Anonym (Majsan) skrev 2023-09-17 16:01:10 följande:
Det är inget som behöver göras upp åtminstone inte om man är gift. Vi har ju lovat trohet redan, Vad som räknas som otrohet är nog jag och min man överens om. Det finns inga grader av otrohet. Men att min man pussar svägerska på munnen när hon fyller år är inte otrohet. Det är inte otrohet att små flörta men vänner och bekanta vid en middag. Det är inte otrohet att onanera till eller utan porr. Allt vad jag räknade upp är högst normala beteenden i en vuxen relation.
När jag talar om ärlighet så är det den absoluta ärligheten jag syftar på. Man behöver inte kläcka ur sig allt man tänker och tycker om man vet eller anar att partnern blir sårad.
Alla har vi hemligheter vi behåller för oss själva, sådant vår partner inte behöver veta.
Nu blev det nog lite FEL i alla fall. Du svarade nämligen på min post till @Tyra Myra. Vilket du har all rätt att göra. Tror ändå det blir bäst med en sak åt gången, så ges oxå medlemmen jag besvarat direkt sin chans till respons. Mitt inlägg riktat specifikt till dig postar jag här på nytt. Ser fram emot dina synpunkter där:
Anonym (Ursula) skrev 2023-09-17 15:09:59 följande:
Självklart kan/vill du inte oroa dig hela tiden för att din man är otrogen när han är på tjänsteresor. Hur skulle det se ut? Du kunde bli ett nervvrak med sömnsvårigheter, koncentrationssvårigheter och viktminskning för att nämna ett par symtom på oro och ångest.
På det stora hela tycker jag det låter som din man och du har en sund och harmonisk relation. Var glad för det! Ni har ett starkt kapital av ömsesidigt förtroende. Långt ifrån alla har det förunnat kan jag intyga. Och det är ju inte endast din man som rör sig fritt på egen hand längre perioder. Samma gäller väl för dig när din man är bortrest? Vilken tur att du omvänt inte blir korsförhörd eller misstänkliggjord av din man gällande dina aktiviteter eller vilka du träffar under hans frånvaro.
Min åsikt är Frihet med Ansvar är en bra devis för ett tryggt och stabilt parförhållande.
Ändå, du öppnar din tråd av anledning! Alltså föreställer jag mig du har tänkt eller tänker i banor om tjänsteresorna inbjuder till otrohetsbeteenden för din mans del? Om dem vill du i så fall ingen vetskap ha? Du säger att du litar på att din man är så klok att han använder skydd om en situation med ett snedsteg uppstår. Alltså konfronterar du dig med det scenariot. Hur går dina tankar då? Är det okej? Har ni en tyst överenskommelse om ett öppet förhållande?
Nu vill jag verkligen inte späda på någon oro eller sätta griller i huvudet på någon. Men du kan knappast utgå ifrån att skydd ingår i en otrohetssituation. Där vi minst anar simmar de vildaste fiskar om det gränsöverskridande beteendet så pass långt gånget som en fullbordad otrohet är.