• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Syskonförsök

Hahaha nej de har tydligen hcg! Jag lovar att de är tomaten. Jag är bara på äl+2😂😂 det är därför jag var tvungen att prova - sett reels med andra som fått positivt av en tomat och inte helt trott på de! men de funkade! 

Alvedon83 skrev 2023-08-10 20:31:38 följande:
    Men va haha ger tomater utslag på hcg? Eller är det ett prank jag inte förstår😄 
  • cutepenguin

Fick negativt ÄL-test imorse, men fick positivt ÄL-test nu! Jag och sambon myste till det förut så hoppas hoppas. Får bli en sväng imorgon också 😂👍🏼 

• Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-08-10 20:33:32 följande:

Hahaha nej de har tydligen hcg! Jag lovar att de är tomaten. Jag är bara på äl+2😂😂 det är därför jag var tvungen att prova - sett reels med andra som fått positivt av en tomat och inte helt trott på de! men de funkade! 

Men så intressant och knasig fakta😄😄 måste googla!
  • Anonym (Anonym)

Alvedon83.

Något du rekommenderar? Jag har kört med NC tidigare,  men förstått att tempdrop är mer tillförlitligt?

• Jennjenn91
    Syskonförsök skrev 2023-08-10 20:27:28 följande:

Min tomat är gravid!!! 😂😂
    jag har sett alldeles för många reels med tomater som är gravida så var tvungen att prova! ;) nu tog jag sedan grav testet och höll upp i spegeln och sa till mig själv att snart ska JAG få ett test att se ut så här. 

varm kram till er alla och en klapp på axeln för hur grymma ni är alla tjejer. Att vi orkar, både kampen för plusset, att behålla plusset och sedan födsel, uppfostran och allt därtill. Vi är grymma, oavsett hur lång tid kampen tar.❤️ snart är detta vi istället för tomaten ❤️❤️

Åh grattis till din tomat! Du får plantera fröna ;):D
  • amiilee
    Anonym (T) skrev 2023-08-10 20:28:47 följande:
    En för kort lutealfas (11 dagar eller kortare) är ofta sammankopplat med för låga progesteronnivåer. Det kan göra det svårare att bli gravid och betyder ofta att äggkvaliteten inte vad toppen heller eftersom gulkroppen inte producerar tillräckligt med progesteron. 

Här hittar du bra information om det: womensync.se/blogs/blogg/kort-lutealfas-sa-forlanger-du-den

Tack för svar! Hmm, tycker jag äter rätt hälsosamt, tar kosttillskott, normal viktig och försökt stressa ner och slutat med alkohol och kaffe.. kanske eftersläp efter hormonspiral? Kanske får kolla upp mina sköldkörtelvärden så att det inte är något knas.. 

• cutepenguin
    amiilee skrev 2023-08-10 21:04:02 följande:

Tack för svar! Hmm, tycker jag äter rätt hälsosamt, tar kosttillskott, normal viktig och försökt stressa ner och slutat med alkohol och kaffe.. kanske eftersläp efter hormonspiral? Kanske får kolla upp mina sköldkörtelvärden så att det inte är något knas.. 

Personligen tycker jag inte du ska oroa dig. 11-16 dagar anses relativt normalt att ha mellan ÄL och mens. Om du har under 8-9 kan det däremot vara bra att kolla upp det.

Jag själv har kort lutealfas då jag har 9-10 dagar. Men blev gravid på försök nr 1 (slutade i MA vecka 9) trots kort lutealfas. 🥰 

• Alvedon83
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-10 20:59:24 följande:

Alvedon83.

Något du rekommenderar? Jag har kört med NC tidigare,  men förstått att tempdrop är mer tillförlitligt?

Ja, jag är väldigt nöjd. Behöver bara sova så fixar den mätningen av tempen själv. Jag sover med en liten som väcker mig jämt så vanlig tempning hade aldrig funkat! Algoritmen städar bort störningar så kurvan blir jämn och fin😊 Appen som hör till är lätt att använda men alla funktioner är tyvärr inte gratis men den kostar typ 300kr/år. Det går ju även att bra skriva in tempen i en annan app man gillar också👍

Nackdelen är väl priset då, tänkte först inte köpa den, tänkte att det var för dyrt. Men så började jag tänka på hur mycket pengar maken lagt på olika elektronik- och dataprylar genom åren och kom fram till att jag var värd en pryl jag med😄
  • amiilee
    cutepenguin skrev 2023-08-10 21:07:58 följande:

Personligen tycker jag inte du ska oroa dig. 11-16 dagar anses relativt normalt att ha mellan ÄL och mens. Om du har under 8-9 kan det däremot vara bra att kolla upp det.

Jag själv har kort lutealfas då jag har 9-10 dagar. Men blev gravid på försök nr 1 (slutade i MA vecka 9) trots kort lutealfas. 🥰 

Tack för lugnande ord ❤️
  • Bär

Nu lämnar jag officiellt denna augustitråd då mensen dök upp idag, tidigare än vanligt 🤔 Har en cykel på 29-30 dagar men denna gång blev den på 26 dagar, vilket aldrig händer 🤔

Svar på tråden BIM Augusti 2023