Mathilda88 skrev 2023-11-21 02:28:54 följande:
Jag går på RMC Malmö och har idag kommit till dag 7 i stimuleringen efter nedregleringen i vårt långa protokoll. VUL på onsdag efter dagens godkända blodprov 🙏. Är vårt tredje och sista försök och tidigare två gånger med korta protokoll har gått åt helvete bokstavligt talat. Första gången med Gonal-F fick vi ut 17 stressade ägg, 4 befruktade som alla dog på dag 2 med fragmentering grad 3. Omgång två med Menopur fick vi 15 fina ägg, 7 befruktade varav 6 dog på dag 3 och en 4BC på dag 5 som vi inte fick tillbaka. Även denna gången fragmentering grad 3. Är denna gång lovad 2 st 2-dagars embryon - om vi lyckas få två fina jämlika embryon? Men oddsen för det är ju som förståeligt väldigt dåliga. Bara hoppas jag slipper bli överstimulerad så en liten chans iallafall finns! 🙏❤️ Vi tror på spermaproblem pga sambon endast fick missfall i första förhållandet under 20 års tid och sen inget, nu inget heller. Men RMC ignorerar det faktumet helt och teoriar om min äggkvalité då deras sperma-tester ser bra ut.
Var går du någonstans? 😊
Okej, då förstår jag.. Är det ert "sista" försök nu då? Jag går på Livio i Göteborg.
Är på dag 7 med sprutor och ska på första ultraljudet imorgon för att se hur jag svarat på stimuleringen.. För 225 enheter.. Hoppas så på att jag svarat bra på det.. Imorgon får vi även veta när det blir äggplock.. (om det finns något att plocka🙈)
Tyckte jag fick hög dos för att vara första gången, men förstår ju att dem beräknat dosen utifrån mina provsvar osv..
Jag har ju regelbunden egen ägglossning och mens varje månad..
Våra tester såg också bra ut, inga avvikelser på något. Så hoppas såå att vi har flyt i det här nu, men väl medveten om att det är mycket som ska ros i land för att det ska fungera ❤️