• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-17 07:36:39 följande:

Tyvärr lika svagt test idag också. Har ett gäng tidiga missfall / kemiska graviditeter i bagaget så jag vet tyvärr för mycket hur starkt testet BORDE vara just nu Om HCG ska ha dubblats varannan dag. Bekräftade också med digitalt som säger 1-2 fast det nu borde stå 2-3? 💔

Usch för det här! Hade verkligen en så stark känsla att det var annorlunda denna gång. Det är så hemskt, men nu kan jag bara tänka på att jag vill få mensen snabbt tillbaka så jag kanske kanske hinner en till insättning innan sommaren. 

Eller är det någon här som vet om det helst tar en cykels paus innan insättning, även om det är kemisk graviditet? 

Så tråkigt att höra ❤️ Tror inte Kliniken räknar kemiska som graviditeter. Men du har ju några dagar på dig att medela dem resultatet. Så blir det positivt även i morgon kan du ju vänta två dagar och se vad stickan säger då. Du kan ju testa med olika märken också. För mig var det stor skillnad äl+16 mellan olika märken med samma känslighet. 

• J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-06-16 20:58:56 följande:
    Hej! Hejja dig! ❤️ Hoppas verkligen det är 5e gången gillt!!! Vi hade återföring ungefär samtidigt sist och jag blev också gravid för första gången då, men fick också MA 💔 
    Tack🙏❤️❤️ja de gör vi med!!! Åh okej💔💔usch de är så hemskt! Har ni gjort någon ny ivf el återföring efter det?❤️
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-06-17 06:30:28 följande:
    Håller tummarna så hårt för femte gången gillt!!! ❤️☀️
    tack fina du ❤️❤️och stort grattis till ditt plus🙏🙏
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-06-17 13:48:07 följande:
    tack fina du ❤️❤️och stort grattis till ditt plus🙏🙏
    Tack snälla! ❤️
  • EFW

Tidiga ul bokat till den 9/7 ❤️ Bara att vänta igen, och hålla tummarna att allt går bra 🤞🥰😅

• LMSM

Hade Mitt sjätte äggplock idag.
    ovittelle dag 14 så lång stimulering som sagt.

det var den absolut värsta gången hittills trodde jag skulle svimma och soy av smärta. Ingen gång har varit speciellt rolig såkalrt men har ändå kunnat uthärda det men smärtan idag alltså herregud. Hoppas det var värt det 😂

fick ut 9 blåsor 7 ägg har jag fått höra i efterhand. Kunde inte allts höra vad de sa när jag låg där men min pojkvän sa att ngn gade varit 25 ngn 20 sen hade de inte sagt mer. Hoppas inte den på 25 var för stor nu ocg de på 20 för små hehe. 

de nämnde ngt om att de skulle använda sig av embryo glue den här gången. Vet inte vad det är riktigt men aja :) 

hoppas de ringer med positiva besked om befruktning imorgon, även om jag knappt vågar hoppas på ngt längre så lär jag ändå bli sjukt besviken annars.

• theremustbeabetterway

Jag hoppas med er som väntar på besked och sörjer med er som just fått negativa ❤️

Jag när ett försiktigt hopp om att vår femte återföring kommer är femte gången gillt för oss då jag plussade på en clearblue ultra early-sticka idag, 5 dagar efter insättning. Har dock fått tidiga missfall efter 3 av 4 insättningar och känner mig därför orolig också, såklart. Men hoppet finns nu. 

• LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-06-16 18:38:46 följande:

Hej alla fina själar här i tråden! ❤️
    försöker läsa ikapp men svårt och hänga med! 

stort grattis till alla som plussat och håller alla tummar för er som ruvar❤️och så ledsen för er som det inte gått än💔💔💔
    efter vårt MA i mars och resa i mellan så är vi äntligen igång igen med återföring av ett fruset embryo! 

så nervös, 5 gången gillt! 2 kemiska och 1 MA i bagaget! 

har 4 kvar i frysen denna omgång, så tacksam 🙏
    men nu börjar stressen infinna sig, att det ska bli samma skit igen! Börjat med letrozol och ska på kontroll 24/6
    villr mest flika in och säga hej❤️

Åh hej vad kul att du flikade in❤️❤️
    Jag är också alltid rädd att det ska bli samma skit igen men på något vis så funkar det ju någon gång, i de allra flesta fall. Brukar tänka att för varje gång det går fel, så är statistiken lite mer på ens sida vid nästa försök ❤️?????💐💐
    Skönt med 4 i frysen sen också, detta kommer gå så bra!
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-06-16 18:38:46 följande:

Hej alla fina själar här i tråden! ❤️
    försöker läsa ikapp men svårt och hänga med! 

stort grattis till alla som plussat och håller alla tummar för er som ruvar❤️och så ledsen för er som det inte gått än💔💔💔
    efter vårt MA i mars och resa i mellan så är vi äntligen igång igen med återföring av ett fruset embryo! 

så nervös, 5 gången gillt! 2 kemiska och 1 MA i bagaget! 

har 4 kvar i frysen denna omgång, så tacksam 🙏
    men nu börjar stressen infinna sig, att det ska bli samma skit igen! Börjat med letrozol och ska på kontroll 24/6
    villr mest flika in och säga hej❤️

Åh hej vad kul att du flikade in❤️❤️
    Jag är också alltid rädd att det ska bli samma skit igen men på något vis så funkar det ju någon gång, i de allra flesta fall. Brukar tänka att för varje gång det går fel, så är statistiken lite mer på ens sida vid nästa försökHjärta
    Skönt med 4 i frysen sen också, detta kommer gå så bra!
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-06-17 15:33:59 följande:

Tidiga ul bokat till den 9/7 ❤️ Bara att vänta igen, och hålla tummarna att allt går bra 🤞🥰😅

Samma här fast mitt är 5/7. Tror de vill få in det innan de har semesterstängtDrömmer
Svar på tråden IVF/ICSI 2024