• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Clarissa10

Okej jag tvivlar på att jag är gravid. Det mesta talar emot att jag skulle vara gravid. Jag har inte heller haft några symtom, det har bara känts som vanligt inför mens. Men nu reagerade jag på en sak imorse. Jag fick liksom ont i brösten när jag ställde mig upp ur sängen?? Som att det spände i dom när jag reste mig upp? Det kändes lite konstigt och ovanligt. Men förra gången jag var gravid så fick jag problem med dofter och det har jag inte nu. Tror jag ska testa idag! Väntar på posten.

• Constanza

Hej, 4 dagar kvar till bim, bim på tisdag. mina symtom är typ samma som varje pms :ömma bröst, trött, kinkig, men jag har inga spottings ännu som jag brukar innan mens. har även fått svampinfektion i underlivet, vilket jag aldrig får. 

vad känner ni andra? 

• Macbookpro

Bim -5 eller äl +8 

negativt clearblue digitalt extra tidigt :( ängar att det är kört denna gång 

• Ememem
    Macbookpro skrev 2023-10-27 17:42:03 följande:

Bim -5 eller äl +8 

Äl+8 är väldigt väldigt tidigt och få som får plus redan då. Så det är absolut inte över än.

Tänk på att tillverkarna i sin marknadsföring utgår från att alla har 14 dagars lutealfas, dessutom räknar de från missad mens, dvs dagen efter bim. Så även om man har en kortare lutealfas kommer man inte kunna testa plus tidigare. 

• Syskonförsök

Jag fick negativt äl+8 men positivt äl+9❤️

Macbookpro skrev 2023-10-27 17:42:03 följande:

Bim -5 eller äl +8 

• Macbookpro

Tack för fin pepp <3 

testade nu på morgonen igen med EJ GRAVID som besked på displayen. Bim -4 och ÄL +9.
    jag tror Vi kommer ringa och boka tid för insemination nu på måndag. Har någon här koll på vad det kostar att göra det privat? Vi har ju inte riktigt försökt ett år så landstinget betalar ju ej

• pippi12345
    Macbookpro skrev 2023-10-28 09:39:02 följande:

Tack för fin pepp <3 

testade nu på morgonen igen med EJ GRAVID som besked på displayen. Bim -4 och ÄL +9.
    jag tror Vi kommer ringa och boka tid för insemination nu på måndag. Har någon här koll på vad det kostar att göra det privat? Vi har ju inte riktigt försökt ett år så landstinget betalar ju ej

tråkigt,  men kanske är för tidigt?

måste du vara ärlig med hur länge ni försökt? landstinget vet väl inte hur länge ni har försökt? 🙈 

• DrömlivetiHD

Bim idag enligt min kalender 🙈 Gick på Gekås igårkväll, fick mensvärk (som kommit och gått hela veckan) men sen stack det liksom till rätt rejält. Kände bara Fyy nu kommer väl mensen.. men det gjorde den aldrig. 

Tänkte köpa test idag och ta imorgonbitti. Vill ta testet när maken är hemma 🥰 Så kommer säkert mensen inatt eller nått 🙈 

Det som är annorlunda från en vanlig månad är väl att jag fick ömma bröst och mensvärk så långt innan Bim. Så brukar jag inte ha. Brukar få mensvärk bara precis samma dag som mensen kommer typ. 

• Ememem
    pippi12345 skrev 2023-10-28 10:49:21 följande:

tråkigt,  men kanske är för tidigt?

måste du vara ärlig med hur länge ni försökt? landstinget vet väl inte hur länge ni har försökt? 🙈 

Ärlighet brukar väl vara längst, dessutom tar man ju tid och plats från någon som faktiskt försökt i ett år eller mer..

Kanske också onödigt att vidta mer åtgärder och eventuellt behöva ta massa hormoner om det inte är där felet ligger.

Nu vet jag inte hur länge hon varit utan hormonella preventivmedel men, har man ätit det i många år så är det väl inte så konstigt att kroppen behöver tid på att återställa sig.
  • Macbookpro
    Ememem skrev 2023-10-28 11:49:56 följande:
    Ärlighet brukar väl vara längst, dessutom tar man ju tid och plats från någon som faktiskt försökt i ett år eller mer..

Kanske också onödigt att vidta mer åtgärder och eventuellt behöva ta massa hormoner om det inte är där felet ligger.

Nu vet jag inte hur länge hon varit utan hormonella preventivmedel men, har man ätit det i många år så är det väl inte så konstigt att kroppen behöver tid på att återställa sig.
    Mjae det gör man ju inte riktigt. men du har rätt i att det känns bra att vara ärlig. 
    trodde inte man tog hormoner vid insemination?

vi har gjort en fertilitetsundersökning privat och det visade sig att min mans spermier har låg motilitet. Kan såklart vara en kombo av annat också men troligtvis är det pga det som det tar tid. 
Svar på tråden BIM oktober