• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    amiilee skrev 2024-06-15 21:34:46 följande:
    Tack snälla 🥰 fick lite ljusbruna flytningar nu på kvällen.. får se vad det betyder. Kan ju vara helt normalt eller början på något dåligt. Tyvärr bara tiden som kan utvisa och det känns tufft att man aldrig riktigt kan slappna av. Lätt illamående idag under eftermiddagen. 
    Håller tummarna att det bara är rester av en nidis eller kroppen som av oklar anledning släpper några droppar.❤️
    Har hänt mig i en tidigare grav. Två dagar efter pluss runt min bim kom det lite brunt blod och det visade sig vara helt ofarligt. 
  • EFW

Testdag i dag och nu äntligen känns det som vi plussat på riktigt 😂 Konstigt att bara för nån gett oss ett datum så har man lixom inte riktigt kunnat ta in de positiva förens dagen D var här. 

Inga direkta symptom ännu, lite växtvärk då och då. Brösten är lite fylligare och lite ådriga. 😊

• amiilee
    EFW skrev 2024-06-16 07:37:39 följande:

Testdag i dag och nu äntligen känns det som vi plussat på riktigt 😂 Konstigt att bara för nån gett oss ett datum så har man lixom inte riktigt kunnat ta in de positiva förens dagen D var här. 

Inga direkta symptom ännu, lite växtvärk då och då. Brösten är lite fylligare och lite ådriga. 😊

Grattis igen EFW! Haha verkligen, kan inte ta in mitt plus förrän efter TD som vi har på onsdag. Man går som på nålar nu. Vilken testdag hade du?

Som svar på ovan kommentar - ja, hoppas det inte är något farligt men läst att det inte är ovanligt med ljusbruna flytningar tidigt, tom lätta blödningar. Vi hade sex för ett par dagar sen så kanske är det också? 
  • J000ssan

Hej alla fina själar här i tråden! ❤️
    försöker läsa ikapp men svårt och hänga med! 

stort grattis till alla som plussat och håller alla tummar för er som ruvar❤️och så ledsen för er som det inte gått än💔💔💔
    efter vårt MA i mars och resa i mellan så är vi äntligen igång igen med återföring av ett fruset embryo! 

så nervös, 5 gången gillt! 2 kemiska och 1 MA i bagaget! 

har 4 kvar i frysen denna omgång, så tacksam 🙏
    men nu börjar stressen infinna sig, att det ska bli samma skit igen! Börjat med letrozol och ska på kontroll 24/6
    villr mest flika in och säga hej❤️

• GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-06-16 18:38:46 följande:

stort grattis till alla som plussat och håller alla tummar för er som ruvar❤️och så ledsen för er som det inte gått än💔💔💔
    efter vårt MA i mars och resa i mellan så är vi äntligen igång igen med återföring av ett fruset embryo! 

men nu börjar stressen infinna sig, att det ska bli samma skit igen! Börjat med letrozol och ska på kontroll 24/6

Hej! Hejja dig! ❤️ Hoppas verkligen det är 5e gången gillt!!! Vi hade återföring ungefär samtidigt sist och jag blev också gravid för första gången då, men fick också MA 💔 
  • MarieJonsson

Hej! ❤️
    Vilka toppar och dalar detta är. Har haft så positiv känsla alla dagar sen vi fick vårt första svaga plus för snart en vecka sedan. Illamåendet har kommit med besked också. Idag kändes dock illamåendet inte lika påtagligt och jag blir direkt stressad. Tog ett extra test för att lugna nerverna vilket de först gjorde eftersom det är starkare än det jag tog i onsdags - men efter lite googlingar så börjar jag istället vara lur på om det borde vara ännu starkare vid det här laget (11 dagar sedan insättning av 5-dagars embryo). Vet inte hur mycket det spelar roll att jag tog det på eftermiddagen och hade kissat mindre än 2 timmar innan också? 

Här nedan är i alla fall testet. Har ett till så kommer ta det imorgonbitti, och då hoppas jag på lite starkare test. Officiell testdag på tisdag 🤞🏼

• EFW
    amiilee skrev 2024-06-16 08:52:05 följande:
    Grattis igen EFW! Haha verkligen, kan inte ta in mitt plus förrän efter TD som vi har på onsdag. Man går som på nålar nu. Vilken testdag hade du?

Som svar på ovan kommentar - ja, hoppas det inte är något farligt men läst att det inte är ovanligt med ljusbruna flytningar tidigt, tom lätta blödningar. Vi hade sex för ett par dagar sen så kanske är det också? 
    Vi hade testdag i går på ruvardag 13 med en 5 dagars 😊 

Hoppas dina blödningar avtar ❤️
  • EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-16 21:13:55 följande:

Hej! ❤️
    Vilka toppar och dalar detta är. Har haft så positiv känsla alla dagar sen vi fick vårt första svaga plus för snart en vecka sedan. Illamåendet har kommit med besked också. Idag kändes dock illamåendet inte lika påtagligt och jag blir direkt stressad. Tog ett extra test för att lugna nerverna vilket de först gjorde eftersom det är starkare än det jag tog i onsdags - men efter lite googlingar så börjar jag istället vara lur på om det borde vara ännu starkare vid det här laget (11 dagar sedan insättning av 5-dagars embryo). Vet inte hur mycket det spelar roll att jag tog det på eftermiddagen och hade kissat mindre än 2 timmar innan också? 

Här nedan är i alla fall testet. Har ett till så kommer ta det imorgonbitti, och då hoppas jag på lite starkare test. Officiell testdag på tisdag 🤞🏼

Tror inte du ska vara orolig, det där är ju ett tydligt pluss med tanke på att du kissat två timmar innan 😊 
    Men förstår att du vill testa igen, hoppas dagens test kan lugna dig ❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-06-16 18:38:46 följande:

Håller tummarna så hårt för femte gången gillt!!! ❤️☀️
  • MarieJonsson
    EFW skrev 2024-06-17 06:26:57 följande:
    Tror inte du ska vara orolig, det där är ju ett tydligt pluss med tanke på att du kissat två timmar innan 😊 
    Men förstår att du vill testa igen, hoppas dagens test kan lugna dig ❤️

Tyvärr lika svagt test idag också. Har ett gäng tidiga missfall / kemiska graviditeter i bagaget så jag vet tyvärr för mycket hur starkt testet BORDE vara just nu Om HCG ska ha dubblats varannan dag. Bekräftade också med digitalt som säger 1-2 fast det nu borde stå 2-3? 💔

Usch för det här! Hade verkligen en så stark känsla att det var annorlunda denna gång. Det är så hemskt, men nu kan jag bara tänka på att jag vill få mensen snabbt tillbaka så jag kanske kanske hinner en till insättning innan sommaren. 

Eller är det någon här som vet om det helst tar en cykels paus innan insättning, även om det är kemisk graviditet? 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024