• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Sparks729
    Sally101 skrev 2023-07-28 07:57:27 följande:
    Hej! Vad kul, välkommen Hjärta  vad fint för er att det gick så snabbt.

Nu är vi fyra i gruppen jag undrar om vi ska göra en lista för att lättare se allas datum, så Skrattande vad tycker ni? Tänker att listan kan uppdateras löpande under tiden fler ansluter. 
    Tusen tack ❤️🙏🏼
    Håller med att det hade varit kanon med en lista 👍🏼
  • Sally101

Då tar jag mig friheten att skriva upp alla, hoppas det är ok med er Glad

Säg till om ni vill att upplägget, med vilken info, ska vara annorlunda. Ex. Även eller istället skriva vilken graviditet i ordningen det är. Man kanske har 3 barn men varit gravid 5 ggr. Sen är det ju såklart upp till var och en framöver att skriva det man känner sig bekväm med.

BF April 2024
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet

• Sally101

Sedan när det gått lite längre tid så kan vi ju ordna en facebookgrupp? :) 

• Sparks729
    Sally101 skrev 2023-07-28 08:15:33 följande:

Sedan när det gått lite längre tid så kan vi ju ordna en facebookgrupp? :) 

Ja! Mycket bättre och enklare att kunna prata där 🤭 
  • Rödluvan93

Hej, jag plussade för första gången på 2 år i fredags och det känns helt otroligt och overkligt. Är helt överlycklig ❤️ detta är vårt första barn med beräknad BF 6/4.

Trots att de är väldigt tidigt så ringde jag mvc ganska omgående då jag äter Levaxin mot min sköldkörteln och dom bokade in mig nästa onsdag för blodprov 😊 kändes väldigt skönt att bli omhändertagen så snabbt!

Ska bli så himla kul att få följa er alla!

Lägger in mig på listan 😊

BF April 2024

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
  • Sparks729
    Rödluvan93 skrev 2023-07-30 07:41:26 följande:

Hej, jag plussade för första gången på 2 år i fredags och det känns helt otroligt och overkligt. Är helt överlycklig ❤️ detta är vårt första barn med beräknad BF 6/4.

Trots att de är väldigt tidigt så ringde jag mvc ganska omgående då jag äter Levaxin mot min sköldkörteln och dom bokade in mig nästa onsdag för blodprov 😊 kändes väldigt skönt att bli omhändertagen så snabbt!

BF April 2024

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet

STORT GRATTIS ❤️
    så underbart! 

kommer nu också ringa o boka tid då jag med har sköldkörtel problem och äter levaxin!

• Rödluvan93
    Sparks729 skrev 2023-07-30 08:19:58 följande:

STORT GRATTIS ❤️
    så underbart! 

kommer nu också ringa o boka tid då jag med har sköldkörtel problem och äter levaxin!

Tack! ❤️

Ja det låter klokt. Hellre de säkra före de osäkra 🙏❤️
  • Sally101
    Rödluvan93 skrev 2023-07-30 07:41:26 följande:

BF April 2024

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    Stort grattis och välkommen!  Hjärta
  • Rödluvan93
    Sally101 skrev 2023-07-30 16:28:36 följande:
    Stort grattis och välkommen!  Hjärta
    Tack snälla! ❤️
  • Janbo

Jag plussade i förrgår, väldigt svagt på testa tidigt. Tog ett digitalt testa tidigt som var positivt! Har beräknad bf den 10/4 om allt går vägen. Vi är väldigt glada både för graviditet och att våra kroppar fungerar såhär långt 🥰
    Jag är 34 och min sambo 35, detta är vår första graviditet så det känns väligt spännande. Hoppas verkligen att det går vägen! 

Jag har haft molvärk i några dagar (mest kvällstid), lite bruna flytningar igår (kanske nid). Plötsligt illamående har slagit till några gånger senaste veckan.
    Innan jag fick positivt kände jag verkligen att något var annorlunda i kroppen - häftigt!

Har bim imorgon och tänkte testa med RFSU testa ofta (inte fått pos på vanligt än..). 

Svar på tråden BF april 2024