• Anonym (G)

Galen höjning

Min hyra ska återigen höjas med 300 kr. Jag tycker inte det är normalt att den höjs med 300 kr varje år. Hur tänker de? Förut kunde den höjas med 50-100 kr och det köper jag men inte 300 kr.

• Svar på tråden Galen höjning
  • Anonym (Pfft)
    Aniiee skrev 2023-12-20 17:25:11 följande:

Alla som säger att 300 kronor är "ingenting" verkar helt ha tappat bort att folk har olika förutsättningar och 300 kr kan vara mycket för en tunn plånbok, även om det inte är det för dem själva. 

Verkar inte som att ts klagar pga dålig ekonomi...
  • Core

Galen? Väldigt många får höjningar på flera tusen, vilket man får räkna med i dagens läge. 

• Hjelm

Omöjligt att säga vad 300 kronor innebär när vi inte vet vad hyran var innan... Men de flesta har nog fått BETYDLIGT högre boendekostnader än så, oavsett om man bor i hyresrätt eller bostadsrätt.

• Anonym (Hojen)

Hoppas du skämtar nu? Jag har själv en tvåa och räntan höjdes med 10%. Bra förening, bra ekonomi en hyran landar ändå på drygt 5000kr. Inflation, ränteläget? 

• Core

Alla som säger att 300 kronor är "ingenting" verkar helt ha tappat bort att folk har olika förutsättningar och 300 kr kan vara mycket för en tunn plånbok, även om det inte är det för dem själva. 

Det är ingenting i relation till inflation och världsläget, inte i förhållande till den enskildes inkomst.
  • Anonym (Mycket)

Min etta höjdes med 270 kr och det ryktas dessutom om att det kommer bli separat mätning av vattenförbrukning. Det kanske inte är en stor höjning för många, men jag tycker det är mycket och det blir ju ändå över 3000 extra per år. Inget i min lägenhet har renoverats sedan jag flyttade in, så det känns inte som att jag personligen får något mer för de extra pengarna. 

• Anonym (Jodu….)

Tråkigt med höjningar nu när allt annat har blivit dyrare?.
    mina lån har skjutit enormt i höjden och avgiften har gått upp med 25%?..det känns. 

300kr hade varit en droppe i havet 
    Med vänlig hälsning, från en med en tunn plånbok?.ensamstående med barn?.

• Aniiee
    Anonym (Pfft) skrev 2023-12-20 17:31:55 följande:
    Verkar inte som att ts klagar pga dålig ekonomi...
    Tolkningsfråga naturligtvis....
    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • SmulanFnulan

Då får man göra något åt sin situation. Vi lever i Sverige, inte i Guatemala. Tror ni hyresvärdar och fastighetsbolag undvikit räntehöjningar?
  • Anonym (A)

Tycker inte att det är så mycket

Svar på tråden Galen höjning