju olika faser och man måste ta sig igenom dem alla innan man mår bättre.

Det kommer en dag när det inte gör ont och du istället börjar tänka handlingsorienterat - vad ska jag göra nu? Hur ska jag hantera detta?

• Anonym (Mimmi)

Lämna skithögen så kan han doppa kuken i valfria hål framöver. En bock är en bock är en bock.

Zebran är ett randigt djur, ränderna går aldrig ut.
    (Jag vet att zebra stavas med s numera men det skiter jag i.)

• Anonym (Sårad)

Tack för svar. 

Jag orkar inte ta tag i skilsmässa just nu. Skilsmässopappren beställdes dagen efter otroheten och finns hemma. Läser vad ni skriver och tar till mig, tacksam för råd. Ingen att prata med det om heller då jag inte vill att folk ska veta. 

• Lynx123

Såklart att du är ledsen och sviken...du kommer säkert också bli arg. Du behöver inte fatta några stora beslut i stunden, men när du känner dig redo kan det nog vara bra att verkligen rannsaka dig själv och hur du mår med den här personen. Är han någon som är upplyftande och kärleksfull? Har du känt dig trygg och glad i hans sällskap? Livet är kort och du behöver prioritera ditt välbefinnande. Stor kram

• Nets

Om man som du berättar och som du tar åt dig är inte bra för din och hans framtid.
    var ömsinta mot varandra och ta honom till dig, ge honom den kärlek som han kanske under en tid saknat
    Låt honom knölla dig för det kanske är det han saknat, lev om i sängen och sätt inga gränser i sexlivet se hur ert liv blommar upp och du åter finner den glädje som ert liv kan ge, lycka till.

Sista utvägen prata med en präst, de har tystnadsplikt, kanske tillsammans.

• molly50
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-14 14:00:45 följande:

Tack för svar. 

Jag orkar inte ta tag i skilsmässa just nu. Skilsmässopappren beställdes dagen efter otroheten och finns hemma. Läser vad ni skriver och tar till mig, tacksam för råd. Ingen att prata med det om heller då jag inte vill att folk ska veta. 

Du behöver inte fatta några stora beslut nu när du ännu befinner dig i chock.
    Men varför vill du inte att någon ska få veta? Det här är ju inte ditt fel.
    Du kan behöva få det här ur dig och få bolla dina tankar med någon.
    Då kanske du kan tänka klarare sen. 
    Om du inte vill prata med någon i din familj eller en vän så finns ju alltid möjligheten att prata med en samtalsterapeut t ex.
  • molly50
    Nets skrev 2023-06-14 15:48:20 följande:

Om man som du berättar och som du tar åt dig är inte bra för din och hans framtid.
    var ömsinta mot varandra och ta honom till dig, ge honom den kärlek som han kanske under en tid saknat
    Låt honom knölla dig för det kanske är det han saknat, lev om i sängen och sätt inga gränser i sexlivet se hur ert liv blommar upp och du åter finner den glädje som ert liv kan ge, lycka till.

Sista utvägen prata med en präst, de har tystnadsplikt, kanske tillsammans.

Varför ska hon låta honom knulla henne efter vad han har gjort?
    För vissa kanske det funkar för att friska upp sexlivet,men inte för alla.
    En del vill inte ens se åt sin parttner efter en otrohet. Än mindre ta i honom/henne.
    Om det var deras sexliv han såg som ett problem så borde han ha tagit upp det till diskussion med TS innan han valde att öppna gylfen för någon annan. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Otrohet