BIM Augusti 2023
Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️
8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket
Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️
8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket
Undrar fortfarande om någon vet hur länge lamberts 200g inositolpulver räcker?
idag inga fertila flytningar men har mycket molande värk så nått händer det ju därinne! Är på cd 8 idag
Förlåt men det är väl bara att räkna ut hur mycket du ska ta varje dag och hur många dagar det kommer räcka?
Ex: Du har 200 g, du tar 10 gram om dagen, det kommer räcka i 20 dagar.
Förlåt men det är väl bara att räkna ut hur mycket du ska ta varje dag och hur många dagar det kommer räcka?
Ex: Du har 200 g, du tar 10 gram om dagen, det kommer räcka i 20 dagar.
Om du ska ta 4g om dagen och du har totalt 200g ska du dividera 200 med 4 och det blir då 50 dagar.
Om du ska ta 4g om dagen och du har totalt 200g ska du dividera 200 med 4 och det blir då 50 dagar.
Alltså om ni skulle räkna snitt på min cykel ungefär hur hade ni gjort då. Försöker få lite grepp. 7 veckor sen jag tog ut spiralen. Fick då en blödning dagen efter som varade i 4 dagar. Sen fick jag mens efter 25 dagar. Denna gången utgår appen från 28 dagar cykel. Vilket jag tror kan stämma att mensen lär komma runt fredag- måndag. Men nästa månad räknar appen på äl dag 37 och cykel på 50 dagar!! Känns som väldigt hopp. Fick ändå mensen någorlunda som tänkt första riktiga som jag hade senast. Tänker fördelen med en mens till är att kroppen hinner mer komma i balans och få ur hormonerna från spiralen men även jag hinner ta sista tabletten nästa vecka av mina antidepressiva som jag minskat ner. Inte nog med att min sambo säljer sin bostad och flyttar som varor stress och vi letar nytt gemensamt och försöker bli gravida. Så har jag slutat med min medicin och koffein och alkohol och så. Samt jobb och mycket inför hösten. Så kroppen är upp och ner känns de som. Nja. Man ta semester igen. Hade behövt 4 veckor till. Haha
Alltså om ni skulle räkna snitt på min cykel ungefär hur hade ni gjort då. Försöker få lite grepp. 7 veckor sen jag tog ut spiralen. Fick då en blödning dagen efter som varade i 4 dagar. Sen fick jag mens efter 25 dagar. Denna gången utgår appen från 28 dagar cykel. Vilket jag tror kan stämma att mensen lär komma runt fredag- måndag. Men nästa månad räknar appen på äl dag 37 och cykel på 50 dagar!! Känns som väldigt hopp. Fick ändå mensen någorlunda som tänkt första riktiga som jag hade senast. Tänker fördelen med en mens till är att kroppen hinner mer komma i balans och få ur hormonerna från spiralen men även jag hinner ta sista tabletten nästa vecka av mina antidepressiva som jag minskat ner. Inte nog med att min sambo säljer sin bostad och flyttar som varor stress och vi letar nytt gemensamt och försöker bli gravida. Så har jag slutat med min medicin och koffein och alkohol och så. Samt jobb och mycket inför hösten. Så kroppen är upp och ner känns de som. Nja. Man ta semester igen. Hade behövt 4 veckor till. Haha
Du behöver inte tänka på hur appen anser att nästa cykel kommer vara alls. Appar är ju aldrig 100%, utan utgår från det mönster den hittat i dina tidigare cykler. Du behöver med andra ord lägga in hur du mår, hur ditt sekret är och när du har ÄL i ca 5 månader innan appen kommer stämma mer precist. Att du hade 25 dagar förra cykeln kommer ju inte göra att du helt plötsligt har en cykel på 50 dagar nästa månad. Det är helt enkelt för att appen inte har tillräckligt med data ännu för att räkna ut dina cykler.
Vet inte vilken app du använder men enligt natural cycles ska den första blödningen som du kan få efter du slutar med hormonellt preventivmedel loggas som bortfallsblödning. Därav bör din första cykel med appen bli cykeln som startar med första mensen som du fick efter 25 dagar. Dvs dag ett på mensen (ej bortfallsblödningen) blir CD 1 och detta blir ju då din första ?riktiga? cykel i appen. Jag tror att Natural cycles åtminstone behöver några cykler på sig för att kunna prognostisera så rätt som möjligt, algoritmen vet ju inte än hur långa dina faser är och därför blir prognoserna lite hipp som happ i början.
Någon som vet bättre får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar 😄
Se också text från NC:

Jag är på äl+9 eller 10 idag! Jag har haft blodtrycksfall, hög puls vid minsta ansträngning och lätt molande värk.
När jag va gravid med min yngsta så skrev jag ner lite symtom (plussade på äl+10)
Har gått igenom min flo app senaste månaderna och har inte skrivit något om blodtrycksfall eller hög puls.
Så nu har man traskat in på att hoppas. Mycket korkat då jag troligen får mens om några dagar.
Ni som varit gravida tidigare eller hunnit plussa denna månaden vad har ni haft för symtom dagarna innan plusset?

Jag är på äl+9 eller 10 idag! Jag har haft blodtrycksfall, hög puls vid minsta ansträngning och lätt molande värk.
När jag va gravid med min yngsta så skrev jag ner lite symtom (plussade på äl+10)
Har gått igenom min flo app senaste månaderna och har inte skrivit något om blodtrycksfall eller hög puls.
Så nu har man traskat in på att hoppas. Mycket korkat då jag troligen får mens om några dagar.
Ni som varit gravida tidigare eller hunnit plussa denna månaden vad har ni haft för symtom dagarna innan plusset?
Jag kände i princip inga symptom alls innan jag plussade (slutade i MA vecka 9-10). Det enda jag hade, som jag inte ens vet om det berodde på graviditet, var att jag fick som hugg långt ner till höger på ryggen, ner mot rumpan. Men vet som sagt inte om det var just pga graviditet. Var möjligtvis mer kissnödig.. men går på toa ganska ofta normalt sätt ändå 😅 Först senare fick jag andra symptom som lätt andfåddhet, ömma bröst, lätt illamående och trötthet.
Hoppas för din skull!!