Tack för alla svar och inputs. Det gör det möjligt för mig att bolla lite och dra paralleller. Att få med honom till vården är svårt eftersom han vägrar och säger att inget är fel. Det är jag som det är fel på och jag som inte lever i den verkliga världen.
Det där någon sa om absurda saker, jag har aldrig tänkt på det på det sättet. Bara känt ilska över att han försöker slå över skulden eller förneka allt och inget. Ni har nog rätt i att narcissism inte ter sig på det sättet.
Jag tänkte mer om läkaren inte får diskutera en annan person när personen inte är närvarande. Det är ju trots allt inte ett barn eller minderårig som det handlar om. jag hade tex blivit stött om jag fick vet att han hade gått till en läkare för att diskutera ett beteende hos mig som jag själv inte tyckte jag hade. Svårt det där. Jag ska fundera lite.
Att fara illa vet jag inte riktigt om jag gör, även om jag kan bli frustrerad, ledsen och arg. Att fara illa eller bli misshandlad är för mig något helt annat. Ja jag blir ledsen och ja jag förstår inte om han är medvetet elak eller om det finns en diagnos eller annat som inte står rätt till, men jag står stadigt på fötterna och är varken rädd eller går på äggskal.
Demens. Ja. Den tanken har slagit mig många gånger, men borde inte minnet alltid svikta då? På jobbet är han ju en jäkla stjärna?