• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • barnlängtan89

Halloj alla! hittar inte listan 🙈 men har bim 17/8 men nc säger att jag borde testa runt 19/8 så kommer vänta tills dess efter två kemiska graviditeter vill jag aldrig testa tidigt igen. 😅

min kurva känns extra kurvig denna omgång. 😂 
    Känner mig extra taggad denna gång efter förra månaden välbehövliga paus. 🥰

• Anonym (Lo)

Jag har molande värk, blodtrycksfall och yrsel. Muntorrhet. Va illamående innan frukost. Fick innan frukost världens äckligaste o riktigt stora sura uppstötning. Har bim om 3 dagar och vet inte riktigt vad jag ska tro. Vill verkligen ta ett test idag men hur ska man kunna hålla sig och vilket märke och sort rekommenderar ni? Fick svagt blått streck på clearblue testa tidigt igår

• Kawa81
    Anonym (Lo) skrev 2023-08-11 14:57:30 följande:

Jag har molande värk, blodtrycksfall och yrsel. Muntorrhet. Va illamående innan frukost. Fick innan frukost världens äckligaste o riktigt stora sura uppstötning. Har bim om 3 dagar och vet inte riktigt vad jag ska tro. Vill verkligen ta ett test idag men hur ska man kunna hålla sig och vilket märke och sort rekommenderar ni? Fick svagt blått streck på clearblue testa tidigt igår

Spännande 😍, jag hade ente kunnat hålla mig från å testa om jag var du å fått svagt streck igår 😂, clearblue ultratidigt digitalt är väldigt träffsäkert å borde definitivt ge svar idag med tanke på gårdagen.. mycket enklare också så slipper man tolka ev streck..
  • Anonym (Syskon)

Alltså jag va så blåst i morse. Vaknade och tog tempen och den hade sjukt så blev sur och ledsen för tänkte att mensen kommer. Så valde att inte ta ett test på morgonens kiss. Men efter lite googlande så har jag förstått att tempen kan sjunka utan att de betyder att man ska få mens. Så då tog jag ett test där jag höll mig i ca 1.5 timma. Riktigt korkat. Men nu har jag fått för mig att de är en svag röd linje. Rfsu testa ofta tror jag testet hette. Ser ni något?

• Chokladsemlan
    ÄGGLOSSNING! 
    Hej jag behöver eran hjälp!
    Jag hade min senaste mens (första dagen) 25 juli. 
    Jag tog ett ägglossningstest med clearblue advanced digital. 
    Den 3 augusti visade en cirkel alltså ingenting. 
    Den 4 augusti fick jag en smiley som indikerar på maximal fertilitet. Vilket jag förstår det som att det antingen är dagen innan ÄL eller att man har ÄL. 
    Jag testade igen den 6 agusti och det var en smiley.
    Testade igen den 8 och det var en smiley. 
    Tycker det är så konstigt så jag testade idag också 11 augusti och den indikerar fortfarande med en smiley. 
    Det är inte en blinkande smiley utan en ?fast? smiley. 
    Jag vet inte hur jag ska tolka det här. Är det någon annan som varit med om samma?
    Är testen opålitliga? 
    Är det något som är fel? 
    Är det normalt att få positivt 8 dagar i rad?
    Hur ska man veta när man har ÄL? 
    Tacksam för hjälp 🙏🏻
  • Alvedon83
    Anonym (Syskon) skrev 2023-08-11 15:14:02 följande:

Alltså jag va så blåst i morse. Vaknade och tog tempen och den hade sjukt så blev sur och ledsen för tänkte att mensen kommer. Så valde att inte ta ett test på morgonens kiss. Men efter lite googlande så har jag förstått att tempen kan sjunka utan att de betyder att man ska få mens. Så då tog jag ett test där jag höll mig i ca 1.5 timma. Riktigt korkat. Men nu har jag fått för mig att de är en svag röd linje. Rfsu testa ofta tror jag testet hette. Ser ni något?

Ser tyvärr inget, prova imorrn igen👍
  • Alvedon83
    Anonym (Lo) skrev 2023-08-11 14:57:30 följande:

Grattis! Har du redan fått ett streck kan du nog ta vilket som helst, ta nån billig😄
  • Jennjenn91

Jag måste bara dela med mig av hur dum i huvudet man kan vara ibland Skrikandes 
    Jag trodde verkligen att jag hade ägglossning igår (ganska nära efter mens då alltså) och hade liknande ?sekret? idag igen. Insåg därefter att det är ju fan gammal sperma! Suck. Äl kommer nog när den kommer hoppas jag men inte ett par dagar efter mensens sista dag haha

• Anonym (T)
    Jennjenn91 skrev 2023-08-11 16:27:20 följande:

Jag måste bara dela med mig av hur dum i huvudet man kan vara ibland Skrikandes 
    Jag trodde verkligen att jag hade ägglossning igår (ganska nära efter mens då alltså) och hade liknande ?sekret? idag igen. Insåg därefter att det är ju fan gammal sperma! Suck. Äl kommer nog när den kommer hoppas jag men inte ett par dagar efter mensens sista dag haha

Ja det kan vara lite svårt att veta skillnad, speciellt om man inte är van. De stora skillnaderna är att sperma sugs upp mer av toapappret medan sekret lägger sig ovanpå och att du kan plocka upp sekretet med fingrarna och dra ut det ganska långt mellan tumme och pekfinger. 
  • Sanlin90
    Kawa81 oj det va snabba tag! Jag brukar ju inte ha äl alls verkar det mest som men provar inositol nu, har testat ältest i några dagar utan ökning dock rejäl minskning igår och idag!
Svar på tråden BIM Augusti 2023