• Anonym (Sofie)

Varför duger vissa enbart till KK?

Hoppas man förstår rubriken. Vad är mekanismen bakom att det finns en tjej som en kille alltid återkommer till mellan sina relationer och enbart har sexuellt umgänge med och sedan går och träffar nån ny? Har ett par väninnor som varit där och även jag själv. 
    Min största kärlek var en jämnårig kille och vi hade i princip enbart en sexuell relation
    Så fort man kommer nära varandra lite drar han sig undan och träffar kanske nån för att sen komma tillbaka och köra KK-stuk igen. Varför gör vissa män såhär? Är det ett säkert kort typ? 

• Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (E) skrev 2023-11-06 23:58:05 följande:
    Nej jag sa inte motbjudande, jag sa en person som du kan tänka dig att ligga med. Bara för att dina ramar är snävare än en del andra personers så måste du ju ändå förstå resonemanget. Så, dildo eller "liggbar" person, tar du dildon då?

Som jag skrev till den andra, jag kan absolut ha känslolöst sex enbart baserat på attraktion. Sedan tänker inte du likadant, och det är också ok.

ofta leder ju oliktänkande till intressanta diskussioner så absolut inget problem att vi inte tycker identiskt hehe 
    Tänkte eftersom du genast drog en parallell till fula tjejer? Blir du attraherad av både fula och snygga tjejer eller blir inte tjejen oavsett utseende om du är attraherad av henne? 

Alltså för mig blir ju en person intressant att ligga med baserat på massa grejer tillsammans så i det läget behöver jag inte välja honom eller dildon. Kanske både hehe .. men skulle inte ta en person som inte är tillräckligt intressent. liggbar vad är det .. absolut skulle jag kunna ligga med någon som är helt ok snygg och trevlig osv men skulle inte finns någon poäng i det om du förstår hur jag menar 

• Anonym (Sofie)
    Anonym (Nemi) skrev 2023-11-07 00:00:41 följande:

Vissa duger bra att ligga med men de har inte det där lilla extra som att man blir kär, tror jag. Man blir placerad i ett fack.

För mig var det så att jag hade många killkompisar. De var trevliga och såg ibland bra ut också. Men det blev ingen gnista så jag blev inte kär i dem som i mina pojkvänner.  De blev placerade i facket kompisar.

Fast det fanns en killkompis som jag fick placera i "karantän" när det blivit slut med en pojkvän. Då stötte han på mig men inte annars. Det var som han trodde att utan pojkvän så måste jag vara desperat. Men jag var inte intresserad av honom som pojkvän och inte intresserad av någon alls som kk. Jag ville ha den stora kärleken!

En annan förklaring kan vara att din kk har issues med närhet. Så fort det blir för nära med hans flickvänner så gör han slut. Och så återgår han till sin kravlösa kk som han inte riskerar för mycket känslor med.

Hoppas att du inte längre ställer upp på att vara den kravlösa kk:n, och allra minst med en som du är kär i.

exakt så! Låter väldigt vettigt faktiskt! Svårt att förklara kanske vad det där lilla extra är.
    Ja exakt, tror också de har stora närhetsissues. I mitt fall söker han sig till mig, vi har sex och han blir nära känslomässigt. Sen försvinner han. Ibland dejtar skaffar en relation gör slut kommer tillbaka osv. nä asså inte nu längre för träffade honom för några månader sedan och vi hade pratat massa i telefon o så. Vi hade sex sen vart det fel på nåt sätt igen fråga mig inte vad det var den här gången .. kolla sen upp honom på vilka som taggat honom på hans annars döda instagramprofil och upptäcker att han är i en relation. sen la jag till honom facebook och frågade hur det gick med relationen osv haha. Men ja jag bryr mig inte nu. Förr om åren var det en stor katastrof för mig men nu skrattar jag mest åt det 
  • Xlr8

Motsatsen till ett säkert kort. 
    Trevlig kropp eller bra i sängen. Inget värt att spendera en längre tid med.

Samma fenomen som friendzone och bad boy bara det att mannen fattat att dina väninnor (bad boy) inte är lämpligt till annat än sängvärmare.
    Så dom väljer lämpligare partner som kvinnors motsvarighet frindzonear.

Låt mig gissa dom är rätt jobbiga att vara med, pratar i massor, vegan, damage gods eller lösaktiga?

• Anonym (H)

Jag tycker för många bygger livslång relation, barn, famijl på förälskelse, attraktion och kåthet. "Kärleken övervinner allt"

En del blir man bara väldigt attraherad av och har bra sex.  Går sen lätt att inse att något att bygga en sund relation finns inte.  Värderingar, livsmål, intressen mm är för olika.  

• Anonym (Line)

Så gör kvinnor också, ligger med män de inte vill ha ett förhållande med? Är det värre för kvinnor menar du?
    Skulle du hellre vilja att du inte fick ligg alls?

• Anonym (Cyan)
    Anonym (Elsa) skrev 2023-11-06 23:46:43 följande:

Tycker du sätter fingret på något mycket intressant här.

Jag är kvinna och har haft kk. Men dessa (få) har ju varit personer jag tycker mycket om och har kemi med. Personer jag bryr mig om och gärna umgås med även utan sex- men våra livsstilar har inte matchar för att skapa relation och mina känslor har inte utvecklats till kärlek. tyvärr. 

Vi har varit exklusiva och jag har stöttat när de träffat sina flickvänner men samtidigt känt en sorg över att vår relation därmed fick ett stopp. Jag älskar dessa två män- fast inte som pojkvänner.

Men jag har också väldigt svårt att förstå hur man kallt kan ligga med någon man skiter i. i min värld vill man inte vara nära sådan människor generellt, än mindre vara intim med. Tycker det urholkar hela magin med passionerat sex. Det har man enbart med någon man längtar efter att få vara nära. Någon som får ens mage att pirra och hjärtat att slå. Sen behöver det inte vara kärlek. Men det behöver vara NÅGOT.. annars tappar man ju själva charmen med det. Då kan man ju lika gärna onanera.

Tror det är individuellt det där med känslor och sex.
    Jag är kille och mina KK var kvinnor jag tyckte om, kunde gärna ha Netflix 'n' Chill plus sex. Vänner med förmåner helt enkelt med lika betoning på vän som förmån. 

Men jag blev inte kär i dem. 
    Jag gillar inte engångsligg, visst är jakten och spänningen kul men sex betyder något mer för mig, det handlar inte bara om att tömma. 

Några är fortfarande vänner nu när jag är i en relation och vi har varit vänner när de är ien relation. Ursäkta floskeln men vänskap, respekt och sex.

• Anonym (hamb)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 23:54:42 följande:
    Jag skulle ju inte tänka mig att ha sex med någon jag uppfattar som motbjudande. Skulle inte heller finna någon stor poäng i att ha sex med någon jag skulle kunna tänka mig att ha sex med bara för att? vad? Jag vill ju ha sex om jag tycker någon är attraktiv på fler plan än ett? alltså en helhetsbild av en person? inte så mycket avhängt på utseendet direkt. eller hur tänker du 
    Nej jag sa inte motbjudande, jag sa en person som du kan tänka dig att ligga med. Bara för att dina ramar är snävare än en del andra personers så måste du ju ändå förstå resonemanget. Så, dildo eller "liggbar" person, tar du dildon då?

Som jag skrev till den andra, jag kan absolut ha känslolöst sex enbart baserat på attraktion. Sedan tänker inte du likadant, och det är också ok.
    Hej, Jag tror ni pratar om varandra lite grann.

Jag skulle nog säga att de flesta behöver någon form av attraktion för att vara KK:s. Tänk dig en normalfördelning, där de flesta hamnar i mitten och kräver mer eller mindre attraktion. Längst ut på ena kanten har vi de som måste vara kär för att ha sex och längst ut på andra kanten har vi sådana som någon tidigare beskrev, någon som har sex med fågelskrämmor bara för att knulla.

Men E är mer en typisk kille och du är mer en typisk tjej. Dvs du kanske kräver lite mer än bara lite fysisk attraktion och E kanske kräver enbart "hel och ren". Jag personligen tror att det finns många killar som E, men också många killar som är mer nära det spann du befinner dig i. 

Jag tror TS, att KK:n som återkommer till dig, tycker att du är relativt attraktiv, sedan blir du attraktiv för att du dessutom säger ja. Det är som att ha en förälder som alltid gör mat till en när man hälsar på, till slut vänjer man sig vid det. En sorts trygg hamn.

• Anonym (Line)
    Anonym (hamb) skrev 2023-11-07 07:30:47 följande:

Hej, Jag tror ni pratar om varandra lite grann.

Jag skulle nog säga att de flesta behöver någon form av attraktion för att vara KK:s. 
    Många säger att män sätter på vad som helst. Jag skulle inte vilja ligga med en kvinna jag inte tände på. Kan vara att hon har snygg kropp. Men då är jag ytlig. Det får bara kvinnor vara.
  • Anonym (hon)

Den här frågan är inte svart-vit utan spänner över nästan hela skalan. Förutom att det finns några tydliga gemensamma drag för en KK-relation (man ligger, man har inga direkta krav för övrigt, man är inte ett par) så skiljer det sig enormt.

I vissa fall har man ingen som helst kontakt mellan träffarna, man vet inte särskilt mycket om varandra utan träffas och ligger enligt ett slags system. Det kan vara så enkelt att någon messar "ligga?" och om det passar så svarar den andre "ja".
    Det skulle iaf jag beskriva som en form av ömsesidig onani 2.0. Om upplägget passar båda är det garanterat skönare och bättre än att onanera ensam. Att tillfredsställa någon annan är en bonus.

I andra ytterligheten lever man verkligen som vänner, man träffas och snackar, spelar spel, kollar på film och har kanske vissa sociala aktiviteter men man är inte ihop. Man gillar att umgås men ingen i paret är egentligen kär. Tillägget är att man har sex när båda är sugna.
    Den varianten funkar om båda är nöjda med det, ingen blir kär och mår dåligt av att det inte blir mer. Att det inte uppstår kärlek kan bero på att man inte är helt kompatibla eller inte redo att binda sig. Man gillar sin frihet.

Det finns inget generellt rätt eller fel i detta bara man är överens och undviker att sätta sig i en situation som gör att man bli sårad, vilket är den största risken.

Jag misstänker att det är vanligare att tjejer ställer upp på att vara KK fast de egentligen hoppas på mer. De tror att killen ska bli kär och vilja bli ihop. Kanske inbillar de sig att han egentligen är kär men inte vågar eller så.

• Anonym (Tess)

Det finns killar som har anknytningsproblem, tycker det blir obehagligt när han kommer för nära en tjej och klarar inte av att ha för nära relationer. Såna killar gör slut eller är otrogen när relationen blir för intim, de killarna byter flickvänner ofta och har kk's men sällan långa förhållanden med tjejer.

Sen finns det också killar som har en kk för att han vill ha någon villig att ligga med i väntan på att han träffar en tjej han tycker att är flickvänsmaterial. Att ställa upp på kravlöst sex på det sätt du beskriver där du låter killen komma tillbaka mellan att han haft andra flickvänner gör att du tappar i värde som flickvänsmaterial.

Det du och dina vänner behöver göra ifall ni inte är ute efter just kravlöst sex själva, är att sätta gränser. Har ni träffat en kille ett par månader och haft bra sex och trevligt tillsammans och han inte visar några tecken på att vilja ha en relation, avsluta relationen. Börja gärna redan under inledningsskedet att sätta gränser,  var inte alltid tillgänglig för sex så fort han hör av sig om han visar tecken på att bara vilja ha sex. Tacka nej ibland och säg att du har andra planer och desto mer han visar upp ett oönskat beteende, desto oftare säg att du har andra planer för kvällen eller dagen.

Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?