Anonym (Frida) skrev 2023-08-28 23:12:25 följande:
Det är inte helt omöjligt att jag skulle kunna lyckas med det. Har fått förslag att ha en kamera uppe hela tiden, men har tyckt att det känns lite för mkt. Många av saker kommer också helt från ingenstans och i situationer man ALDRIG kan föreställa sig.
tex
jag - men varför är hela diskmedelflaskan slut?
han - det vet jag inte. Jag har inte använt diskmedel.
sensre samma dag, går ut till bilen som bara han kör, nytvättad bil och tom diskmedelsflaska i bilen.
jag - men driver du eller? Du sa att du inte hade tagit diskmedlet?
Han - jag har ingen aning om hur den kom ut hit. Jag har inte använt den.
jag - och bilen tvättade sig själv eller?
Han - vadå? Den är ju smutsig ser du väl. Säker någon av barnen eller nått..
Diskmedel och bil hör inte ihop. Jag vet. Det är ett exempel på hur han beter sig.
Om jag var du skulle jag tala om för honom att jag är mycket oroad. Eftersom han säger saker som inte hör ihop, han inte minns, och sen visar det sig tydligt som i exemplet ovan. Jag skulle säga att jag vill att han kontaktar vården för att kolla så att han inte har begynnande demens eller börjar få schizofrena drag/psykos, så att han inte kan skilja på vad som är verkligt och inte (det sista vet jag en person som hade, hen var helt omöjlig att prata med tills vården fick ordning på medicinering)
Han kommer så klart slå ifrån sig men då kontrar du med "ja men vad ÄR det då - för
något är det. Det sker dagligen, du har "aldrig" någon aning om vad jag menar -
antingen är du sjuk på riktigt eller så är du bara taskig med flit - vilket är mest troligt?"