• Anonym (Sofie)

Varför duger vissa enbart till KK?

Hoppas man förstår rubriken. Vad är mekanismen bakom att det finns en tjej som en kille alltid återkommer till mellan sina relationer och enbart har sexuellt umgänge med och sedan går och träffar nån ny? Har ett par väninnor som varit där och även jag själv. 
    Min största kärlek var en jämnårig kille och vi hade i princip enbart en sexuell relation
    Så fort man kommer nära varandra lite drar han sig undan och träffar kanske nån för att sen komma tillbaka och köra KK-stuk igen. Varför gör vissa män såhär? Är det ett säkert kort typ? 

• Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (E) skrev 2023-11-06 23:27:42 följande:
    Ja de fungerar utmärkt men det var som sagt inget hinder för honom att de såg värre ut än malätna fågelskrämmor.
    Haha aj då. tänk att folk funkar så. Har han vågat sig på att gå in i en relation med dessa eller ligger han enbart med dem ibland 
  • Anonym (E)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 23:30:27 följande:
    Haha aj då. tänk att folk funkar så. Har han vågat sig på att gå in i en relation med dessa eller ligger han enbart med dem ibland 
    Vågat? Vet inte riktigt hur du tänker då, men han har haft ett flertal relationer (nej, de var inte så tjusiga de heller i mitt tycke) och där emellan tar han vad han kan få.
  • Anonym (Fuckboy)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 23:09:00 följande:

Har så svårt att förstå det här med kravlös sex tror jag .. kanske inte att ha ett ONS eller så. Men krävs det inte lite kemi och attraktion och lite flört och annat för att ens vilja ha sex? Och omvänt om det är en person man absolut inte skulle kunna tänka sig en relation med - varför ens ligga med den då? Finns då ett intresse av det? Eller vad är meningen dp kan man väl lika gärna runka 

Märks att du är tjej. En kille har i regel inga problem alls med kravlös sex. Man kan i princip tömma i vilken tjej som helst. Hellre en ful tjej än ingen alls, så länge det handlar om att tömma pungen för dagen. Därav att man kan ha en kk man inte är attraherad av eller kär i.

För ett förhållande krävs det dock mycket mer.

Att man återkommer till samma kk mellan förhållanden är inte konstigt. Man vet att det finns ett säkert hål där man kan tömma och glömma. Perfekt att ha ett sådant tillgängligt tills man hittar en fin tjej man vill ha ett förhållande med.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 23:09:00 följande:

Har så svårt att förstå det här med kravlös sex tror jag .. kanske inte att ha ett ONS eller så. Men krävs det inte lite kemi och attraktion och lite flört och annat för att ens vilja ha sex? Och omvänt om det är en person man absolut inte skulle kunna tänka sig en relation med - varför ens ligga med den då? Finns då ett intresse av det? Eller vad är meningen dp kan man väl lika gärna runka 

Tycker du sätter fingret på något mycket intressant här.

Jag är kvinna och har haft kk. Men dessa (få) har ju varit personer jag tycker mycket om och har kemi med. Personer jag bryr mig om och gärna umgås med även utan sex- men våra livsstilar har inte matchar för att skapa relation och mina känslor har inte utvecklats till kärlek. tyvärr. 

Vi har varit exklusiva och jag har stöttat när de träffat sina flickvänner men samtidigt känt en sorg över att vår relation därmed fick ett stopp. Jag älskar dessa två män- fast inte som pojkvänner.

Men jag har också väldigt svårt att förstå hur man kallt kan ligga med någon man skiter i. i min värld vill man inte vara nära sådan människor generellt, än mindre vara intim med. Tycker det urholkar hela magin med passionerat sex. Det har man enbart med någon man längtar efter att få vara nära. Någon som får ens mage att pirra och hjärtat att slå. Sen behöver det inte vara kärlek. Men det behöver vara NÅGOT.. annars tappar man ju själva charmen med det. Då kan man ju lika gärna onanera.

• Anonym (Sofie)
    Anonym (Fuckboy) skrev 2023-11-06 23:40:11 följande:
    Märks att du är tjej. En kille har i regel inga problem alls med kravlös sex. Man kan i princip tömma i vilken tjej som helst. Hellre en ful tjej än ingen alls, så länge det handlar om att tömma pungen för dagen. Därav att man kan ha en kk man inte är attraherad av eller kär i.

För ett förhållande krävs det dock mycket mer.

Att man återkommer till samma kk mellan förhållanden är inte konstigt. Man vet att det finns ett säkert hål där man kan tömma och glömma. Perfekt att ha ett sådant tillgängligt tills man hittar en fin tjej man vill ha ett förhållande med.
    Men vad fyller då samlag för funktion varför har man inte en lösvagina eller nåt? och är utseendet en så viktig variabel i diskussionen? Måste det alls handla om att hon är ful 
  • Anonym (E)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 23:47:30 följande:
    Men vad fyller då samlag för funktion varför har man inte en lösvagina eller nåt? och är utseendet en så viktig variabel i diskussionen? Måste det alls handla om att hon är ful 
    Skulle du föredra att ligga med en dildo om du kunde ligga med en person...? En som du skulle kunna tänka dig att ha sex med alltså.
  • Anonym (E)
    Anonym (Elsa) skrev 2023-11-06 23:46:43 följande:

Men jag har också väldigt svårt att förstå hur man kallt kan ligga med någon man skiter i. i min värld vill man inte vara nära sådan människor generellt, än mindre vara intim med. Tycker det urholkar hela magin med passionerat sex. Det har man enbart med någon man längtar efter att få vara nära. Någon som får ens mage att pirra och hjärtat att slå. Sen behöver det inte vara kärlek. Men det behöver vara NÅGOT.. annars tappar man ju själva charmen med det. Då kan man ju lika gärna onanera.

Attraktion räcker gott och väl. Det måste inte vara ett "möte mellan själarna" eller att man gillar personen annat än ytligt. Det måste inte finnas pirr i magen eller längtan. Och passion kan man ha gott om ändå.

Onanera du så kan vi som tänker annorlunda fortsätta njuta av känslolöst sex :)
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (E) skrev 2023-11-06 23:50:20 följande:
    Skulle du föredra att ligga med en dildo om du kunde ligga med en person...? En som du skulle kunna tänka dig att ha sex med alltså.
    Jag skulle ju inte tänka mig att ha sex med någon jag uppfattar som motbjudande. Skulle inte heller finna någon stor poäng i att ha sex med någon jag skulle kunna tänka mig att ha sex med bara för att? vad? Jag vill ju ha sex om jag tycker någon är attraktiv på fler plan än ett? alltså en helhetsbild av en person? inte så mycket avhängt på utseendet direkt. eller hur tänker du 
  • Anonym (E)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 23:54:42 följande:
    Jag skulle ju inte tänka mig att ha sex med någon jag uppfattar som motbjudande. Skulle inte heller finna någon stor poäng i att ha sex med någon jag skulle kunna tänka mig att ha sex med bara för att? vad? Jag vill ju ha sex om jag tycker någon är attraktiv på fler plan än ett? alltså en helhetsbild av en person? inte så mycket avhängt på utseendet direkt. eller hur tänker du 
    Nej jag sa inte motbjudande, jag sa en person som du kan tänka dig att ligga med. Bara för att dina ramar är snävare än en del andra personers så måste du ju ändå förstå resonemanget. Så, dildo eller "liggbar" person, tar du dildon då?

Som jag skrev till den andra, jag kan absolut ha känslolöst sex enbart baserat på attraktion. Sedan tänker inte du likadant, och det är också ok.
  • Anonym (Nemi)

Vissa duger bra att ligga med men de har inte det där lilla extra som att man blir kär, tror jag. Man blir placerad i ett fack.

För mig var det så att jag hade många killkompisar. De var trevliga och såg ibland bra ut också. Men det blev ingen gnista så jag blev inte kär i dem som i mina pojkvänner.  De blev placerade i facket kompisar.

Fast det fanns en killkompis som jag fick placera i "karantän" när det blivit slut med en pojkvän. Då stötte han på mig men inte annars. Det var som han trodde att utan pojkvän så måste jag vara desperat. Men jag var inte intresserad av honom som pojkvän och inte intresserad av någon alls som kk. Jag ville ha den stora kärleken!

En annan förklaring kan vara att din kk har issues med närhet. Så fort det blir för nära med hans flickvänner så gör han slut. Och så återgår han till sin kravlösa kk som han inte riskerar för mycket känslor med.

Hoppas att du inte längre ställer upp på att vara den kravlösa kk:n, och allra minst med en som du är kär i.

Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?