BIM Augusti 2023
Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️
8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket
Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️
8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket
Jag är helt förtvivlad. I fredags äl+11, BIM-3 testade jag positivt med Clearblue digitalt tidigt. Så otroligt glad! Gick igenom MA augusti -22 och ett missfall april-23. Trodde verkligen på denna gång men verkar inte som att det blir så. På bilden är det ett RFSU test, undre från i söndags äl+13 och övre idag äl+16. Det ökar inte i styrka som det ska.. clearblue veckoindikator visade 1-2 i måndags. fler som varit med om liknande? Jag blöder inte men enligt testen så borde jag göra det snart? Usch vad hemskt detta är.. Är det missfall så måste det ju ut via blödning, hur lång tid kan det ta? Är det ens någon idé att kontakta sjukvård så här tidigt? 
Någon som vet när det egentligen är som vanligast att plussa??
jag är ändå troligtvis bim-4 och äl 9/10 idag borde de inte visa något med tidiga test om de är något då??
bör jag bara ge upp. När är har ni plussat? Jag minns inte mina eftersom senaste jag var gravid var för 5 år sen. Vet att med dottern plussa jag tidigt men minns inte hur tidigt.
Tog ett Clearblue ultratidigt digitalt nu på morgonen - negativt. :(
Mensen ska komma på söndag Så känns rätt tyvärr kört denna cykel med
Nu undrar jag om det inte börjar hända grejer, blir dock osäker pga ägglossningstesten.
Jag använder CB med dubbelindikator och fick blinkande gubbe i söndags och den håller i sig än idag. Jag missade ju ägglossningen förra cykeln och fick då aldrig fast gubbe. Därför fick jag för mig att börja med en ny avläsare denna gång men ser nu att ni är flera som skrivit att man inte brukar få fast gubbe första gången, var det så dumt av mig att byta avläsare inför denna runda? Jag har kompletterat med RFSU-stickor som jag testar med på kvällen och dessa är negativa än så länge.
Igår kväll fick jag dock ?äggviteflytningar? och imorse droppade min temp något, kan det vara ägglossningen som är på gång? Hur strax tror vi det är dags i sådana fall? Vi har legat de senaste tre dagarna, men blir lite stressad över idag då vi inte kommer kunna ligga förrän sent ikväll. Tänk om ägglossningen sker just nu, finns det risk att vi missar då om vi väntar tills ikväll? 😮
Test från idag och temp :) Jag har alltså oregelbunden cykel så man kan inte lita på prognos för ägglossningsdagen i NC helt.

Nu undrar jag om det inte börjar hända grejer, blir dock osäker pga ägglossningstesten.
Jag använder CB med dubbelindikator och fick blinkande gubbe i söndags och den håller i sig än idag. Jag missade ju ägglossningen förra cykeln och fick då aldrig fast gubbe. Därför fick jag för mig att börja med en ny avläsare denna gång men ser nu att ni är flera som skrivit att man inte brukar få fast gubbe första gången, var det så dumt av mig att byta avläsare inför denna runda? Jag har kompletterat med RFSU-stickor som jag testar med på kvällen och dessa är negativa än så länge.
Igår kväll fick jag dock ?äggviteflytningar? och imorse droppade min temp något, kan det vara ägglossningen som är på gång? Hur strax tror vi det är dags i sådana fall? Vi har legat de senaste tre dagarna, men blir lite stressad över idag då vi inte kommer kunna ligga förrän sent ikväll. Tänk om ägglossningen sker just nu, finns det risk att vi missar då om vi väntar tills ikväll? 😮
Test från idag och temp :) Jag har alltså oregelbunden cykel så man kan inte lita på prognos för ägglossningsdagen i NC helt.
Jag är helt förtvivlad. I fredags äl+11, BIM-3 testade jag positivt med Clearblue digitalt tidigt. Så otroligt glad! Gick igenom MA augusti -22 och ett missfall april-23. Trodde verkligen på denna gång men verkar inte som att det blir så. På bilden är det ett RFSU test, undre från i söndags äl+13 och övre idag äl+16. Det ökar inte i styrka som det ska.. clearblue veckoindikator visade 1-2 i måndags. fler som varit med om liknande? Jag blöder inte men enligt testen så borde jag göra det snart? Usch vad hemskt detta är.. Är det missfall så måste det ju ut via blödning, hur lång tid kan det ta? Är det ens någon idé att kontakta sjukvård så här tidigt?
Tog ett Clearblue ultratidigt digitalt nu på morgonen - negativt. :(
Mensen ska komma på söndag Så känns rätt tyvärr kört denna cykel med
Bim igår eller idag och de positiva testerna och mensen lyser med sin frånvaro. Nya 10 hcg-tester kommer med posten idag på eftermiddagen så har sparat morgonurinet för att kunna testa med det I eftermiddag. Någon som vet om man måste hålla urinet nedkylt?
Hej på er!
Jag är ny i denna tråden. Här kommer lite backstory.
Vi plussade i början på juni, något tidigare än vad vi hade planerat men tacksamma! I mitten på juli (14/7) började blödningar och kraftig värk. Åkte in till akuten och fick konstaterat MF i vecka 10+0. Misstänker att det egentligen var MA eftersom jag tror att blödningarna borde varit kraftigare om jag var i 10+0.
Vi bestämde att börja försöka direkt och har legat i så att säga. Även testat regelbundet för att se så att hCGet är ute ?ur systemet?, har ännu inte fått negativt (väldigt svaga streck) sen dess.
I söndags 6/8 testade jag CB digital med veckoindikator som visade Gravid 1-2 v.
Har ännu inte hunnit få min första mens efter MF/MA men om den går tillbaka som ?vanligt? bör den komma 10/8.
Hade väldigt gärna velat testa med CB digital igen för att se om antal veckor ökat från 6/8 men vågar knappt.
Hur hade ni gjort?