• Anonym (Solen)

Vänner sviker

Hej
    Vi fick en sladdis vid 40 o har några vänner vid stugan som är 50. Vi är överlyckliga över vår sladdis men blir numera inte inbjudna på grillkvällar mm . De har inte små barn men någon av dem har varit en nära vän till mig o jag tycker inte man gör så. Man frågar inte längre o det kan man väl ändå göra när 3av familjerna vi brukar umgås med sitter där. Vi har ett annat liv o en busig tjej på 3år men en vän är väl en vän. Eller har jag fel? Känner mig ledsen o arg när vi går förbi o alla vi umgåtts med sitter o inte ens frågar oss. Sedan kanske jag hade gått hem tidigare o jag hade inte kunnat sitta o prata som innan men är vänskap inte mer värt

• Svar på tråden Vänner sviker
  • Anonym (Liv)

Fy vad tråkigt ☹️ 

Har du testat att fråga varför ?  Berättat att du blir ledsen ?  
    Det hade jag gjort eller sett det som att dom inte är riktiga vänner och dom nu visat sina rätta färger !  

• Anonym (Solen)

De skriver sms om man vill ha en slät kopp kaffe för att sedan sitta o diskutera va de ska grilla tillsammans på kvällen. Går förbi när de ändå ska ut o gå o säger i samma veva de är på väg ni kanske vill hänga med?
    De frågar men bara för småsaker för att sedan frysa ut vid grillkvällar mm.
    Vi har ett annat liv nu så vi ska bara ner till dem o grilla en sväng sa en av mina närmaste vänner. 

Jag vill gärna att dottern träffar våra vänner med barn men ser inte något hinder att vi ska bli bjuda på grillkvällar mm.

• Anonym (D)

Tycker dom gör helt rätt. Hade inte velat ha med en 3 åring på grillkvällar där det bara är par utan barn. Det är ert val. Ni får skaffa nya vänner. 

• Anonym (Solen)
    Anonym (D) skrev 2023-08-04 21:14:06 följande:

Tycker dom gör helt rätt. Hade inte velat ha med en 3 åring på grillkvällar där det bara är par utan barn. Det är ert val. Ni får skaffa nya vänner. 

Ok så ett barn förstår en vänskap?Det hade jag aldrig kunnat tro. Älskar vår 3åring o längtade väldigt mycket efter henne. Såg aldrig det som ett hinder..
  • pyret013
    Anonym (Solen) skrev 2023-08-04 21:10:30 följande:

De skriver sms om man vill ha en slät kopp kaffe för att sedan sitta o diskutera va de ska grilla tillsammans på kvällen. Går förbi när de ändå ska ut o gå o säger i samma veva de är på väg ni kanske vill hänga med?
    De frågar men bara för småsaker för att sedan frysa ut vid grillkvällar mm.
    Vi har ett annat liv nu så vi ska bara ner till dem o grilla en sväng sa en av mina närmaste vänner. 

Jag vill gärna att dottern träffar våra vänner med barn men ser inte något hinder att vi ska bli bjuda på grillkvällar mm.

Det hela är ju lite märkligt?.men?.varför inte kontakta familjerna och helt enkelt säga att ni saknar grillkvällarna och bjud samtidigt in dem till en grillkväll hos er?

• Anonym

Ja , det är typ som efter en separation blir man inte heller inbjuden till vissa vänner längre , för de bjuder bara par. 

• Anonym (Emmapemma)

Har tyvärr inget råd att ge men kan berätta att det är samma visa om man inte har barn. Då blir man heller aldrig medbjuden på olika saker med alla andra som har barn. Jag förstår inte varför men så är det tråkigt nog. Vi har varit otroligt ensamma för att vi inte har barn just pga att folk som vi trodde var goda vänner kategoriskt utesluter oss för att vi inte har barn.

• Anonym (Solen)
    pyret013 skrev 2023-08-04 21:17:19 följande:

Det hela är ju lite märkligt?.men?.varför inte kontakta familjerna och helt enkelt säga att ni saknar grillkvällarna och bjud samtidigt in dem till en grillkväll hos er?

Tyvärr är jag nog inte av den sorten. Blir ledsen o vill inte bjuda in mig själv. Uppenbart vill de ju inte ha oss där o av kommentarer ovan så verkar det ju som att man stör sig på barn om inga andra ha barn med. Jag blir obekväm o känner att är det riktiga vänner borde vi duga med eller utan barn. Men det är bara min tanke. Jag hade aldrig stött mig på ett barn o Definitivt inte på någon annans som jag inte ens behöver leka eller springa efter.
  • Anonym (Anna)

Tyvärr håller jag med, jag vill inte heller ha med en 3-åring på grillkväll där man sitter med ett glas vin och har det trevligt. Om en barnfamilj är med är det inte lugn och ro, det är hit och dit, stökigt, det spills och skriks och det går inte att få fullt fokus från föräldrarna.

När man själv var i samma sits var det en annan sak, då var man så mitt i det att var självklart men när barnen är stora och det äntligen går att umgås vuxet prioriteras det.

Be om barnvakt och säg att ni vill komma på grillkvällen, då är ni säkert välkomna!

• Anonym (Usch)

Usch vilka falska människor. Såna som umgås bara om det ger dem något.

Antingen var lika kall tillbaka eller säg rakt ut vad du tycker. Att det är väldigt märkligt att man blir exkluderad bara för att man fått barn och vad är det för vänskap?

Jag hade nog behövt få ur mig det. Även om man tycker de är falska osv så blir man faktiskt sårad när man trott det är vänner... En vän är en vän oavsett. Ni är samma människor fortfarande. De borde ju vara intresserade av er gulliga 3 åring också? De va ju era vänner? Ledsen. Kram

Svar på tråden Vänner sviker