• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-08-11 11:43:17 följande:
    Trist ❤️

Första dagen med färskt, rött blod säger BM. Så om det inte kommer igång mer idag räknas det som spottings och inte CD1.

Okej tack så mycket ☺️får väl se under dagen. 

de är trist men ställt in mig På de. Bara tråkigt att den kom nu när jag och sambon skall på egen weekend i helgen men men 

• Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-11 10:51:05 följande:

Förra mensen var 25 dagar och denna 26 dagar är de för kort cykel?? Då har jag fått positiva äl test på CD 10 första och andra på CD 12 och 13 är de normalt och okej eller behöver jag kolla upp det eller oroa mig?

Det är inte för kort, så länge inte lutealfasen är för kort i cykeln. Jag har en regelbunden, stark cykel på 24-26 dgar med ÄL CD12-14 och 12 dagsrs lutealfas. 

Med det sagt är det fortfarande ganska nära inpå preventivmedelsavslut för dig så den kan fortfarande justeras i nästa cykel få den kanske fortfarande försöker hitta tillbaka till sitt normala.
  • Anonym (Anonym)

Horisonten : jag har en regelbunden cykel på 23 dagar. Så 26 dagar är bra. 

• Nomen123
    Anonym (T) skrev 2023-08-11 11:41:15 följande:
    Har läst att det kan ha att göra med om man har sidan i mobilanpassat läge eller inte? Om man kan citera. 

Beroende på vad du har för personlighet så kan du ju tänka att du kan haft ÄL CD14 och ligga längre fram. Eller så håller du fast vid CD17 med risk för mens tidigare. Skulle du testa innan BIM?

Jag har inga planer på att testa utan ser om mensen dyker upp helt enkelt..

Har ju regelbundna mens och ägglossning vilket jag fått bekräftat via UL.. Har även en annan app som jag haft länge som också klickar rätt med första månadens tempning med NC
  • Alvedon83
    Anonym (T) skrev 2023-08-11 09:09:09 följande:
    Tempen behöver absolut inte hålla sig konstant efter ÄL för att betyda graviditet. Min senaste kurva ser ut som hej kom och hjälp mig men jag blev gravid ändå och sitter nu här med sprattlande sparkar i magen. Enligt storlek på bebis vid KUB-ultraljudet skulle jag dessutom fått ÄL två dagar innan jag fick positivt ÄL-test så det är verkligen en knascykel 😅
    Tack för att du delar, det så onekligen väldigt stökigt ut på din cykel😄 tappar inte hoppet än här då👍
  • Anonym (T)
    Alvedon83 skrev 2023-08-11 12:31:41 följande:
    Tack för att du delar, det så onekligen väldigt stökigt ut på din cykel😄 tappar inte hoppet än här då👍
    Haha ja jag vet inte vad som pågick där. Men det gick ju bra ändå 🙃
  • Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-08-11 11:48:04 följande:
    Det är inte för kort, så länge inte lutealfasen är för kort i cykeln. Jag har en regelbunden, stark cykel på 24-26 dgar med ÄL CD12-14 och 12 dagsrs lutealfas. 

Med det sagt är det fortfarande ganska nära inpå preventivmedelsavslut för dig så den kan fortfarande justeras i nästa cykel få den kanske fortfarande försöker hitta tillbaka till sitt normala.
    Så kan de vara men brukar ligga mellan 26-28 dagar ca när jag kollar år tillbaka så kanske ligger någorlunda ätt ändå. Bara vänta och se. Hört något om att de behövs ju 2-3 månader innan den är helt 100. Men samtidigt innehöll den spiralen jag hade så lite hormon att kroppen skulle vara tillbaka ganska fort men är ju individuellt. Men än så länge har ju mensen ändå kommit ca när den skall plus/minus någon dag egentligen så det känns ändå bra. 
  • Horisonten
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-11 11:53:26 följande:

Horisonten : jag har en regelbunden cykel på 23 dagar. Så 26 dagar är bra. 

Tack för du dela med dig🥰
  • Kawa81
    Sanlin90 skrev 2023-08-11 08:34:42 följande:

Är det ens möjligt att ha äl på cd 8-9?!

Absolut är det de, blev själv gravid i april i år å sista mensdagen var 13 april, äl 18 april 😊
  • Kawa81
    Anonym (T) skrev 2023-08-11 12:54:14 följande:
    Haha ja jag vet inte vad som pågick där. Men det gick ju bra ändå 🙃
    Det va samma sak för mig efter kub 😂 framflyttad 3dg vilket innebar äl två dagar innan mitt eget positiva ältest.. 
    Ser helknas ut i nc appen 🤭
Svar på tråden BIM Augusti 2023