• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    Sand13 skrev 2024-06-10 21:40:55 följande:
    STORT GRATTIS!!! 😍
    Tack!!! ❤️ 
  • EFW
    Sola13 skrev 2024-06-10 19:38:22 följande:

Wow!!! Stort grattis till ALLA tre som plussade idag! 😍 vilken vecka + dag är ni i? 🥰

Jag var i vecka 3+4 i går 😊
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-10 20:54:33 följande:

Tack Razorcrest, Sola13 och AliciaNN🥰🥹😍

Är så nojig nu bara....2018/2019 när jag fick två missfall hade jag inte min underbara vilda 4-åring som råkar köra in ett knä eller en fot i min mage då och då...Man vill ju inte gärna säga redan nu att mamma har en bäbis i magen, eftersom det är så oerhört lång tid till man kan känna sig lite mer säker på att det kommer gå vägen, om vi kommer dit.

Vad hade ni gjort? Sagt redan nu till honom att han måste vara försiktig eller ska man bara lita på att det lilla kornet där inne är så pass inbäddat att några knän och törnar inte skadar?😓😓

Hoppas du såg mitt grattis lite högre upp 😍

Tror inte sparkar från ett barn kan leda till missfall, så oroa dig inte för det. Lilla fröet är väl inbäddat i magen 😊

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-06-11 08:18:36 följande:

Hoppas du såg mitt grattis lite högre upp 😍

Tror inte sparkar från ett barn kan leda till missfall, så oroa dig inte för det. Lilla fröet är väl inbäddat i magen 😊

Jaaa tackHjärta Så häftigt med 3 plus på samma dag, grattis igen fina du!Solig
    Jag tror också att det är helt lugnt egentligen, har bara inte haft den typen av "risker" vid tidigare grav. 
    Längtar så till det förhoppningsvis gått så långt att jag kan berätta för honom!
  • AliciaNN

Jag har inget nytt att rapportera förutom att cyclogesten ger en vag mensvärk under någon timme efter att jag tagit den. I övrigt är allt som vanligt (RD4) vilket jag inte vet om det är bra eller dåligt, kan tiden gå lite snabbare... Förvånad

• LinneaWookie
    AliciaNN skrev 2024-06-11 10:04:39 följande:

Jag har inget nytt att rapportera förutom att cyclogesten ger en vag mensvärk under någon timme efter att jag tagit den. I övrigt är allt som vanligt (RD4) vilket jag inte vet om det är bra eller dåligt, kan tiden gå lite snabbare... Förvånad

Ugh Cyclogesten är så jobbig för alla symtom man har kan ju eg bero på den...Men det går säkert jättebra, när har du beräknad mens?Hjärta
  • AliciaNN
    LinneaWookie skrev 2024-06-11 10:49:56 följande:
    Ugh Cyclogesten är så jobbig för alla symtom man har kan ju eg bero på den...Men det går säkert jättebra, när har du beräknad mens?Hjärta
    Brukar få mens ÄL+13 oftast, så beräknad mens på söndag eller kanske måndag.
    Jag har ingen erfarenhet av hur cylocgest påverkar mig om den kommer förskjuta mensen eller inte, efter IVF:en blev det inget ET så när jag slutade med cyclogest kom mensen efter ungefär 4 dagar men då var den 3-4 dagar tidig om jag räknade ÄP som ÄL, konstigt nog.
  • Louieee
    EFW skrev 2024-06-10 19:21:24 följande:
    Tack! ❤️
    Ser fram emot just det 😍
    Jag förstår det 🙌🥰 

Sola13: tack så mycket 😍
  • BaeA

Stort grattis till alla er som plussat, då himla kul! Hoppas alla små vill stanna kvar där inne ❤️ 

själv väntar jag på resultat från min biopsi som jag förhoppningsvis får i veckan, vill så gärna komma vidare nu! 

• LinneaWookie
    BaeA skrev 2024-06-11 20:22:01 följande:

Stort grattis till alla er som plussat, då himla kul! Hoppas alla små vill stanna kvar där inne ❤️ 

själv väntar jag på resultat från min biopsi som jag förhoppningsvis får i veckan, vill så gärna komma vidare nu! 

Tack så mycket{#emotions_dlg.flower} Håller tummarna för att ditt resultat kommer snart Hjärta
Svar på tråden IVF/ICSI 2024