• Anonym (Trust)

Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?

Är kk med en man och vi båda är singlar. Han har berättat att han hade en älskarinna när han var gift och att alla hans tre närmsta vänner (gifta) har älskarinnor. Hur vanligt är detta egentligen? Jag har aldrig haft någon otrohet i min umgängeskrets, vad jag vet, och detta väcker funderingar hos mig.

Vi är 40+ om det spelar någon roll. 

• Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?
  • Anonym (Maracuja)
    nihka skrev 2023-08-16 19:44:29 följande:
    Nån gång i livet ja.
    www.doktorn.com/artikel/unders%C3%B6kning-s%C3%A5-m%C3%A5nga-har-varit-otrogna/

Undersökningen är utförd av YouGov på uppdrag av Metro. Den visar att var fjärde svensk har varit otrogen mot en tidigare partner och var tionde har varit otrogen mot sin nuvarande partner. 
  • nihka
    Anonym (Maracuja) skrev 2023-08-16 20:00:29 följande:
    www.doktorn.com/artikel/unders%C3%B6kning-s%C3%A5-m%C3%A5nga-har-varit-otrogna/

Undersökningen är utförd av YouGov på uppdrag av Metro. Den visar att var fjärde svensk har varit otrogen mot en tidigare partner och var tionde har varit otrogen mot sin nuvarande partner. 
    90% har alltså inte varit otrogen mot sin nuvarande partner. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (K)
    FrkE skrev 2023-08-16 14:30:56 följande:

Varför bryta upp ett väl fungerande äktenskap bara för att en sak är dålig?
    Jag älskar min man och  han älskar mig.
    Vi har det väldigt bra med absolut allt, utom sexet. 
    Är det inte mer egoistiskt då att vi ska skilja oss och sitta ensamma i varsit hus än att vi har  lite egna intressen.
    Han åker och  jagar,fiskar kollar div matcher med sina polare o h mår bra utav det. Jag träffar min vän och mår bra av det.
    Allt sköts snyggt och med respekt.
    Varför ska han gå runt och må dåligt o h inte känna att han kan fylla mina behov.
    Han skulle må ännu sämre om han visste att jag träffar nån annan för att få det han inte kan ge mig.
    Nu mår vi alla bra och ingen blir sårad.
    Skulle han få veta skulle han absolut stanna kvar men må dåligt över att han inte klarar av att tillfredsställa mig.
    Detta konceptet passar mig h min vän alldeles utmärkt.
    Ingen vill gå ifrån den andre, vi är inte förälskade i varandra utan vi vill må bra i våra äktenskap o h liv.

Riktigt väl formulerat och agerat. Man har bara ett liv. På ålderdomshemmet kommer man ångra att man inte tog chansen. Det känns som att det finns många bittra kvinnor här som ej agerar eller förstår vad som behövs i ett förhållande= sex. Utan sex dör man.
  • Anonym (Fresterska)

Jag tror efter att ha läst lite i den här tråden att många lever i förnekelse och tror att just MIN partner är väl inte sån....

Kan bara konstatera att när jag  i mitt jobb är ute på hotell/konferenser i mitt arbete som innebär många olika kontakter så är det ärligt talat som ett smörgåsbord att välja från. Något enklare är det säkert för kvinnor men jag kan konstatera att det i princip aldrig har hänt att någon tackat nej till mig.

90% av dom jag träffat i mitt jobb har haft partner skulle jag tro utan att ha gjort någon akademisk utredning.

• Tecum
    Anonym (Fresterska) skrev 2023-08-17 08:54:21 följande:

Jag tror efter att ha läst lite i den här tråden att många lever i förnekelse och tror att just MIN partner är väl inte sån....

Kan bara konstatera att när jag  i mitt jobb är ute på hotell/konferenser i mitt arbete som innebär många olika kontakter så är det ärligt talat som ett smörgåsbord att välja från. Något enklare är det säkert för kvinnor men jag kan konstatera att det i princip aldrig har hänt att någon tackat nej till mig.

90% av dom jag träffat i mitt jobb har haft partner skulle jag tro utan att ha gjort någon akademisk utredning.

Det beror nog på att du söker dig till en viss sorts män, såna som är snygga och utåtriktade och vana att ta det de vill utan att tänka på andra. Kaka söker maka...
  • Anonym (Glader)
    Anonym (Fresterska) skrev 2023-08-17 08:54:21 följande:

Lika barn leka bäst...
    Hade utlandsjobb där jag konstant fick korkade kommentarer som "Det hon inte vet har hon inte ont av" eller roligaste "Tror du inte hon kn*llar en annan man medans du är här?"

Så nej alla är definitivt inte som dig, vi här hem a vet vart vi har varandra och vet att sån skit direkt skulle sabba mer än det gav. 
    Jorå, efter 25 år som gifta så är allt som när vi träffades, vi har aldrig tillåtit tristess och vardag köra över oss. Inte ens när vi fick barn fick sig förhållandet en törn, kräver ju lite mer jobb än att bara tro det alltid löser sig förvisso.

Men visst, jag har en barndomskompis som sätter på allt med ett hål, flickvän som fru oavsett om han är singel eller ej. Så att sådana existerar i min omgivning vet jag.
  • Dirtyminded

Det ÄR ju hetare när man inte får... {#emotions_dlg.djavulsk}

Spänningen, speciellt om båda är otrogna är ju typ elektrisk! 
    Och min erfarenhet är att det DEFINITIVT kan göra en dålig relation bättre! 

Så WIN-WIN! 

Och ja, jag hade känt precis likadant om min sambo varit otrogen... då hade jag njutit av att berätta för henne vilken lite kåtslyna hon är medans jag knullar henne... Flört

• Anonym (Fresterska)
    Dirtyminded skrev 2023-08-18 12:25:44 följande:

Det ÄR ju hetare när man inte får... {#emotions_dlg.djavulsk}

Spänningen, speciellt om båda är otrogna är ju typ elektrisk! 
    Och min erfarenhet är att det DEFINITIVT kan göra en dålig relation bättre! 

Så WIN-WIN! 

Och ja, jag hade känt precis likadant om min sambo varit otrogen... då hade jag njutit av att berätta för henne vilken lite kåtslyna hon är medans jag knullar henne... Flört

Precis, det här vet ju alla utom dom som vill va tjenis med Sankte-Per. Men så gå omkring och ha tråkigt då säger jag.

Jag tänker inte ha tråkigt iallafall. Jag vill ha kul!!
  • Dirtyminded
    Anonym (Fresterska) skrev 2023-08-18 13:08:21 följande:
    Precis, det här vet ju alla utom dom som vill va tjenis med Sankte-Per. Men så gå omkring och ha tråkigt då säger jag.

Ha ha ha, älskar inställningen! Tungan uteKyss
  • Anonym (Glader)
    Anonym (Fresterska) skrev 2023-08-18 13:08:21 följande:

Den som vill möta Sankte-Per ska prova att utsätta mig för det, X:et vet hur illa det gick för killen ifråga.
    Så lek och gör vad ni vill men en dag pillar ni på helt fel människa vid fel tillfälle.
Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?