Sjuan84 skrev 2023-11-19 17:58:49 följande:
Jag vet - helt galet många! Inte konstigt att jag hade svårt att stänga byxorna i slutet... Ringde Sophiahemmet igår och av 21 ägg så har 15 blivit befruktade så de har skjutit fram återföringen till onsdag istället. Så nu håller vi tummarna!
Läkaren var lite orolig för överstimulering men jag har - peppar peppar - mått väldigt bra hela den här omgången så jag hoppas att jag slipper. Har inte riktigt fattat hur det funkar, finns det en risk för överstimulering även efter man slutat med sprutorna?
Hur går det för dig? Det står säkert längre bak men jag sitter från telefonen hela tiden och verkar bli utkastad så fort jag klickar mig bakåt?
Härliga siffror! Håller tummarna för en fin återföring på onsdag!
Ja det kan jag förstå, man brukar ha ökad risk från 15 ägg/blåsor och uppåt. Håller tummarna för att du slipper! Jag blev det efter att ha fått ut 17 ägg.
Ja ju fler blåsor desto mer hormoner och vätska kan de läcka ut efter äggplocket vilket leder till en överstimulering. Sök på OHSS så hittar du mer info. 🙏❤️
Jo tack det går rätt så bra. Värker gör vänstra äggstocken, men hanterbart och ingen skarp smärta än, huvudvärken lindras med Alvedon och illamåendet jag fick i helgen släppte tack o lov igen 🙏. Hoppas det kan hålla dig och inte bli mer, men kan samtidigt inte tänka mig att det inte blir det, fysiskt sett så kommer det med all sannolikhet kännas av allt mer. Får bara hoppas att det håller sig fortsatt hanterbart. Blodprover var bra så får fortsätta med Menopuren i oförändrad dos (går långt protokoll och med mitt fina AMH så är risken stor för överstimulering, därav prover för att undvika det). VUL på onsdag eftermiddag 😊.