• Anonym (Liten)

Man, 140 cm

Ja, ni läste rätt. Jag är en kort man. Bara 140 cm lång. Finns det någon lång kvinna som kan tänka sej en väldigt kort man. Jag är tacksam för ärliga svar

• Svar på tråden Man, 140 cm
  • Anonym (Liten)

Ok, kan nog stämma. Du säger att vi män ofta vill ha långa kvinnor. Men kvinnor vill ju ofta ha långa män. Är det dom långa som är mest populära? Jag ser mer omaka par där mannen är lång, och kvinnan kort, än där kvinnan är lång, och mannen är kort. Beror det på att männen är duktigare på att se förbi det yttre?

• Anonym (Rebell)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-03 02:29:10 följande:

Ok, kan nog stämma. Du säger att vi män ofta vill ha långa kvinnor. Men kvinnor vill ju ofta ha långa män. Är det dom långa som är mest populära? Jag ser mer omaka par där mannen är lång, och kvinnan kort, än där kvinnan är lång, och mannen är kort. Beror det på att männen är duktigare på att se förbi det yttre?

Du kan ju fundera över vilka faktorer det är som gör att du har preferenser. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Rebell) skrev 2024-01-03 02:08:10 följande:
    Av samma anledningar som alla andra attraheras av saker. Samhället/ trender/ personliga preferenser osv. Du gillar långa kvinnor, det är det många andra män som gör oavsett om målet är barnafödande eller inte. Skulle nog hävda att majoriteten av svenska män gillar långa kvinnor. Kanske mer så i Skandinavien då det genererat relativt långa människor.
    Där tror jag du har helt fel.  Majoriteten män gillar korta kvinnor.  Problemet är bara att de Snyggaste tjejerna är oftare långa.  Korta tjejer blir ofta knubbiga med korta knubbiga ben som runda bollar. Medan långa tjejer är oftare smalare och med långa slanka ben. Vilket är attraktivare.
    Men helst vill de flesta män ha en kort och slank tjej. De råder dock en väldig brist på dessa och de flesta väljer en lång slank tjej före den korta och knubbiga.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-01-03 02:56:59 följande:
    Där tror jag du har helt fel.  Majoriteten män gillar korta kvinnor.  Problemet är bara att de Snyggaste tjejerna är oftare långa.  Korta tjejer blir ofta knubbiga med korta knubbiga ben som runda bollar. Medan långa tjejer är oftare smalare och med långa slanka ben. Vilket är attraktivare.
    Men helst vill de flesta män ha en kort och slank tjej. De råder dock en väldig brist på dessa och de flesta väljer en lång slank tjej före den korta och knubbiga.
    Kontentan är att män tittar mer på vikten än längden. Medan kvinnor bryr sig mer om längden än vikten.
  • Anonym (Rebell)
    Anonym (Rob) skrev 2024-01-03 02:58:14 följande:
    Kontentan är att män tittar mer på vikten än längden. Medan kvinnor bryr sig mer om längden än vikten.
    Jag sitter inte på en massa sanningar. Det är däremot min uppfattning att gemene svensk föredrar långa (slanka) kvinnor än korta (slanka) kvinnor.

och historien till det är orsaken till att svenskar är så långa. Tar man Skottland t ex så är dom kortare, männen där verkar gilla korta kvinnor också.

men som sagt, det är gissningar från mitt håll naturligtvis.
  • Anonym (Liten)

Jag är ändå nyfiken Rebell, varför tror du att få kvinnor vill ha mej, som är jätte kort? Vad beror det på?

• Anonym (Ok)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-03 01:56:19 följande:

Jag fick nog inget svar på en fråga jag ställde i tråden. Kanske någon kan svara? Varför är det så viktigt för en kvinna att träffa en lång och stilig man? Jag menar, dagens kvinnor är väldigt självständiga och starka. Jag som är en kort man, väldigt kort, smal och svag, jag har väldigt liten chans hos långa kvinnor. Många långa kvinnor blir väldigt obekväma när jag bara når till armhålan på dom, och kanske väger 30 kg mindre. Jag förstår om dom inte vill att deras barn ska bli små, och att dom är rädda för konsekvenser senare i barnens liv. Men om kvinnan Inte vill ha barn, eller har barn innan, och tycker att det räcker, hjäper inte. Det är fortfarande väldigt svårt att få dejta och vara tillsammans med en lång kvinna. Vad beror det på?

De flesta, både män och kvinnor, föredrar att kvinnor är minst lika lång som mannen. 
  • Anonym (Liten)

Ok, förstår det. Det är synd. Jag föredrar långa kvinnor. Jag gillar när jag når till armhålan, borra mej in i kvinnans trygga famn. Får känna mej trygg.

• Anonym (Rebell)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-03 06:22:43 följande:

Jag är ändå nyfiken Rebell, varför tror du att få kvinnor vill ha mej, som är jätte kort? Vad beror det på?

Varför tror du att jag sitter inne med alla svaren? Din längd avviker från normen. Det är väl klart att korthet inte är en framgångsfaktor för någon. Men det kan lika gärna bero på andra faktorer, eller en kombination av olika faktorer. Är du bitter och dömande också?
  • Anonym (Liten)

Jag var bara nyfiken på vad du tycker. Jag är inte bitter och dömande. Bara undrar varför längden är så viktig när man inte ska skaffa barn? Ett bra inre borde väl räcka?

Svar på tråden Man, 140 cm