• Anonym (Liten)

Man, 140 cm

Ja, ni läste rätt. Jag är en kort man. Bara 140 cm lång. Finns det någon lång kvinna som kan tänka sej en väldigt kort man. Jag är tacksam för ärliga svar

• Svar på tråden Man, 140 cm
  • Anonym (Ptja)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 19:52:42 följande:

Jag styrs av normerna för att det är en trygghet. Det majoriteten gör, och har framgång med, Följer jag gärna. Avkomman har störst chans att bli bra och framgångsrik om majoriteten gillar den, och accepterar den. 

Och kan du då se varför andra gör det?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 20:06:30 följande:

Ok, visste inte att bildning var ett kriterium för att hitta respektive. Jag brukar gå efter utseende. Långa ben, hon är lång. Bra! Sedan om insidan är bra, snäll, omtänksam, social. För övrigt har du rätt, jag är inte särskilt bildad. Men så mycket vet jag, att alla har rätt till en åsikt. Sedan om den är fel eller rätt har ingen betydelse. 

Du visste inte att det är viktigt för många att ha en smart och välutbildad partner? Det här blir bara märkligare och märkligare. 
  • Anonym (Maria)

Finns säkert kvinnor som gillar korta män.

• Anonym (Liten)

Nej, särskilt vanligt är det nog inte, men det förekommer. Har en vän som är tillsammans med asiatisk kvinna. Hon är nästan lika kort som jag. Hon vill sitta i sin mans knä mycket. Sedan om det är lika med att bli behandlad som ett barn eller inte, är inget jag har reflekterat över. En del män vill ha en trygg kvinna (till exempel jag). Om det är vanligt eller ej ska väl inte ha så stor betydelse?

• Anonym (Liten)

Tack Maria 😊

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 20:15:07 följande:

Nej, särskilt vanligt är det nog inte, men det förekommer. Har en vän som är tillsammans med asiatisk kvinna. Hon är nästan lika kort som jag. Hon vill sitta i sin mans knä mycket. Sedan om det är lika med att bli behandlad som ett barn eller inte, är inget jag har reflekterat över. En del män vill ha en trygg kvinna (till exempel jag). Om det är vanligt eller ej ska väl inte ha så stor betydelse?

Det har väl enorm betydelse?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 20:06:30 följande:

Ok, visste inte att bildning var ett kriterium för att hitta respektive. Jag brukar gå efter utseende. Långa ben, hon är lång. Bra! Sedan om insidan är bra, snäll, omtänksam, social. För övrigt har du rätt, jag är inte särskilt bildad. Men så mycket vet jag, att alla har rätt till en åsikt. Sedan om den är fel eller rätt har ingen betydelse. 

Det är ingen nyhet att välutbildade och allmänbildade har mycket större chanser än de som är varken eller. Kvinnor vill ha män med driv och ambitioner. Oavsett längd.
    Ja alla har rätt till en åsikt. Men vill man ha faktiska seriösa svar så vänder man sig till expertis. Om man inte bryr sig om ifall svaren är vettiga eller inte så kan man vända sig till vem som helst. Det är du som ställer frågan så bara du vet vilken typ av svar du förväntar dig.
  • Anonym (Liten)

Ok, (Kalle), så välutbildad och allmänbildad hör ihop? Mitt ex pappa (har faktiskt ett ex) är väldigt allmänbildad, han är 85 år, har bara gått grundskolan. Han har lärt sej av livet, gjort misstag, och gjort om. Den utbildningen tycker jag är lika viktig som en akademisk utbildning. Jag tycker att alla är lika mycket värda som människor. För mej har inte hög utbildning hög prioritet när jag dejtar. Driv och ambitioner kan man ha utan hög utbildning. 

• Anonym (Liten)

Varför har det enorm betydelse om det är vanligt eller inte? Bara den kvinna jag är tillsammans med, och jag gillar det, räcker väl det?

• Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 20:36:26 följande:

Ok, (Kalle), så välutbildad och allmänbildad hör ihop? Mitt ex pappa (har faktiskt ett ex) är väldigt allmänbildad, han är 85 år, har bara gått grundskolan. Han har lärt sej av livet, gjort misstag, och gjort om. Den utbildningen tycker jag är lika viktig som en akademisk utbildning. Jag tycker att alla är lika mycket värda som människor. För mej har inte hög utbildning hög prioritet när jag dejtar. Driv och ambitioner kan man ha utan hög utbildning. 

Nej det behöver inte hänga ihop. Just därför skrev jag bägge egenskaperna. Har du ingen av dessa egenskaper så är det förmodligen ett lika stort problem som att vara kort om inte större.
Svar på tråden Man, 140 cm