Anonym (Fresterska) skrev 2023-08-17 08:54:21 följande:
Jag tror efter att ha läst lite i den här tråden att många lever i förnekelse och tror att just MIN partner är väl inte sån....
Kan bara konstatera att när jag i mitt jobb är ute på hotell/konferenser i mitt arbete som innebär många olika kontakter så är det ärligt talat som ett smörgåsbord att välja från. Något enklare är det säkert för kvinnor men jag kan konstatera att det i princip aldrig har hänt att någon tackat nej till mig.
90% av dom jag träffat i mitt jobb har haft partner skulle jag tro utan att ha gjort någon akademisk utredning.
Lika barn leka bäst...
Hade utlandsjobb där jag konstant fick korkade kommentarer som "Det hon inte vet har hon inte ont av" eller roligaste "Tror du inte hon kn*llar en annan man medans du är här?"
Så nej alla är definitivt inte som dig, vi här hem a vet vart vi har varandra och vet att sån skit direkt skulle sabba mer än det gav.
Jorå, efter 25 år som gifta så är allt som när vi träffades, vi har aldrig tillåtit tristess och vardag köra över oss. Inte ens när vi fick barn fick sig förhållandet en törn, kräver ju lite mer jobb än att bara tro det alltid löser sig förvisso.
Men visst, jag har en barndomskompis som sätter på allt med ett hål, flickvän som fru oavsett om han är singel eller ej. Så att sådana existerar i min omgivning vet jag.