• Anonym (Sofie)

Varför duger vissa enbart till KK?

Hoppas man förstår rubriken. Vad är mekanismen bakom att det finns en tjej som en kille alltid återkommer till mellan sina relationer och enbart har sexuellt umgänge med och sedan går och träffar nån ny? Har ett par väninnor som varit där och även jag själv. 
    Min största kärlek var en jämnårig kille och vi hade i princip enbart en sexuell relation
    Så fort man kommer nära varandra lite drar han sig undan och träffar kanske nån för att sen komma tillbaka och köra KK-stuk igen. Varför gör vissa män såhär? Är det ett säkert kort typ? 

• Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (orion) skrev 2023-11-06 22:32:20 följande:
    För stor skillnad på deras respektive placering i poängskalan för deras attraktionskraft som fast partner för det motsatta könet. 
    på vilket sätt då liksom 
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (H) skrev 2023-11-06 22:39:36 följande:
    För att vissa är trevliga, kul och bra sex men inte någon man vill leva med, bilda familj och bli gammal med. Man kan bli lite småförälskad men inte kär.  
    ibland är det resan som är målet och så 
  • Anonym (E)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 22:47:33 följande:
    ibland är det resan som är målet och så 
    Ja, och ibland vill man bara ha lite kravlöst sex.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 22:29:05 följande:
    Men det är det som är grejen. Har inte svårt med seriösa relationer med män. Men undrar vad fenomenet är bakom att vissa män typ enbart använde vissa kvinnor för sexuellt umgänge men kan dejta andra och sedan går tillbaka till KK med samma tjej igen? 

Det är inget nytt att vissa män gärna vill ligga även om de inte är sugna på förhållande. I det läget söker de sig till de kvinnor som säger ja, troligen utifrån en viss prioritering.
    Så att samma kvinna återkommande blir aktuell är för att hon säger ja. Det har faktiskt inte med honom att göra. Som singel och söka ligg går man på säkra kort. Inget mysterium.

Varför väljer han inte att bli ihop med tjejen? också enkelt.
    Antingen är han inte intresserad av nåt seriöst, alternativt är han inte intresserad av nåt seriöst med just henne. Eller både och.

Det är inte rocket science

• Anonym (Palle Batong)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 22:29:05 följande:
    Men det är det som är grejen. Har inte svårt med seriösa relationer med män. Men undrar vad fenomenet är bakom att vissa män typ enbart använde vissa kvinnor för sexuellt umgänge men kan dejta andra och sedan går tillbaka till KK med samma tjej igen? 
    För att tjejerna ställer upp på det? Jag är singel och trivs bra med det för ögonblicket liksom en väninna jag har. Vi brukar knulla när vi båda har behov det och skönt att kunna tömma sig i någon ibland utan några krav.
  • Sofiaskogen

I mitt fall tror jag att det i mina yngre år handlade om att jag hade för mycket problem med mig själv. När jag gått i terapi och lärde mig sätta gränser och uttrycka behov ( så som en trygg person gör ) så tycker män jag har för lite psykiska problem  Nu drar jag benen så fort han antyder att han bara vill ha mig som kk dock. Min slutsats av att ha gått terapi är att de fan inte finns många stabila personer där ute

• Anonym (Sofie)

Har så svårt att förstå det här med kravlös sex tror jag .. kanske inte att ha ett ONS eller så. Men krävs det inte lite kemi och attraktion och lite flört och annat för att ens vilja ha sex? Och omvänt om det är en person man absolut inte skulle kunna tänka sig en relation med - varför ens ligga med den då? Finns då ett intresse av det? Eller vad är meningen dp kan man väl lika gärna runka 

• Anonym (E)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 23:09:00 följande:

Har så svårt att förstå det här med kravlös sex tror jag .. kanske inte att ha ett ONS eller så. Men krävs det inte lite kemi och attraktion och lite flört och annat för att ens vilja ha sex? Och omvänt om det är en person man absolut inte skulle kunna tänka sig en relation med - varför ens ligga med den då? Finns då ett intresse av det? Eller vad är meningen dp kan man väl lika gärna runka 

Inte för alla personer nej. Som en kompis brukar säga, k*ken har inga ögon. Han har satt på en hel del äckel i sina dagar... Desperation och möjlighet till enkelt sex i kombination med alkohol så blir det lätt så.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (E) skrev 2023-11-06 23:14:14 följande:
    Inte för alla personer nej. Som en kompis brukar säga, k*ken har inga ögon. Han har satt på en hel del äckel i sina dagar... Desperation och möjlighet till enkelt sex i kombination med alkohol så blir det lätt så.
    Nä men han har väl ändå ögon i ansiktet ..
  • Anonym (E)
    Anonym (Sofie) skrev 2023-11-06 23:22:34 följande:
    Nä men han har väl ändå ögon i ansiktet ..
    Ja de fungerar utmärkt men det var som sagt inget hinder för honom att de såg värre ut än malätna fågelskrämmor.
Svar på tråden Varför duger vissa enbart till KK?