• Anonym (Trust)

Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?

Är kk med en man och vi båda är singlar. Han har berättat att han hade en älskarinna när han var gift och att alla hans tre närmsta vänner (gifta) har älskarinnor. Hur vanligt är detta egentligen? Jag har aldrig haft någon otrohet i min umgängeskrets, vad jag vet, och detta väcker funderingar hos mig.

Vi är 40+ om det spelar någon roll. 

• Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?
  • Anonym (Maracuja)
    FrkE skrev 2023-08-15 14:48:02 följande:

Jag älskar min man och det vi har. 
    Han är den absolut bästa maken. Men han har så tråkigt sex. Även om jag försöker leda honom i vad han ska göra så förstår han inte. 
    Jag vill ha hetta och passion, ge och ta.  
    Det får jag av min älskare,  vi lever för stunden och där och då finns bara vi. 
    Jag vill inte ha vardagen med min älskare eller nått annat, bara sex.
    Allt annat får jag av min man.
    Egoistisk? Nej, jag blir gladare och mer harmonisk och jag blir inte heller sexuellt frustrerad för det får jag av min älskare.

Precis så.

Min man är dock inte tråkig. Han är som elegant french cuisine, medan min älskare är hett indiskt. Jag gillar båda.
  • Anonym (Vanliga än man tror)
    Anonym (Maracuja) skrev 2023-08-15 11:54:37 följande:
    1. Det finns inte minderåriga barn i någon av relationerna.

2. Det finns inget hittills som tyder på att affären kommer fram, och det är inte alls all otrohet som kommer fram. 

3. Sexet fungerar men är inte tillräckligt varierat och våra partners vill inte utvecklas/ändra på något. Det vi gör ger oss kraften att stanna kvar och vara nöjda.

4. Varken jag eller älskaren kan göra de saker med oss själva som vi kan tillsammans, så att det finns leksaker är inget argument för oss.
    Hade du tyckt att det var ok att din man gick bakom din rygg och hoppade i säng med en kvinna för att han inte var nöjd med dig i sängen?

Skulle du kunna säga till din man att du hoppar i säng med någon annan för att han är tråkig i sängen?

FrkE skrev 2023-08-15 14:48:02 följande:

Jag älskar min man och det vi har. 
    Han är den absolut bästa maken. Men han har så tråkigt sex. Även om jag försöker leda honom i vad han ska göra så förstår han inte. 
    Jag vill ha hetta och passion, ge och ta.  
    Det får jag av min älskare,  vi lever för stunden och där och då finns bara vi. 
    Jag vill inte ha vardagen med min älskare eller nått annat, bara sex.
    Allt annat får jag av min man.
    Egoistisk? Nej, jag blir gladare och mer harmonisk och jag blir inte heller sexuellt frustrerad för det får jag av min älskare.

• Anonym (Maracuja)
    Anonym (Vanliga än man tror) skrev 2023-08-15 15:33:32 följande:
    Hade du tyckt att det var ok att din man gick bakom din rygg och hoppade i säng med en kvinna för att han inte var nöjd med dig i sängen?
    Jag hade accepterat om han ville testa någon ny efter alla år, ja.

Har föreslagit det också. Han blev intresserad i stunden men som vanligt händer inget när man föreslår nya saker och så rinner det ut i sanden.
  • FrkE

Exakt, man försöker och sen ger man upp.
    Varför såra honom och ge honom ångest över att han är dålig i sängen? 
    Jag har löst det problemet på annat vis och han kommer aldrig få reda på nått.

• MR INTUITIV

De som otrogna vill oftast få till det att alla är otrogna för att normalisera något som inte är normalt. Det är inte normalt att gå bakom ryggen på sin partner, speciellt inte om ni har gemensamma barn. Otrohet är det värsta man kan göra mot sin partner. Det splittrar familjen och gör att man aldrig blir samma person igen. Det är fega egoister som ägnar sig åt otrohet. Har man problem med sin partner då ska man prata om det och lösa problemet. Om det inte går då separerar man och går vidare.

Anonym (Maracuja) skrev 2023-08-15 15:40:22 följande:
    Jag hade accepterat om han ville testa någon ny efter alla år, ja.

Har föreslagit det också. Han blev intresserad i stunden men som vanligt händer inget när man föreslår nya saker och så rinner det ut i sanden.
    Men berätta du hur du har löst det hela.
    FrkE skrev 2023-08-15 15:43:26 följande:

Exakt, man försöker och sen ger man upp.
    Varför såra honom och ge honom ångest över att han är dålig i sängen? 
    Jag har löst det problemet på annat vis och han kommer aldrig få reda på nått.

Usch. Så otrevligt sätt att behandla sin partner på. 
    MR INTUITIV skrev 2023-08-15 15:46:24 följande:

De som otrogna vill oftast få till det att alla är otrogna för att normalisera något som inte är normalt. Det är inte normalt att gå bakom ryggen på sin partner, speciellt inte om ni har gemensamma barn. Otrohet är det värsta man kan göra mot sin partner. Det splittrar familjen och gör att man aldrig blir samma person igen. Det är fega egoister som ägnar sig åt otrohet. Har man problem med sin partner då ska man prata om det och lösa problemet. Om det inte går då separerar man och går vidare.

Kunde inte hålla med mer!
  • FrkE

Enligt SCB har var 3:e svensk varit otrogen .
    Så, ja ganska vanligt.

Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?