• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Anonym (Lina)
    Fråga om CBs digitala ÄL-test

Jag använder Clearblues digitala ÄL-test, dvs dom som visar en glad smiley eller en tom ring. Jag fick positivt igår kväll, imorse (det starkaste) och nu. Är det fortfarande från det första positiva ÄL-testet jag ska utgå ifrån? Och är det att ägget släpps 12-48 timmar från det första Positiva testet?
  • Kawa81
    Sanlin90 skrev 2023-08-11 16:40:44 följande:
    Kawa81 oj det va snabba tag! Jag brukar ju inte ha äl alls verkar det mest som men provar inositol nu, har testat ältest i några dagar utan ökning dock rejäl minskning igår och idag!
    Onekligen 😂 men hade jag inte blivit framflyttad vid kub och utifrån mina egna ältest som visade positivt 20 april, nc satte ut äl 21 april så hade det blivit 8 dagar efter senaste mens..
    Blir intressant på RUL på tisdag å se om bf kvarstår eller de ändrar igen.
    Månaden innan jag plussa fick jag aldrig positivt ältest vilket aldrig hänt förut under den tiden vi aktivt försökte, dock mens som vanligt. Man har undrat mer än en gång om det haft något samband men högst troligt inte.

Förstår att det måste va frustrerande å aldrig riktigt kunna pinpointa äl men min erfarenhet säger att trots test kan det bevisligen ändå ske lite närsom.. Var i cykeln är du nu?
  • Kawa81
    Anonym (Lina) skrev 2023-08-11 16:56:21 följande:
    Fråga om CBs digitala ÄL-test

Jag använder Clearblues digitala ÄL-test, dvs dom som visar en glad smiley eller en tom ring. Jag fick positivt igår kväll, imorse (det starkaste) och nu. Är det fortfarande från det första positiva ÄL-testet jag ska utgå ifrån? Och är det att ägget släpps 12-48 timmar från det första Positiva testet?
    Så länge du har positiva test så har ju inte ägget släppt än så skulle säga att du ska börja räkna 12-48h ifrån när det första negativa testet dyker upp.
  • Sanlin90

Kawa nu är jag på cd 9 fick en jätteökning i tempen idag men vaknade 2h tidigare men jag brukar ha lägre temp då, domnade sen om efter 20 min och vaknade vid vanlig tid då va tempen lägre men borde väll inte gå efter den då tempen alltid sjunker när jag vaknat och varit vaken ett tag men jag somnade ju om

• Kawa81
    Sanlin90 skrev 2023-08-11 17:45:49 följande:

Kawa nu är jag på cd 9 fick en jätteökning i tempen idag men vaknade 2h tidigare men jag brukar ha lägre temp då, domnade sen om efter 20 min och vaknade vid vanlig tid då va tempen lägre men borde väll inte gå efter den då tempen alltid sjunker när jag vaknat och varit vaken ett tag men jag somnade ju om

Hade utgått ifrån den tidigare tempen då det går bra å ett spann på 2h bakåt samt framåt utifrån ordinarie uppvakningstid enligt nc. Efter du somnade om hade du ju heller inte en sammanhängande sömn om minst 4h så kör på första tempen, den är mest korrekt..
    Hoppas det går vägen för dig denna månaden 🙏, när tänker du börja testa? 🥰
  • Anonym (T)
    Sanlin90 skrev 2023-08-11 17:45:49 följande:

Jag hade lagt in den högre tempen men om tempen sen inte höll sig hög som efter ÄL hade jag tagit bort den.
  • Anonym (T)
    Chokladsemlan skrev 2023-08-11 15:32:41 följande:
    ÄGGLOSSNING! 
    Hej jag behöver eran hjälp!
    Jag hade min senaste mens (första dagen) 25 juli. 
    Jag tog ett ägglossningstest med clearblue advanced digital. 
    Den 3 augusti visade en cirkel alltså ingenting. 
    Den 4 augusti fick jag en smiley som indikerar på maximal fertilitet. Vilket jag förstår det som att det antingen är dagen innan ÄL eller att man har ÄL. 
    Jag testade igen den 6 agusti och det var en smiley.
    Testade igen den 8 och det var en smiley. 
    Tycker det är så konstigt så jag testade idag också 11 augusti och den indikerar fortfarande med en smiley. 
    Det är inte en blinkande smiley utan en ?fast? smiley. 
    Jag vet inte hur jag ska tolka det här. Är det någon annan som varit med om samma?
    Är testen opålitliga? 
    Är det något som är fel? 
    Är det normalt att få positivt 8 dagar i rad?
    Hur ska man veta när man har ÄL? 
    Tacksam för hjälp 🙏🏻
    Nej, det är inte normalt att få positivt 8 dagar i rad. Men, när du har fått positivt ska du inte heller fortsätta testa så jag vet inte hur CB brukar bete sig om du gör det ändå.

Har du testat något med några vanliga stickor för att kolla hur de ser ut?
  • Kawa81
    Chokladsemlan skrev 2023-08-11 15:32:41 följande:
    ÄGGLOSSNING! 
    Hej jag behöver eran hjälp!
    Jag hade min senaste mens (första dagen) 25 juli. 
    Jag tog ett ägglossningstest med clearblue advanced digital. 
    Den 3 augusti visade en cirkel alltså ingenting. 
    Den 4 augusti fick jag en smiley som indikerar på maximal fertilitet. Vilket jag förstår det som att det antingen är dagen innan ÄL eller att man har ÄL. 
    Jag testade igen den 6 agusti och det var en smiley.
    Testade igen den 8 och det var en smiley. 
    Tycker det är så konstigt så jag testade idag också 11 augusti och den indikerar fortfarande med en smiley. 
    Det är inte en blinkande smiley utan en ?fast? smiley. 
    Jag vet inte hur jag ska tolka det här. Är det någon annan som varit med om samma?
    Är testen opålitliga? 
    Är det något som är fel? 
    Är det normalt att få positivt 8 dagar i rad?
    Hur ska man veta när man har ÄL? 
    Tacksam för hjälp 🙏🏻
    Antingen är du gravid eller så har du något annat fysiskt tillstånd som ger dessa fasta smileys alternativt att där faktiskt är något fel på just din clearblue-enhet..
    Hade jag varit du hade jag börjat med ett gravtest först å främst.. din blödning kan ju ha varit nåt helt annat å somliga är låghormonare där det krävs lite längre tid innan test ger utslag därav testet med cirkeln..
    Nästa är att köpa nytt clearblueset å isåfall reklamera den du har om den nya visar något annat..
    Därefter om du varken är gravid eller om där inte är fel på din enhet så kanske du skulle kontakta gynekolog för vidare koll..
  • Kawa81
    Anonym (T) skrev 2023-08-11 20:02:27 följande:
    Nej, det är inte normalt att få positivt 8 dagar i rad. Men, när du har fått positivt ska du inte heller fortsätta testa så jag vet inte hur CB brukar bete sig om du gör det ändå.

Har du testat något med några vanliga stickor för att kolla hur de ser ut?
    Jag har provat å testa vidare, hade t.om två enheter under ett par månader 😂 så jag kunde testa dagen efter igen å följa upp flera dagar så fort testet låst upp sig igen.. det blev en tom cirkel efter 48h på resp test å alla därefter..
    Insåg sen att det gått något till överdrift me testandet å dessutom blev det dyrt så la sen ner alltihop.. 😂🙈
  • Sanlin90

Kawa först får jag väll se om tempen håller sig uppe kommande dagar men börjar väll isf testa äl+5 om jag känner mig rätt Tungan ute men lär försöka hålla mig. 

jag fick nästan positivt test cd 43 förra cykeln så antog det blev positivt under natten sen men jag tog ett enda proverapiller cd 42 sen vart testet så starkt dagen efter och jag fick massor äl flytningar och tempen ökade cd 46 och 47 sen dipp 48 och mens men jag tror jag fick äl då men proverapillret det ENDA jag tog startade en mens ändå tyvärr men innan har jag aldrig någonsin haft ett så starkt ägglossningstest och jag testade den månaden min dotter blev till utan ens en ökning så hoppas ju nu. 

har lite molvärk idag och har haft lite i ena sidan några dagar innan men ibland kan jag få molvärk dagen efter sex så oklart vad det beror på, hoppas dock tempen är hög imorgon med!
    den mörkblå kurvan är oral temp, den oranga är på handleden och den ljusblå är vilopulsen. 

Svar på tråden BIM Augusti 2023