• Anonym (Sårad)

Otrohet

Min man var otrogen för 2 veckor sedan. Jag orkar inte ta mig vidare. Ligger och gråter hela dagarna. Orkar inte förmå mig till någonting - semester, sol och värme ute men inte ens det orkar jag bry mig om. Hur kommer man vidare? Och när slutar det göra så jäkla ont.

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (man)
    Anonym (Hej) skrev 2023-06-16 18:35:39 följande:
    Det håller jag med om. TS man ska vilja ångra sig av egen vilja, men det är nog ändå svårt att veta om ångern är äkta.
    Ja, det är ju det största problemet med otrohet, den slår som hårdast på just det som är grunden för en relation, förtroendet. Man brukar säga att kommunikation är viktigt för att lösa problem, men det bygger i sin tur på att man kan lita på vad den andra säger. Om man inte kan lita på något som sägs så blir ju kommunikationen ganska värdelös, man pratar men man vet inte om något av det som sägs är sant.
  • Anonym (man)
    Anonym (Out of bounds) skrev 2023-06-16 17:26:38 följande:

Jag tror jag är man mentalt. Jag hade inte orkat reagera så starkt som de flesta här gör på ett simpelt fylleligg. Det är väldigt mänskligt att vara både kåt och nyfiken. Och göra ogenomtänkta saker med alkohol i systemet.

Men då har jag många år av relation bakom mig och vet att det är mycket mer som binder ihop oss än bara en tänkt ensamrätt på varandras kön.

So what om han vill ligga med någon annan en gång av de 2000+ ligg som han har haft med mig?

Att gråta över det i två veckor- nej, verkligen inte.

Antingen gör man iskallt slut om det är så man tycker, eller så frågar man om han vill fortsätta ihop och förutsätter då givetvis att det är okej även för mig att bli sugen på andra då.

Vad får dig att tro att män inte reagerar starkt på otrohet?
    Jag tror du blandar ihop att vara man med att vara ett rövhål.

Det som binder er verkar snarare vara att ni verkar båda vara lika gränslösa och ha lika bisarra åsikter om relationer och "ägarskap". Om det funkar för er så är det väl jättebra men ni tillhör ju knappast normen.  
  • Anonym (Kram)

Det är tyvärr omöjligt att svara på vad du ska göra just nu.

Du är chockad och djupt sårad och då ska man inte ta några förhastade beslut, är väl allt man kanske ska säga om det.

När den värsta chocken har lagt sig är det upp till dig att avgöra om du tror att du kan och vill förlåta eller om det här är olösbart.

Här kan det spela enormt stor roll hur din partner hanterar detta - och vad som händer sen. Samt hur grovt du anser att övertrampet är. Det är det du som sätter kriterierna för.

Det finns inget facit, ingen regelbok.

Försök bara vara sann mot dig själv och - om du väljer att förlåta - för vems skull du gör vad.

• EnAnonumius
    Anonym (Hej) skrev 2023-06-16 18:25:58 följande:
    Hur kan det inte vara relevant för en otrohet, vad två personer gör tillsammans? Jag undrade om det bara var sexet som gjorde det, och varför inte eventuell emotionell närhet eller annat umgänge har någon betydelse.
    Suck..

Ja det skrev du inget om i dina poster att du undrade om det varf bara sexet som gjorde det, och varför inte eventuellt "emetionellt närhet" eller "annat umgänge gjorde det".

Du bar kom med en radda tramsig påhopp på de andra deltagarna i stället, och spekulerade hej vill om vad som hade hänt också

Men det är ändå irrelevant att dra upp om sådan saker då tråden avhandlar  inte "vad tycker du är otrohet".   Man behöver inte, i denna tråden, utreda vad som "ingår" i en otrohet.

Denna tråden startade TS för att hon känner sig rejält knäckt och inte orkar ta sig vidare, efter vbad HENNES, idiot till karl gjort. D.v.s begått en otrohet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hej)
    EnAnonumius skrev 2023-06-19 13:38:49 följande:
    Suck..

Ja det skrev du inget om i dina poster att du undrade om det varf bara sexet som gjorde det, och varför inte eventuellt "emetionellt närhet" eller "annat umgänge gjorde det".

Du bar kom med en radda tramsig påhopp på de andra deltagarna i stället, och spekulerade hej vill om vad som hade hänt också

Men det är ändå irrelevant att dra upp om sådan saker då tråden avhandlar  inte "vad tycker du är otrohet".   Man behöver inte, i denna tråden, utreda vad som "ingår" i en otrohet.

Denna tråden startade TS för att hon känner sig rejält knäckt och inte orkar ta sig vidare, efter vbad HENNES, idiot till karl gjort. D.v.s begått en otrohet.
    Det har du rätt i att jag inte skrev först, och ja måste faktiskt inte varje gång jag ställer en fråga om något som någon berättar i tråden, samtidigt motivera varför jag ställer en fråga. Den som inte gilla mina frågor behöver inte svara. Jag har inte gjort några påhopp på någon eller spekulerar hej vilt om vad som hände i otroheten, utan det var en annan skribent som kom med förslag på vad som kan ha hänt.
  • Anonym (Sårad)

Det går inte att citera era inlägg men tacksam för era tankar och råd  

Till Camilla: Det var en engångsgrej. Vi träffade paret den kvällen och satt tillsammans, pratade och umgicks. Min man och kvinnan var redlöst berusade - kunde knappt stå eller gå  De två fick inte heller beställa mer i baren  Ja och sen gick dom iväg en lång stund för att sedan komma tillbaka med den ?trevliga? informationen  

Vad jag vet så har han inte varit otrogen tidigare. Inte heller i sitt 20 åriga långa tidigare förhållande heller. 

Jag mår bättre. Han är inte förlåten och kommer aldrig att bli. Hur jag ska göra vet jag inte än. Många tankar. 

• Anonym (Hej)
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-19 14:03:17 följande:

Till Camilla: Det var en engångsgrej. Vi träffade paret den kvällen och satt tillsammans, pratade och umgicks. Min man och kvinnan var redlöst berusade - kunde knappt stå eller gå  De två fick inte heller beställa mer i baren  Ja och sen gick dom iväg en lång stund för att sedan komma tillbaka med den ?trevliga? informationen  

Vad jag vet så har han inte varit otrogen tidigare. Inte heller i sitt 20 åriga långa tidigare förhållande heller. 

Jag mår bättre. Han är inte förlåten och kommer aldrig att bli. Hur jag ska göra vet jag inte än. Många tankar. 

Om du är säker på att du aldrig kommer att kunna förlåta honom så är nog loppet kört här. Det kommer alltid ligga mellan er och förstöra.
  • Tyra myra
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-19 14:03:17 följande:

Jag tycker att det hela verkar väldigt besynnerligt hela historien. Om din man var så redlöst berusad att han knappt kunde gå och stå så var han knappast i stånd att vara otrogen. Vad de gjorde och inte gjorde är knappast lönt att spekulera om.

Om jag var du skulle jag inte lägga någon större vikt vid vad som kanske skulle ha hänt. Vad jag däremot skulle ta upp med min man är faran att supa sig redlöst berusad.
  • Anonym (Camilla)

Tack för att du svarade! Var han ens kapabel i det tillståndet? Inte för att misstro dig på något sätt men talade hon sanning? Kan du under de omständigheter det hände reda ut det i relationen. Tänker det är typ en kvart då de var dyngraka mot 20 år tillsammans. Ett svek är det ju ändå. Bäst vore att m ni kunde prata och förklara hur ni känner. Ilska och ledsenhet i chocken är helt normalt. Även om det känns fördjävligt så gör inga förhastade beslut. Han får göra total avbön innan ni börjar resonera. 

• Anonym (Sårad)
    Tyra myra skrev 2023-06-19 15:20:22 följande:
    Jag tycker att det hela verkar väldigt besynnerligt hela historien. Om din man var så redlöst berusad att han knappt kunde gå och stå så var han knappast i stånd att vara otrogen. Vad de gjorde och inte gjorde är knappast lönt att spekulera om.

Om jag var du skulle jag inte lägga någon större vikt vid vad som kanske skulle ha hänt. Vad jag däremot skulle ta upp med min man är faran att supa sig redlöst berusad.
    Jag har själv dom tankarna. Tror inte han var kapabel till att få till det. Vet ju bara vad kvinnan berättade. Men genom att ens försöka vara otrogen tycker jag passerar en gräns. Alkohol är tyvärr också ett problem som jag har försökt få honom att hantera men har gett upp. Ganska tröttsamt.
Svar på tråden Otrohet