BIM Augusti 2023
Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️
8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket
Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️
8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket
Vad tycker ni?? Skall jag vänta in och se om mensen kommer på söndag eller skall jag testa innan och isåfall när?? Hur vanligt är de och få positivt på bim-4?? borde testet visat Idag om de varit någo? Är äl+10/11
Jag tycker du ska bestämma dig för en strategi. Dvs antingen bestämmer du dig att testa Varje dag fram till BIM eller så avvaktar du BIM. Att ha en bestämd strategi som du följer kanske ger dig mer sinnesro?💗
Vad tycker ni?? Skall jag vänta in och se om mensen kommer på söndag eller skall jag testa innan och isåfall när?? Hur vanligt är de och få positivt på bim-4?? borde testet visat Idag om de varit någo? Är äl+10/11
Jennjenn91 cd = cykelväg. Jag har tex ägglossning på dag 11, så 14 dagar innan mens stämmer inte på alla.
Fris. Ååå så var det för mig nu i juli. Fick positivt på flera olika tester, men sedan en vecka efteråt så blev de blekare och blekare, därefter började jag blöda. Jag kontaktade sjukvården för att få det bekräftat. Och fick då även cytotek för att hjälpa blödningen på traven.
Hej på er!
Jag är ny i denna tråden. Här kommer lite backstory.
Vi plussade i början på juni, något tidigare än vad vi hade planerat men tacksamma! I mitten på juli (14/7) började blödningar och kraftig värk. Åkte in till akuten och fick konstaterat MF i vecka 10+0. Misstänker att det egentligen var MA eftersom jag tror att blödningarna borde varit kraftigare om jag var i 10+0.
Vi bestämde att börja försöka direkt och har legat i så att säga. Även testat regelbundet för att se så att hCGet är ute ?ur systemet?, har ännu inte fått negativt (väldigt svaga streck) sen dess.
I söndags 6/8 testade jag CB digital med veckoindikator som visade Gravid 1-2 v.
Har ännu inte hunnit få min första mens efter MF/MA men om den går tillbaka som ?vanligt? bör den komma 10/8.
Hade väldigt gärna velat testa med CB digital igen för att se om antal veckor ökat från 6/8 men vågar knappt.
Hur hade ni gjort?
Om du ännu inte testat negativt så kan även det mest svaga strecket visa 1-2 på CB digital. Jag har varit i samma situation som du nyligen och när jag tyckte att RFSU-stickan visade ett KNAPPT synbart streck fick jag fortfarande 1-2 på CB digital. Så, det kan fortfarande vara din tidigare graviditet som visar sig. Men det kan ju också vara en ny graviditet.. svårt att säga. Du får avvakta och se om du får mens helt enkelt. 🥰
Jag tycker du ska bestämma dig för en strategi. Dvs antingen bestämmer du dig att testa Varje dag fram till BIM eller så avvaktar du BIM. Att ha en bestämd strategi som du följer kanske ger dig mer sinnesro?💗
Kanske. Hittills har jag ju testat varje dag men vet inte vad sambon tycker heller. Är de inte konstigt att de tidiga inte visar något??
sen de Clear blue som gör ett plus som de står att man kan använda från mensen första dag. Går de och använda tidigare??
Jennjenn91, cd= cykel dag. Telefonen autokorrektade det till cykelväg.
Kanske. Hittills har jag ju testat varje dag men vet inte vad sambon tycker heller. Är de inte konstigt att de tidiga inte visar något??
sen de Clear blue som gör ett plus som de står att man kan använda från mensen första dag. Går de och använda tidigare??
Har beställt dom digitala testa tidigt som kommer idag.. Visar den "Inte gravid" imorgon så ger jag upp för denna månad och inväntar mensen...
Anonym: men åh. Såklart! Tack för förtydligandet!
gällande äl så har jag fått för mig att min är mycket tidigare än vad jag trott hela tiden. Vill samtidigt inte stressa med tester så man kanske bara skulle dra igång direkt. Ska köra varannan dag nu och hoppas att det går vägen denna gång.
Är så spänd på alla era uppdateringar. Heja oss!