• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Anonym (Daisy)

Min tredje insättning misslyckades tyvött,  vi har sagt att vi kör en sista omgång så väntar på att matchas med ny donator nu. Jag ska göra en hysteroskopi också med prov för kronisk endometrit vilket kliniken har rekommendat.

• LMSM

Hej Allihopa, 
    tog en paus under semestern men är nu tillbaka och har satt igång med återföringsprotokollet idag. Var på ultraljud imorse fyra dagar sedan min mens började och har precis tagit min första tablett östrogen tror jag att det är. :)

vågar inte ens tänka på om den här återföringen skulle misslyckas men jag är hoppfull. Var ändå kläckande blastocyster som kom tillbaka bra efter testing 

hoppas att det går bra för alla andra

• Lilcec

Hej! Hoppas alla haft en bra sommar 😊 Jag har en planerad insättning 25 augusti, mitt första försök. Är väldigt nervös. 😬 Var på ul i tisdags och min slemhinna var 9 mm och treskiktad så den delen såg bra ut. 

Jag läste igenom hela tråden från början till slut innan jag påbörjade min resa för att bli mamma genom äggdonation. Är tacksam för allt jag lärt mig genom att läsa allt som du som skrivit delat här inne. 🙏🏻 Jag känner mig väldigt väl förberedd tack vare det. 

Håller tummarna för att det går bra för alla, både du som plussat och du som är under behandling. 🤗

• Anonym (Daisy)
    Lilcec skrev 2025-08-16 14:52:18 följande:

Hej! Hoppas alla haft en bra sommar 😊 Jag har en planerad insättning 25 augusti, mitt första försök. Är väldigt nervös. 😬 Var på ul i tisdags och min slemhinna var 9 mm och treskiktad så den delen såg bra ut. 

Jag läste igenom hela tråden från början till slut innan jag påbörjade min resa för att bli mamma genom äggdonation. Är tacksam för allt jag lärt mig genom att läsa allt som du som skrivit delat här inne. 🙏🏻 Jag känner mig väldigt väl förberedd tack vare det. 

Håller tummarna för att det går bra för alla, både du som plussat och du som är under behandling. 🤗

lycka till inför insättningen, det är extra nervöst första gången! Vilken klinik går du på?
  • Always choklad
    Lilcec skrev 2025-08-16 14:52:18 följande:

Hej
    Vad bra att du kunnat hitta stöd i tråden och matnyttig information. Tråden, den har varit ett stort stöd för mig i min resa. Även om man inte hör eller ser de man samtalar med så kan man skriva av sig och ställa frågor till andra i liknande situation
  • Lilcec
    Anonym (Daisy) skrev 2025-08-18 09:00:08 följande:
    lycka till inför insättningen, det är extra nervöst första gången! Vilken klinik går du på?
    Tack snälla! 🙏🏻 jag går på AVA clinic Riga, vilken klinik går du på? 
  • Anonym (Daisy)
    Lilcec skrev 2025-08-20 18:05:20 följande:
    Tack snälla! 🙏🏻 jag går på AVA clinic Riga, vilken klinik går du på? 
    Jag går på Vitanova i köpenhamn, har gjort tre misslyckade insättningar och väntar nu på att matchas med ny donator.
  • Anonym (Mandelpotatis)

Hej!

Ny här på forumet och i tråden. Vi håller på med en äggdonationsbehandling i Sverige. Vi fick våra första ägg nyligen (8st) 6 befruktades men inget tog sig 😔 Känns verkligen trist och man inser att bara för att man valt äggdonation så är det inte självklart det går vägen ändå. Kliniken har blastocystgaranti så kommer vi få några nya ägg men inte lika många. De sa att de byter donator för att försöka undvika att det händer igen så nu ska en ny matchningsprocess börja, förra gången tog det 3 månader. Hon vågade inte svara på hur lång tid det skulle ta nu men att de gjorde vad de kunde för att snabba på. 

Nu får vi ladda om och hoppas det går bättre nästa gång 😊

Hade varit kul att följas åt! Så många fantastiska historier här ❤️

• Kronärtskocka

Så roligt med flera nya som hittat hit!

Jag försöker inte längre, fick min lilla efter flera år och är så tacksam för det. Men kikar in då och då och ser hur det går för er. Det är också lite svårt att gå från kamp till att bara vara. Är allt bara klart nu liksom? Tar tid att förstå. Och så funderar jag fortsatt över mina blastocyster i frysen. Jag önskade mig en liten sladdis. Men hur ska jag kunna slänga dessa ev biologiska helsyskon till henne? Inga lätta beslut att ta. Men lyxigt att ha fått dem i frysen.

LMSM: Grattis till flera blastocyster. Härligt att till och med ha dem testade, då borde de ju ha ännu högre chans att klara sig. Som Always choklad skrev reagerar jag inte heller på antalet. Det är verkligen en tratt med ivf. Från uttagna ägg, mogna, befruktade och testade. Bortfall på flera nivåer så ett fint resultat och stora chanser. Hoppas du mår bra under medicineringen och att slemhinnan snart är redo och insättningen går bra. 

Always choklad och Asfaltsblomma: Grattis till era graviditeter!

Daisy: Så trist med minus. Hoppas undersökningarna kan leda till en behandling som lyckas. Alltid så segt att behöva vänta igen.

Mandelpotatis: Processen gör en ödmjuk. Så mycket som kan hända och ?inte ens? med donerade ägg finns garantier. Kan trösta dig med att du inte är ensam, vet flera inklusive jag själv som råkat ut för att inte få någon blastocyst alls. Hur kommer det sig att ni får färre ägg nästa gång? Har de ägg från Sverige eller importerar de? Även till dig: så trist att vänta igen. Hoppas på bättre lycka nästa gång! 

• Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2025-08-24 12:23:09 följande:

Så roligt med flera nya som hittat hit!

Jag försöker inte längre, fick min lilla efter flera år och är så tacksam för det. Men kikar in då och då och ser hur det går för er. Det är också lite svårt att gå från kamp till att bara vara. Är allt bara klart nu liksom? Tar tid att förstå. Och så funderar jag fortsatt över mina blastocyster i frysen. Jag önskade mig en liten sladdis. Men hur ska jag kunna slänga dessa ev biologiska helsyskon till henne? Inga lätta beslut att ta. Men lyxigt att ha fått dem i frysen.

LMSM: Grattis till flera blastocyster. Härligt att till och med ha dem testade, då borde de ju ha ännu högre chans att klara sig. Som Always choklad skrev reagerar jag inte heller på antalet. Det är verkligen en tratt med ivf. Från uttagna ägg, mogna, befruktade och testade. Bortfall på flera nivåer så ett fint resultat och stora chanser. Hoppas du mår bra under medicineringen och att slemhinnan snart är redo och insättningen går bra. 

Always choklad och Asfaltsblomma: Grattis till era graviditeter!

Daisy: Så trist med minus. Hoppas undersökningarna kan leda till en behandling som lyckas. Alltid så segt att behöva vänta igen.

Mandelpotatis: Processen gör en ödmjuk. Så mycket som kan hända och ?inte ens? med donerade ägg finns garantier. Kan trösta dig med att du inte är ensam, vet flera inklusive jag själv som råkat ut för att inte få någon blastocyst alls. Hur kommer det sig att ni får färre ägg nästa gång? Har de ägg från Sverige eller importerar de? Även till dig: så trist att vänta igen. Hoppas på bättre lycka nästa gång! 

Hej Kronärtskocka, tack V16 +2 nu. Början av feb är det planerat till. Det är skillnad med graviditet 2. Samma chans till återhämtning finns inte direkt. Som tur nu på helgen vilar min tjej på 2år ftf 1-1,5h så då får jag passa på om det går att vila. Vi har en katt som inte får gå ut just nu i två v. Han jamar nätterna i ända inatt gick det knappt sova. Han låg under vår säng och jamade ..Undrar om det är skillnad om man varit gravid 30+ inte 40+ får jag aldrig veta. Kommer bli 45 nästa vår. Inte riktigt så man hade planerat direkt. Kanske man haft mer energi vem vet. Bara filosofiska tankar.
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024