• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Silince
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-26 10:26:32 följande:
    Grattis! 😍👏

Jag är också på ÄL+10 idag! Men ska försöka hålla mig till helgen innan jag testar 🙏
    Tack :) 

Åhh, spännande. Håller tummarna för ett positivt resultat 😁
  • Lyksa

Mensen är en dag sen. Tog ett rfsu vid lunchtid och såg ett svagt streck men tydligt så tog ett till i samma urin och såg ett streck där med. Syns det något här inne på bilden? 

Översta är inom tiden och understa är efter tiden (ca 5 minuter efter)
  • Clarissa10
    Lyksa skrev 2023-10-26 13:20:59 följande:
    //

Mensen är en dag sen. Tog ett rfsu vid lunchtid och såg ett svagt streck men tydligt så tog ett till i samma urin och såg ett streck där med. Syns det något här inne på bilden? 

Jag tycker att det syns något på den understa bilden, på den stickan som ligger överst. Alltså överst på undre 😅 Kan du inte åka och köpa ett digitalt Testa tidigt? Köp ett till mig också 😝
  • tjatalagom
    //

Jag kan ev. Ana ett streck på det "gamla" testet 🙏🏼🙂 hoppas hoppas! Testa med morgonurin imorn!
  • Clarissa10
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-26 11:06:01 följande:
    Okej! Men det kan fortfarande bli positivt om ett par dagar 😃 Innan mensen kommer är inte hoppet borta 😍

Jag har mensvärk och ömma bröst fortfarande. Nu är brösten inte hårda och svullna som de var för några dagar sen dock. De har mjuknat lite även om de fortfarande är ömma. Inga mer symtom är så än så länge. Tyckte jag mådde lite illa en dag men det gick över sen. Är rätt svullen i "tjejmagen" med. Obekvämt med jeans och när jag vägde mig idag hade jag gått upp 2 kg 🙄 Men svullen mage och viktökning har jag varje månad vid mens.. så det kan likaväl vara det 🙈 
    Jag hade också ont i brösten efter ägglossning. Men nu när det verkligen närmar sig BIM så har det avtagit. Mådde också illa en kort stund igårkväll. Känns typ som att jag har mina vanliga pms och som att mensen kommer när som helst, men än så länge inget på pappret. Hatar dom här dagarna innan BIM!!! Man överanalyserar ju allt! 
  • Ememem
    //

Jag ser tyvärr inget, men bildkvaliteten här i forumet är inte heller så bra.
  • Ememem
    Clarissa10 skrev 2023-10-26 10:45:38 följande:

Hej! 
    Jag har BIM om två eller tre dagar, 28 eller 29 oktober. Jag har ingen aning om när jag hade ägglossning, men hade ont i magen den 14 och 15 oktober. Hade sex den 17 oktober (dag 12 i cykeln). Jag tycker att det är svårt med dagar hit och dit. Vet inte vad det är som gör ont heller, är det innan, under eller efter ägglossningen. 

Ägglossningssmärta får man nog när kroppen försöker släppa ägget som jag förstått det. Så utifrån det hade du nog ägglossning den 15e. 

Om ni inte hade sex förens den 17 okt så är nog sannolikheten att det tagit sig väldigt liten. Ägget lever bara i 24 timmar och redan dagen efter ägglossning är chanserna väldigt små. 

Om du vill ha koll på när ägglossning sker så rekommenderar jag att tempa. Då får man en bra bild av sin egen cykel. 

• Clarissa10
    Ememem skrev 2023-10-26 14:30:34 följande:

Ägglossningssmärta får man nog när kroppen försöker släppa ägget som jag förstått det. Så utifrån det hade du nog ägglossning den 15e. 

Om ni inte hade sex förens den 17 okt så är nog sannolikheten att det tagit sig väldigt liten. Ägget lever bara i 24 timmar och redan dagen efter ägglossning är chanserna väldigt små. 

Om du vill ha koll på när ägglossning sker så rekommenderar jag att tempa. Då får man en bra bild av sin egen cykel. 

Jag hör vad du säger men jag startade en annan anonym tråd kring det ämnet för ett tag sedan och fick veta att man kan få ont när äggblåsorna växer innan, när ägget släpper och efteråt om det bildats vätska från äggsläppet. Det var många som skrev att dom får ont innan ägglossning och det var personer som kan mer om sina ägglossningar än jag själv, asså människor som tempat och testat osv. Så därför hakar jag på i den här tråden för vem vet :)
  • Lyksa

Jag känner mig måttligt korkad. Kissade nyss och såg att det inte va lika konsentrerat men ändå togq jag ett test.. rfsu visade inget i detta och testa tidigt visade såhär. 

• Clarissa10
    Ememem skrev 2023-10-26 14:30:34 följande:

Förlåt att jag dubbelskriver men hoppas inte det jag skrev först lät otrevligt. Det lät inte otrevligt i mitt huvud men man vet aldrig hur text tolkas! Jag håller med dig om att det mest troliga enligt fakta borde vara att det gör ont när ägget släpper. Men som sagt, startade en annan tråd om det och fick nya inputs! Plus! Jag vill lägga till en sak. Jag har varit gravid en gång tidigare i mitt liv, och den gången var basically den enda gången i mitt liv jag inte hade några ägglossningssmärtor alls den månaden! Vad betyder det liksom?? Men att börja tempa var ett bra tips.
Svar på tråden BIM oktober