• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Sunny90
    Razorcrest skrev 2024-05-21 11:30:02 följande:

Efter en lång, sömnlös natt var det äntligen dags för VUL imorse. Vi fick se den lilla plutten och ett hjärta som pickade Hjärta Jag har nog aldrig varit så lättad förut i hela mitt liv. Allt såg bra ut och läkaren sa att det är dags att försöka njuta och slappna av nu, så det ska jag göra.

Jag vill tacka er alla för allt stöd och pepp under de senaste månaderna Hjärta Denna grupp har varit ovärderlig under denna resa. Ni alla är så starka och modiga som går igenom detta och delar med er av era erfarenheter och tankar. Önskar er alla stort lycka till! Hjärta Håller tummarna superhårt! Hjärta

Stort grattis till er ❤️❤️❤️

• Razorcrest

Tusen tack Sola13 och Sunny90! HjärtaHjärta

Lycka till nästa vecka Sola13! Hjärta Håller tummarna för dig! Det kommer gå superbra Hjärta

• EmmyLO
    Sunny90 skrev 2024-05-21 08:21:58 följande:

Även den fjärde och sista frysåterföringen i vår första ICSI-omgång misslyckades? Testade negativt imorse. Är fullständigt förkrossad. Vi har manlig faktor så hade inte trott att det skulle bli såhär eftersom allt såg bra ut med mig. Vet att de kommer vilja utreda mig mer nu, och jag så otroligt rädd nu att de ska hitta något fel på mig med. Hans går ju att göra något åt, men hittar de nåt hos mig så kan det ju verkligen vara kört? vet inte vad jag ska ta mig till, är så ledsen. 

Beklagar att det inte tog sig denna gång. Förstår verkligen att det känns tungt just nu. Som jag förstått det är det som Razorcrest säger, ofta mycket slumpen. Jag hade säkert tänkt som dig, men det behöver definitivt inte vara något hos dig. Skickar styrkekram. ❤️
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-05-21 11:30:02 följande:

Efter en lång, sömnlös natt var det äntligen dags för VUL imorse. Vi fick se den lilla plutten och ett hjärta som pickade Hjärta Jag har nog aldrig varit så lättad förut i hela mitt liv. Allt såg bra ut och läkaren sa att det är dags att försöka njuta och slappna av nu, så det ska jag göra.

Jag vill tacka er alla för allt stöd och pepp under de senaste månaderna Hjärta Denna grupp har varit ovärderlig under denna resa. Ni alla är så starka och modiga som går igenom detta och delar med er av era erfarenheter och tankar. Önskar er alla stort lycka till! Hjärta Håller tummarna superhårt! Hjärta

Så himla fint att höra, Razorcrest! Stort grattis! Hoppas verkligen att du ska få slappna av och njuta av resan nu. Och såklart glädjas så åt att du väntar bebis och att allt ser bra ut! 😍❤️

Tack själv för kloka ord och stöd! ❤️
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-05-21 17:40:36 följande:
    Så himla fint att höra, Razorcrest! Stort grattis! Hoppas verkligen att du ska få slappna av och njuta av resan nu. Och såklart glädjas så åt att du väntar bebis och att allt ser bra ut! 😍❤️

Tack själv för kloka ord och stöd! ❤️
    Åh tack fina du! ❤️ Det känns fortfarande overkligt men börjar känna mig riktigt hoppfull 😊 Hur mår du? Det börjar närma sig VUL för dig också snart va? ❤️
  • Sola13

Lycka till idag, Sanavd!! Håller tummarna att allt ser fint ut ❤️❤️

• Sunny90
    EmmyLO skrev 2024-05-21 17:38:14 följande:
    Beklagar att det inte tog sig denna gång. Förstår verkligen att det känns tungt just nu. Som jag förstått det är det som Razorcrest säger, ofta mycket slumpen. Jag hade säkert tänkt som dig, men det behöver definitivt inte vara något hos dig. Skickar styrkekram. ❤️
    Tack för stödet ❤️ Försöker hålla modet uppe men det är svårt.

Har iallafall fått tid för läkarbesök nu för vidare utredning, vad jag förstår så kommer de att göra en liten skrapning inne i livmodern och kolla efter inflammatoriska celler, i övrigt vet jag inte vad mer de tänker kolla. Hoppas de kan kolla lite mer blodprover och så kanske. 
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-05-22 09:42:59 följande:
    Åh tack fina du! ❤️ Det känns fortfarande overkligt men börjar känna mig riktigt hoppfull 😊 Hur mår du? Det börjar närma sig VUL för dig också snart va? ❤️
    Åh det måste ju ändå kännas härligt! Unnar dig det såå ❤️🥰 Jag mår relativt bra ändå, ibland förlamande trött. Och förstås ofantligt nervös inför VUL nästa fredag. Det känns otäckt att jag ska på inskrivning på Barnmorskemottagningen en hel vecka innan ultraljudet? känns som att man jinx:ar. 🙈
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-05-22 19:57:55 följande:
    Åh det måste ju ändå kännas härligt! Unnar dig det såå ❤️🥰 Jag mår relativt bra ändå, ibland förlamande trött. Och förstås ofantligt nervös inför VUL nästa fredag. Det känns otäckt att jag ska på inskrivning på Barnmorskemottagningen en hel vecka innan ultraljudet? känns som att man jinx:ar. 🙈
    Skönt att höra att du mår bra! ❤️ Förstår 100% nervositeten, men det kommer att gå jättebra ❤️ Haha känner igen mig om inskrivningen, kändes typ som att jag lurades eller nåt? 😅 Men det var rätt skönt, min bm nämnde ingenting om eventuella komplikationer utan hela samtalet utgick från att allt skulle fortskrida helt normalt. Skön mental paus från oron och en påminnelse om att allt går bra i de allra flesta fallen 😊 Lycka till!!
  • GrönaLjuslyktan

Hej alla fina kämpar! Skrev i den här tråden för några månader sen om min fjärde IVF återföring och hade så sett framemot att få ge positiva besked idag, för tänkte att det kanske kunde ge hopp till er där ute som haft flera misslyckade IVF försök ❤️ Men istället skriver jag tyvärr nu för att själv få stöttning och hopp. Jag blev nämligen gravid på det fjärde försöket med vårt allra sista embryo!! Första graviditeten nånsin efter 2+ år av försök. Gick igenom allt det där många skriver om, besatt av gravtest, analysera varenda litet symptom, eller i mitt fall, avsaknaden, att tiden går så långsamt, oron fram till det tidiga ultraljudet, men så gick vi på UL i v8 och fick se ett hjärtslag och oron minskade, även om jag fortfarande läste på massor om risk för missfall. Men senaste veckorna så trodde jag verkligen att det skulle gå vägen, kände mig verkligen gravid, så när vi var på KUB igår (v12+3) så kom det som en stor chock att graviditeten hade avstannat i v10+5. Sån otrolig hjärtesorg, är helt förstörd 💔 Främst är jag faktiskt livrädd för hur det ska komma ut, läst om medicinskt eller skrapning. Läkaren har skickat remiss till medicinskt inlagd (dvs göra det på sjukhus istället för hemma för är så pass långt gången). Är det någon här som har erfarenhet av missed abortion runt v10+? Hur var er erfarenhet i så fall? Hur har det gått efteråt? 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024