• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Chajsa
    Sola13 skrev 2023-11-22 07:34:19 följande:

Höll mig inte länge, tog ett test idag på ruvardag 7 men visade negativt. Förra omgången då jag blev gravid vad det positivt på motsvarande dag. :(

Kram till dig ♥️ är det lika länge odlat embryo denna och förra gången? För mig har det varit olika när plus har visat sig. Kör du testa tidigt- test eller vanligt? 
  • Chajsa

Samtal från kliniken, av 11 ägg hade 6 befruktats ?jättefint? och de ska odla till söndag. Har generellt haft en ganska låg befruktningsrate? men känns ok! Vet ni om de säger så att befruktningen varit jättefin som regel eller har de informerat er om det funnits typ fragmenteringar/någon inte ser ut att kunna klara sig osv? 

• Sola13
    Chajsa skrev 2023-11-22 09:32:12 följande:
    Kram till dig ♥️ är det lika länge odlat embryo denna och förra gången? För mig har det varit olika när plus har visat sig. Kör du testa tidigt- test eller vanligt? 
    Ja, fem dagar båda gångerna! CB veckoindikator 
  • Chajsa
    Sola13 skrev 2023-11-22 10:37:51 följande:
    Ja, fem dagar båda gångerna! CB veckoindikator 
    Det är tortyr att inte veta. Testa RD 9 igen och tappa inte hoppet än tycker jag! 
  • Nomen123

Hej alla ☘️

Idag har jag varit på mitt första ultraljud sen start av stimulering, dem kunde se 10 fina äggblåsor och fler som var påväg.. Äggplock planerat till måndag 🙏 så spännande.

• Nomen123

Förövrigt så går det ju så mycket skit nu, förkylningar mm.. Min mamma som skulle hängt med mig ner till gbg idag var på julfest med sitt jobb förra veckan och så låg plötsligt hälften av personalen dåliga efter det, så henne hoppade jag såklart över att träffa trots att hon inte blivit sjuk än, men för säkerhets skull.. Nu ska  Min sambo ska iväg på julbord med en hel drös med människor på fredag och jag är så rädd att han ska bli dålig.. Och att vi får skjuta på allt 😔 är jag löjlig? 🤭

• Emmylou91

Sola13~ tråkigt att höra vet hur jobbigt det är.
    Jag har lovat mig att inte ta test tidigt denna gång för sist gick det väl åt typ 4 test och alla negativa var bara värre. 
    jag Hoppas det blir ett plus för dig om inte denna gång så sen. Man undrar ju vafan det är som inte funkar? när dom ger tillbaka fina 5 dagars embryon borde det inte funka liksom? 

stor kram till dig❤️

• Sjuan84

Helt knäckt. Skulle ha ET idag kl 14 men vid lunch ringer kliniken och säger att ingen av de 15 befruktade äggen klarade sig till dag 5. Ingen. Fick höra att det är nog jag som har dåliga ägg. Från att ha varit över lycklig över antalet befruktade ägg och tänka att jag skulle få en hel hög till frysen till att bara känna mig helt uppgiven

Någon annan som varit med om något liknande men där det ändå gått bra tillslut?  Just nu är jag bara så otroligt ledsen.

• Sola13
    Emmylou91 skrev 2023-11-22 13:43:14 följande:

Sola13~ tråkigt att höra vet hur jobbigt det är.
    Jag har lovat mig att inte ta test tidigt denna gång för sist gick det väl åt typ 4 test och alla negativa var bara värre. 
    jag Hoppas det blir ett plus för dig om inte denna gång så sen. Man undrar ju vafan det är som inte funkar? när dom ger tillbaka fina 5 dagars embryon borde det inte funka liksom? 

stor kram till dig❤️

Ja, kände mig extra hoppfull denna gången eftersom det tog sig förra gången så att jag vet att det KAN gå (vilket jag starkt ifrågasatte innan), och eftersom läkaren sa att den var så fin det bara går. Men är väl oavsett bara 50/50 chans? 
  • Sola13
    Sjuan84 skrev 2023-11-22 14:52:32 följande:

Helt knäckt. Skulle ha ET idag kl 14 men vid lunch ringer kliniken och säger att ingen av de 15 befruktade äggen klarade sig till dag 5. Ingen. Fick höra att det är nog jag som har dåliga ägg. Från att ha varit över lycklig över antalet befruktade ägg och tänka att jag skulle få en hel hög till frysen till att bara känna mig helt uppgiven

Någon annan som varit med om något liknande men där det ändå gått bra tillslut?  Just nu är jag bara så otroligt ledsen.

Åh nej!! 😞 lyckas aldrig få ut så många ägg/befruktade, ingen erfarenhet  
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023