Galen höjning
Min hyra ska återigen höjas med 300 kr. Jag tycker inte det är normalt att den höjs med 300 kr varje år. Hur tänker de? Förut kunde den höjas med 50-100 kr och det köper jag men inte 300 kr.
Min hyra ska återigen höjas med 300 kr. Jag tycker inte det är normalt att den höjs med 300 kr varje år. Hur tänker de? Förut kunde den höjas med 50-100 kr och det köper jag men inte 300 kr.
300kr??
Jag bor själv i en äldre BRF med solid ekonomi, så avgiften har inte behövts höjas än, men räntan på mitt eget lån kostar mig runt 3500kr mer i månaden nu mot 1,5år sen...
Jag har flertalet vänner o bekanta som bor i hus som fått sina boendekostnader höjda med 15.000-20.000kr i månaden. Då pratar vi vanliga dödliga arbetare.
Många har fått dragit in på precis allt onödigt och går ändå back flera tusenlappar i månaden, de tar av sparade pengar och försöker härda ut, hoppas det lättar innan kistan är tom..... Men många kommer nog tvingas sälja huset när sparpengarna är slut, då förmodligen till ett pris som inte ens löser hela lånet pga marknadens kollaps...
De som idag sitter i en hyresrätt och klarar sig undan med några få hundralappar i höjning är de som absolut klarar sig mest lindrigt undan från det ekonomiska totalkaos som råder.
Ja 300 kr är mycket för mig! Då det tidigare höjts med 50-100 kr bara.