BIM oktober
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?

Hej!
Jag har BIM om två eller tre dagar, 28 eller 29 oktober. Jag har ingen aning om när jag hade ägglossning, men hade ont i magen den 14 och 15 oktober. Hade sex den 17 oktober (dag 12 i cykeln). Jag tycker att det är svårt med dagar hit och dit. Vet inte vad det är som gör ont heller, är det innan, under eller efter ägglossningen.
Ägglossningssmärta får man nog när kroppen försöker släppa ägget som jag förstått det. Så utifrån det hade du nog ägglossning den 15e.
Om ni inte hade sex förens den 17 okt så är nog sannolikheten att det tagit sig väldigt liten. Ägget lever bara i 24 timmar och redan dagen efter ägglossning är chanserna väldigt små.
Om du vill ha koll på när ägglossning sker så rekommenderar jag att tempa. Då får man en bra bild av sin egen cykel.
Ägglossningssmärta får man nog när kroppen försöker släppa ägget som jag förstått det. Så utifrån det hade du nog ägglossning den 15e.
Om ni inte hade sex förens den 17 okt så är nog sannolikheten att det tagit sig väldigt liten. Ägget lever bara i 24 timmar och redan dagen efter ägglossning är chanserna väldigt små.
Om du vill ha koll på när ägglossning sker så rekommenderar jag att tempa. Då får man en bra bild av sin egen cykel.
Jag känner mig måttligt korkad. Kissade nyss och såg att det inte va lika konsentrerat men ändå togq jag ett test.. rfsu visade inget i detta och testa tidigt visade såhär.