• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-09 14:45:51 följande:

Ja detta testet har jag för mig att jag plussade med dottern från typ bim-3/4 men minns inte exakt. Men när de inte stod när ifrån man kunde testa med det igen så blev jag osäker. Men du menar att detta är känsligare än testa tidiga testet?? 

Nej, testa tidigt är nästan dubbelt så känsligt. Så det kan ge resultat från ÄL+10. Men eftersom hcg dubblas varannan dag i genomsnitt bör det rapid detection kunna ge resultat från ÄL+12 för den genomsnittliga gravida.
  • Horisonten

Läste detta precis detta så ville dela med mig att de är inte alltid tidiga test visar något fast man ändå är gravid. Så tills mensen kommer finns de ändå hopp kvar. 

• Sanlin90

Är på cd 7 och hade lite äggviteflytningar igår men idag va det en hel del så ska ta äl test ikväll när jag kommer hem!

• Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-08-09 14:58:06 följande:
    Nej, testa tidigt är nästan dubbelt så känsligt. Så det kan ge resultat från ÄL+10. Men eftersom hcg dubblas varannan dag i genomsnitt bör det rapid detection kunna ge resultat från ÄL+12 för den genomsnittliga gravida.
    Okej men då fortsätter vi med de tidiga ändå nom äl var när jag tror så är äl+14/15 pö bim så kan ju ha lång fas mellan äl och bim och kanske därför de inte syns på testen än eller vad tror ni??
  • Mickan91
    Horisonten.
    Jag testade negativt på ÄL+12, inte förens ÄL+15 fick jag ett svagt sträck. Tror mitt ägg fäste sent då jag fick till 99% en nidblödning ÄL+10. Förra graviditeten testade jag positivt ÄL+12 ☺️ Tror många testar för tidigt!
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-09 15:33:47 följande:
    Okej men då fortsätter vi med de tidiga ändå nom äl var när jag tror så är äl+14/15 pö bim så kan ju ha lång fas mellan äl och bim och kanske därför de inte syns på testen än eller vad tror ni??
    Hur många dagar du har mellan ÄL och BIM påverkar inte huruvida en graviditet syns på ett test. Däremot kan det, om du har en för kort lutealfas, påverka dina chanser att bli gravid eller att få behålla en graviditet eftersom ägget generellt fäster mellan ÄL+7 och ÄL+10. Det är när ägget fäster och hur snabbt hcg ökar som påverksr om du får ett positivt testresultat. 
  • Horisonten
    Mickan91 skrev 2023-08-09 15:53:04 följande:
    Horisonten.
    Jag testade negativt på ÄL+12, inte förens ÄL+15 fick jag ett svagt sträck. Tror mitt ägg fäste sent då jag fick till 99% en nidblödning ÄL+10. Förra graviditeten testade jag positivt ÄL+12 ☺️ Tror många testar för tidigt!
    Jo säkert så men dock förståligt. Man vill ju så gärna veta!!
  • Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-08-09 15:53:58 följande:
    Hur många dagar du har mellan ÄL och BIM påverkar inte huruvida en graviditet syns på ett test. Däremot kan det, om du har en för kort lutealfas, påverka dina chanser att bli gravid eller att få behålla en graviditet eftersom ägget generellt fäster mellan ÄL+7 och ÄL+10. Det är när ägget fäster och hur snabbt hcg ökar som påverksr om du får ett positivt testresultat. 
    Okej men tänker att de kan ju visst påverka beroende på när jag kommer igång.eftersom jag inte exakt vet när min äl eller bim är kan de vara bra och veta hur långt man har i mellan. Annars kanske man testar för tidigt utifrån bim mm. men är ju jag tänker att alla olika delar och rollerna spelar ju in och påverkar kroppen och så fall även test och när man ev testar för tidigt. Men jag läste att de kan ju variera från cykel till cykel när äl är och dagarna mellan äl och bim så då kan de ju också bli svårt hur man räknar och testar. De är ju så svårt och komplext egentligen eftersom ens gången kan du pluss äl +10/11 för nästa gång inte förens äl+14. 
  • Horisonten

Tänker att de alltid står från mensens dag visar testerna 99% korrekt. Då spelar de ju in eftersom du kan ju vara på äl+14-15-16 på bim så borde de ändå ha betydelse. Om ni förstår hur jag tänker. Svårt och få fram i text hur jag tänker och menar

• Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-09 16:04:15 följande:

Tänker att de alltid står från mensens dag visar testerna 99% korrekt. Då spelar de ju in eftersom du kan ju vara på äl+14-15-16 på bim så borde de ändå ha betydelse. Om ni förstår hur jag tänker. Svårt och få fram i text hur jag tänker och menar

Ja men det är missvisande för de menar ÄL+15 då de precis som vården utgår från att alla har en 28-dagarscykel med ÄL på CD14 och sen 14 dagars lutealfas
Svar på tråden BIM Augusti 2023