• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Jennjenn91

Jag brukar aldrig se plus när folk får för sig saker men i ditt fall vågar jag nog ändå dra till med ett GRATTIS :D

• Fruffe
    Lyksa skrev 2023-08-10 17:17:32 följande:
    Ursäkta spam av bilder. Jag bara vet inte vad jag ska tro. Har smått panik o försöker intala mig själv att chansen att både CB early och CB plus skulle visa såpass starka spökstreck som är blåa är liten. Men samtidigt känns de som jag inbillar mig.
    Tycker också jag ser något? spännande och se imorgon hur det ser ut. Håller alla tummarna 😍
  • Anonym (Anonym)

Var det någon här inne som körde med tempdrop?

• Lyksa

Vet att man inte ska fota efter tiden men här är testet nu efter tiden. Jämför ju lite med mina tidigare graviditeter

• amiilee

är det någon som fått mensen för tidigt någon gång? Blir lite orolig nu då jag har väldigt kort cykel. Förra var 26 dagar med lutealfas på 13 dagar. Nu fick jag precis mens två dagar tidigt och den blir då 24 dagar med lutealfas på 11 dagar (10 dagar enl NC men 11 enl FF, tror NC satt ut min ÄL en dag sent). 

Jag tog ut spiralen i maj och första cykeln var 33 och sen alltså 26 och sen 24 dagar? känns så kort?? Vad är riskerna? 

• Alvedon83
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-10 19:10:48 följande:

Var det någon här inne som körde med tempdrop?

Jag! 😊
  • Syskonförsök

Min tomat är gravid!!! 😂😂
    jag har sett alldeles för många reels med tomater som är gravida så var tvungen att prova! ;) nu tog jag sedan grav testet och höll upp i spegeln och sa till mig själv att snart ska JAG få ett test att se ut så här. 

varm kram till er alla och en klapp på axeln för hur grymma ni är alla tjejer. Att vi orkar, både kampen för plusset, att behålla plusset och sedan födsel, uppfostran och allt därtill. Vi är grymma, oavsett hur lång tid kampen tar.❤️ snart är detta vi istället för tomaten ❤️❤️

• Anonym (T)
    amiilee skrev 2023-08-10 19:48:01 följande:

är det någon som fått mensen för tidigt någon gång? Blir lite orolig nu då jag har väldigt kort cykel. Förra var 26 dagar med lutealfas på 13 dagar. Nu fick jag precis mens två dagar tidigt och den blir då 24 dagar med lutealfas på 11 dagar (10 dagar enl NC men 11 enl FF, tror NC satt ut min ÄL en dag sent). 

Jag tog ut spiralen i maj och första cykeln var 33 och sen alltså 26 och sen 24 dagar? känns så kort?? Vad är riskerna? 

En för kort lutealfas (11 dagar eller kortare) är ofta sammankopplat med för låga progesteronnivåer. Det kan göra det svårare att bli gravid och betyder ofta att äggkvaliteten inte vad toppen heller eftersom gulkroppen inte producerar tillräckligt med progesteron. 

Här hittar du bra information om det: womensync.se/blogs/blogg/kort-lutealfas-sa-forlanger-du-den
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-08-10 20:27:28 följande:

Min tomat är gravid!!! 😂😂
    jag har sett alldeles för många reels med tomater som är gravida så var tvungen att prova! ;) nu tog jag sedan grav testet och höll upp i spegeln och sa till mig själv att snart ska JAG få ett test att se ut så här. 

varm kram till er alla och en klapp på axeln för hur grymma ni är alla tjejer. Att vi orkar, både kampen för plusset, att behålla plusset och sedan födsel, uppfostran och allt därtill. Vi är grymma, oavsett hur lång tid kampen tar.❤️ snart är detta vi istället för tomaten ❤️❤️

Men va haha ger tomater utslag på hcg? Eller är det ett prank jag inte förstår😄 
Svar på tråden BIM Augusti 2023