• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • AliciaNN

Hur går det för alla er som testade plus? Glad vad har ni för symptom och vilken dag är ni på? Vill gärna höra vidare vad som sker, jag ligger ju någon vecka efter de flesta andra så spännande att höra vad jag har (eller inte har) att förvänta mig framöver {#emotions_dlg.flower}

• amiilee
    AliciaNN skrev 2024-06-15 17:09:14 följande:

Hur går det för alla er som testade plus? Glad vad har ni för symptom och vilken dag är ni på? Vill gärna höra vidare vad som sker, jag ligger ju någon vecka efter de flesta andra så spännande att höra vad jag har (eller inte har) att förvänta mig framöver {#emotions_dlg.flower}

Hej! Jag plussade ju idag RD14 vilket är 19 dagar efter ICSI. Jag har haft lite molvärk RD4-7 som sen försvunnit helt. Hade inga övertygande symtom, kanske lite mer trött om kvällarna men det kan också vara jobbet! 

Vill skriva detta för jag var livrädd att bristen på symtom var negativt. Men tror det är rätt vanligt att inte känna så mycket också :)

• AliciaNN
    amiilee skrev 2024-06-15 17:52:26 följande:

Hej! Jag plussade ju idag RD14 vilket är 19 dagar efter ICSI. Jag har haft lite molvärk RD4-7 som sen försvunnit helt. Hade inga övertygande symtom, kanske lite mer trött om kvällarna men det kan också vara jobbet! 

Vill skriva detta för jag var livrädd att bristen på symtom var negativt. Men tror det är rätt vanligt att inte känna så mycket också :)

Tack för din uppdatering Glad Jaa bristen på symtom är jobbigt, dom ilningar från ljumskarna jag haft har försvunnit sen igår så just nu har jag inga symtom heller på RD8. Jag vet att det inte behöver betyda något men som alla säger hade det känts mycket lugnare att få åtminstone ett klassiskt och tydligt graviditetssymtom Flört Skönt att höra från någon som plussat att det inte måste finnas massor med symtom!!

Utan att veta hur cyclogesten kommer påverka min mens (icke-mens hoppas jag!!) så har jag BIM imorgon, senast måndag. Men jag är väldigt beredd på att den lika gärna kan komma senare p.g.a. cyclogesten.
  • AliciaNN

Amiilee: Grattis förresten!! {#emotions_dlg.flower} Solig

• EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-15 17:09:14 följande:

Jag ligger ju precis på samma dag som du, så kan inte sia om framtiden, men kan dela min status ändå!😊 Jag känner inte mycket alls, har lite mensvärk som moler till och från men inget i brösten eller något annat direkt symptom. Hur känner du dig?🌸
  • amiilee
    AliciaNN skrev 2024-06-15 20:56:34 följande:

Amiilee: Grattis förresten!! {#emotions_dlg.flower} Solig

Tack snälla 🥰 fick lite ljusbruna flytningar nu på kvällen.. får se vad det betyder. Kan ju vara helt normalt eller början på något dåligt. Tyvärr bara tiden som kan utvisa och det känns tufft att man aldrig riktigt kan slappna av. Lätt illamående idag under eftermiddagen. 
  • amiilee
    AliciaNN skrev 2024-06-15 20:55:44 följande:
    Tack för din uppdatering Glad Jaa bristen på symtom är jobbigt, dom ilningar från ljumskarna jag haft har försvunnit sen igår så just nu har jag inga symtom heller på RD8. Jag vet att det inte behöver betyda något men som alla säger hade det känts mycket lugnare att få åtminstone ett klassiskt och tydligt graviditetssymtom Flört Skönt att höra från någon som plussat att det inte måste finnas massor med symtom!!

Utan att veta hur cyclogesten kommer påverka min mens (icke-mens hoppas jag!!) så har jag BIM imorgon, senast måndag. Men jag är väldigt beredd på att den lika gärna kan komma senare p.g.a. cyclogesten.
    Gjorde lite ?research? kring det med mens och cyklogest när jag var orolig kring min egen BIM. Verkar som att vissa som ej är gravida kan få mens runt BIM trots cyklogest och vissa får inte förrän de slutar med vagitorierna. För mig var avsaknaden av blödning något positivt i alla fall :) 
  • AliciaNN
    EB90 skrev 2024-06-15 21:04:13 följande:
    Jag ligger ju precis på samma dag som du, så kan inte sia om framtiden, men kan dela min status ändå!😊 Jag känner inte mycket alls, har lite mensvärk som moler till och från men inget i brösten eller något annat direkt symptom. Hur känner du dig?🌸
    Samma här, jag har också haft lite mensvärk/molande ett par gånger under dagen idag men inget mer än så. Går och hoppas och väntar på att få känna något Tungan ute
  • AliciaNN
    amiilee skrev 2024-06-15 21:36:24 följande:
    Gjorde lite ?research? kring det med mens och cyklogest när jag var orolig kring min egen BIM. Verkar som att vissa som ej är gravida kan få mens runt BIM trots cyklogest och vissa får inte förrän de slutar med vagitorierna. För mig var avsaknaden av blödning något positivt i alla fall :) 
    Svar på ditt andra första inlägg: jaa jag förstår att det är svårt att slappna av trots plusset. Men det verkar vara vanligt med små blödningar också runt dom här dagarna så förhoppningsvis är det bara en del av det Glad

Tack för infon, då verkar det vara individuellt när man får mens alltså. Och jag har ingen erfarenhet från tidigare eftersom det är min första FET. Det känns väldigt jobbigt om jag skulle vara en av de som måste sluta med cyclogest för att få mens haha då kommer förhoppningarna finnas kvar en vecka till kanske helt i onödan!!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024