• Anonym (G)

Galen höjning

Min hyra ska återigen höjas med 300 kr. Jag tycker inte det är normalt att den höjs med 300 kr varje år. Hur tänker de? Förut kunde den höjas med 50-100 kr och det köper jag men inte 300 kr.

• Svar på tråden Galen höjning
  • Anonym (Z)
    Anonym (Medvetet val) skrev 2023-12-22 09:18:45 följande:
    Jag har aldrig hört talas om det för alla människor skulle finnas någon regel eller lag som du kallar:
    tak över huvudet garantin
    De flesta kommuner äger lägenheter som de använder till alkisar och andra som inte kan få lägenheter på egen hand. Vi har några sådana insprängda i vår bostadsrättsförening. 

Sköter man sig får man bo kvar, men de som är helt bortom kontroll hamnar på gatan så småningom. 

Det finns ju t om lägenheter till folk som inte är svenska medborgare, så det är klart det finns en tanke om att alla bör få tak över huvudet på något sätt.
    Anonym (LSS) skrev 2023-12-22 08:32:46 följande:
    Hänvisa till den artikeln för du snackar inget annat än en massa skit. 
    fn.se/wp-content/uploads/2016/07/Allmanforklaringomdemanskligarattigheterna.pdf 

Artikel 25. 1. Var och en har rätt till en levnadsstandard tillräcklig för den egna och familjens hälsa och välbefinnande, inklusive mat, kläder, bostad, hälsovård och nödvändiga sociala tjänster samt rätt till trygghet i händelse av arbetslöshet, sjukdom, invaliditet, makas eller makes död, ålderdom eller annan förlust av försörjning under omständigheter utanför hans eller hennes kontroll. 
  • SmulanFnulan

Pinsa

Anonym (Z) skrev 2023-12-22 09:45:53 följande:
    De flesta kommuner äger lägenheter som de använder till alkisar och andra som inte kan få lägenheter på egen hand. Vi har några sådana insprängda i vår bostadsrättsförening. 

Sköter man sig får man bo kvar, men de som är helt bortom kontroll hamnar på gatan så småningom. 

Det finns ju t om lägenheter till folk som inte är svenska medborgare, så det är klart det finns en tanke om att alla bör få tak över huvudet på något sätt.

Artikel 25. 1. Var och en har rätt till en levnadsstandard tillräcklig för den egna och familjens hälsa och välbefinnande, inklusive mat, kläder, bostad, hälsovård och nödvändiga sociala tjänster samt rätt till trygghet i händelse av arbetslöshet, sjukdom, invaliditet, makas eller makes död, ålderdom eller annan förlust av försörjning under omständigheter utanför hans eller hennes kontroll. 
    Du är inte så bra på engelska va? Googla order housing sen kommer du tillbaka och biktar din totala okunskap. Pinsam är du.
  • Anonym (Medvetet val)
    Anonym (Z) skrev 2023-12-22 09:45:53 följande:

LSS;
    skynda dig att skriva ut denna artikel, bege dig ut i världen och vifta ivrig med ditt papper, du har väl åtminstone en miljard människor att rädda och du har massor av länder och myndigheter att bearbeta.
    Hoppas du har finansieringen klar för hur du ska lyckas fixa tak över huvudet, och att alla andra hittepå-rättigheter, ska uppfyllas för jordens alla människor.

Du har verkligen inte tid att sitta på ett sådant här forum och framföra dina naiva åsikter. Du har ett mycket större och oändligt mycket viktigare uppdrag i att hjälpa alla människor i världen att få sina mänskliga rättigheter tillgodosedda.

Lycka till ute i verkligheten.
  • Anonym (Z)
    SmulanFnulan skrev 2023-12-22 09:56:11 följande:

Pinsa

Du är inte så bra på engelska va? Googla order housing sen kommer du tillbaka och biktar din totala okunskap. Pinsam är du.
    Vad är order housing? Google hade inget särskilt att säga om det, men du kanske vet. Själv är jag engelsktalande sedan födseln. 

Det är svårt att förstå det du skriver, men du kanske hade bråttom alternativt dyslexi. 

Någon frågade efter vilken del av FN:s deklaration om mänskliga rättigheter som talade om rätten till bostad och jag postade den. So sue me. 
  • SmulanFnulan
    Anonym (Z) skrev 2023-12-22 10:10:03 följande:
    Vad är order housing? Google hade inget särskilt att säga om det, men du kanske vet. Själv är jag engelsktalande sedan födseln. 

Det är svårt att förstå det du skriver, men du kanske hade bråttom alternativt dyslexi. 

Någon frågade efter vilken del av FN:s deklaration om mänskliga rättigheter som talade om rätten till bostad och jag postade den. So sue me. 
    Det är så klart inte ditt fel att du är efterbliven, men du kanske inte ska ge dig in i en debatt med normalbegåvade för det blir bara en förnedringscirkus då du inte förstår det du själv hänvisar till.
  • nihka
    SmulanFnulan skrev 2023-12-22 10:17:06 följande:
    Det är så klart inte ditt fel att du är efterbliven, men du kanske inte ska ge dig in i en debatt med normalbegåvade för det blir bara en förnedringscirkus då du inte förstår det du själv hänvisar till.
    Efterbliven? Jag tycker du är lite hård mot dig själv, men det är sant som du säger att normalbegåvade klarar av att läsa sig till att Fns deklaration om de mänskliga rättigheterna innehåller textning om husrum och bostäder. Så klart.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Z)
    Hahahaha! Du är verkligen rolig! 

Om du blir så upprörd av att skriva i en tråd kanske du ska undvika den så att du inte får en stroke såhär före jul. 

Du kallar mig efterbliven bara för att jag svarade på någon annans önskan att se en FN-deklaration. Det låter som att du pratar om dig själv. 

"Pinsa", säger jag bara. 
  • Anonym (Lol)
    Om någon här är pinsam så är det du.
  • Anonym
    Anonym (x3) skrev 2023-12-21 22:39:57 följande:
    Jo, att ha en bostad är en mänsklig rättighet, det står i FN deklaration om de mänskliga rättigheterna. Det är fakta, inget jag hittar på. 
    Det gör det inte alls. Jag har 30-listen uppe just i detta nu. VIlken punkt skulle det vara?
  • SmulanFnulan
    nihka skrev 2023-12-22 10:25:54 följande:
    Efterbliven? Jag tycker du är lite hård mot dig själv, men det är sant som du säger att normalbegåvade klarar av att läsa sig till att Fns deklaration om de mänskliga rättigheterna innehåller textning om husrum och bostäder. Så klart.
    Måste vara jobbigt att ha så svårt att begripa vad som de facto står i en text. Vi diskuterar fortfarande begreppet "tak över huvudet", och det står ingenstans i artikel 25.1 att det är en mänsklig rättighet. Begreppet housing är ett vida begrepp och en enkel googlesökning hade gett er svaret på det.
Svar på tråden Galen höjning