• Anonym (Trust)

Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?

Är kk med en man och vi båda är singlar. Han har berättat att han hade en älskarinna när han var gift och att alla hans tre närmsta vänner (gifta) har älskarinnor. Hur vanligt är detta egentligen? Jag har aldrig haft någon otrohet i min umgängeskrets, vad jag vet, och detta väcker funderingar hos mig.

Vi är 40+ om det spelar någon roll. 

• Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?
  • Anonym (Maracuja)
    Anonym (Glader) skrev 2023-08-12 06:21:34 följande:
    Hur får man det tråkigt efter 20 år?
    Gift sen 20 år tillbaks och varit tillsammans i 25 år och inget i vårt förhållande är tråkigt på något plan.
    Det var bra i 20+ år, tills det en dag inte var det längre. Jag fick extremt mycket mer lust och lust efter annat sex, och han har blivit trött och tjock och kan/vill inte besvara det. Han får sex så ofta han vill och det är jag som tar initiativ mer än han.

Bara jag och den andre mannen vet om våra träffar. Hade han inte varit skön hade det klart inte blivit mer än en gång men nu råkade vi passa väldigt bra ihop i det vi vill uppleva tillsammans, och som inte våra respektive vill ge oss.

Ingen planerar att lämna sin partner men ingen vill dö utan att ha fått ut lite mer av livet heller. 
  • Ordinär Man

De allra flesta är otrogna är i alla fall min erfarenhet. Något att tänka på när man är ute efter något. Att du inte lite ensam, utan att det finns andra som tänker likadant, och letar efter kanske just dig.

Därför ska man inte heller tro att ens egna partner är trogen. Så lägg ner svartsjukan och njut av livet.

• Ordinär Man
    Anonym (Vanliga än man tror) skrev 2023-08-08 10:05:51 följande:
    Kvinnan som försökte få min man att var otrogen använde just frasen "alla har ju lite kul vid sidan om". Alltså när jag fick veta det kokade jag!
    Om man nu är ute efter en tur i sänghalmen behöver man ju inte jaga de som är upptagna!
    Så är det ju. Dessutom är det ju tryggare att jaga de upptagna.

Då den kvinnan var inne din mans typ?
  • Anonym (Maracuja)
    Anonym (Vanliga än man tror) skrev 2023-08-08 10:05:51 följande:
    Kvinnan som försökte få min man att var otrogen använde just frasen "alla har ju lite kul vid sidan om". Alltså när jag fick veta det kokade jag!
    Om man nu är ute efter en tur i sänghalmen behöver man ju inte jaga de som är upptagna!
    Det är knappast målet att göra det, inte för mig åtminstone.

I första hand ville jag hitta en man med trevligt sätt och kompatibla fantasier, men att en man är upptagen sedan länge är en trygghetsfaktor, för det minskar risken att han är helt knäpp. När man söker efter det som är lite avvikande/extremt blir det viktigare än någonsin.

Att uppfylla drömmar för den som annars inte skulle fått uppleva dem lättar också mitt dåliga samvete en smula. Annars kanske hans relation hade tagit slut, och det är väl onödigt om allt annat fungerar bra?
  • Agda90
    Anonym (Glader) skrev 2023-08-12 06:21:34 följande:
    Hur får man det tråkigt efter 20 år?
    Gift sen 20 år tillbaks och varit tillsammans i 25 år och inget i vårt förhållande är tråkigt på något plan.
    Antagligen har ni valt att faktiskt arbeta på er relation för att hålla den levande. 

Vi upptäckte att vi snurrande i hamsterhjulet. Då lade vi undan mobiltelefonerna, stängde tv n och gjorde något åt saken. Många sitter kvar i soffan och surfar på sina mobiler och låter allt bli tråkigt. 
  • Anonym (Vanliga än man tror)
    Ordinär Man skrev 2023-08-12 08:53:25 följande:
    Så är det ju. Dessutom är det ju tryggare att jaga de upptagna.

Då den kvinnan var inne din mans typ?
    Typ?
    Eh, han är gift och är inte ute efter att förstöra vårt äktenskap. Spelar inte någon roll vilken typ hon är. 
  • nihka

Ganska ovanligt. De flesta verkar hålla sig till den de har valt. De som ändå är otrogna är det gärna igen och igen. Man vet förstås sällan säkert, men ofta vet omgivningen före den drabbade.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Vanliga än man tror)
    Anonym (Maracuja) skrev 2023-08-12 09:05:09 följande:
    Det är knappast målet att göra det, inte för mig åtminstone.

I första hand ville jag hitta en man med trevligt sätt och kompatibla fantasier, men att en man är upptagen sedan länge är en trygghetsfaktor, för det minskar risken att han är helt knäpp. När man söker efter det som är lite avvikande/extremt blir det viktigare än någonsin.

Att uppfylla drömmar för den som annars inte skulle fått uppleva dem lättar också mitt dåliga samvete en smula. Annars kanske hans relation hade tagit slut, och det är väl onödigt om allt annat fungerar bra?
    Jag är ledsen men män/kvinnor som letar efter en sängkamrat som är i en annan relation är för mig bara äckligt. Man väljer att medvetet utsätta en tredje person för en enorm skada. Ofta finns det barn med i bilen också. De blir också skadade av otrohet den dagen den kommer fram. Och förr eller senare kommer skiten fram. 
    Jag har sett vänner bli svikna av sina partners. Jag har sett dras smärta och jag förstår verkligen inte hur man kan välja att utsätta någon man påstår sig älska för något sådant. 

Om sexet inte fungerar - lämna!
    Är tryggheten så viktig, då får man använda sig av leksaker och sina egna händer. 
  • Anonym (Maracuja)
    Anonym (Vanliga än man tror) skrev 2023-08-15 09:15:21 följande:
    Jag är ledsen men män/kvinnor som letar efter en sängkamrat som är i en annan relation är för mig bara äckligt. Man väljer att medvetet utsätta en tredje person för en enorm skada. Ofta finns det barn med i bilen också. De blir också skadade av otrohet den dagen den kommer fram. Och förr eller senare kommer skiten fram. 
    Jag har sett vänner bli svikna av sina partners. Jag har sett dras smärta och jag förstår verkligen inte hur man kan välja att utsätta någon man påstår sig älska för något sådant. 

Om sexet inte fungerar - lämna!
    Är tryggheten så viktig, då får man använda sig av leksaker och sina egna händer. 
    1. Det finns inte minderåriga barn i någon av relationerna.

2. Det finns inget hittills som tyder på att affären kommer fram, och det är inte alls all otrohet som kommer fram. 

3. Sexet fungerar men är inte tillräckligt varierat och våra partners vill inte utvecklas/ändra på något. Det vi gör ger oss kraften att stanna kvar och vara nöjda.

4. Varken jag eller älskaren kan göra de saker med oss själva som vi kan tillsammans, så att det finns leksaker är inget argument för oss.
  • FrkE

Jag älskar min man och det vi har. 
    Han är den absolut bästa maken. Men han har så tråkigt sex. Även om jag försöker leda honom i vad han ska göra så förstår han inte. 
    Jag vill ha hetta och passion, ge och ta.  
    Det får jag av min älskare,  vi lever för stunden och där och då finns bara vi. 
    Jag vill inte ha vardagen med min älskare eller nått annat, bara sex.
    Allt annat får jag av min man.
    Egoistisk? Nej, jag blir gladare och mer harmonisk och jag blir inte heller sexuellt frustrerad för det får jag av min älskare.

Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?