• Anonym (Man)

Kvinnor, se hit

Varför är det så viktigt för er kvinnor att vara självständig och stark?

• Svar på tråden Kvinnor, se hit
  • Anonym (Man)

Man kan undra varför ni är på dejtingsajter överhuvudtaget? Om ni inte behöver/vill ha män?

• Anonym (Man)

Varför ska båda könen vara självständiga?

• Anonym (Perka)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-05 23:14:49 följande:

Varför ska föräldrar göra det? Jag vill vara beroende, vill att någon är beroende av mej 

Vad menar du med vara beroende av nån?
    Att inte vilja vara utan den man älskar är inte att vara osjälvständig och svag.
  • Anonym (Olk)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-05 23:17:09 följande:

Aha, så vi män har försämrats. Och det har inte ni kvinnor gjort?

Du missförstår. Jag ställer Inte ett kön mot ett annat. Du undrade varför så många kvinnor skriver att de är starka och självständiga. Jag svarade varför. Sen kan kvinnor absolut försämrats. Helt klart på många punkter, men det var liksom inte den frågan du ställde. 
  • Anonym (Man)

Jag tycker inte att osjälvständig är det samma som svag. Jag tycker det är starkt att vara osjälvständig. Jag vill vara beroende av min kvinna. Jag vill att hon är bra på saker jag inte är bra på. Komplettera varandra 

• Anonym (Olk)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-05 23:29:10 följande:

Jag tycker inte att osjälvständig är det samma som svag. Jag tycker det är starkt att vara osjälvständig. Jag vill vara beroende av min kvinna. Jag vill att hon är bra på saker jag inte är bra på. Komplettera varandra 

Jag tror att det kan vara ganska farligt att hamna i en beroendeställning till någon - man som kvinna. Att komplettera varandra är ju långt ifrån samma sak som att vara beroende av någon.
  • Anonym (Man)

Jag tror inte det är farligt. Jag tror det är bra. Komplettera varandra gör man när man är osjälvständiga. Man gör det man är bra på, litar på att partnern gör sin del. Skön känsla att vara beroende av någon 

• Anonym (Slinky)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-05 23:19:48 följande:

Man kan undra varför ni är på dejtingsajter överhuvudtaget? Om ni inte behöver/vill ha män?

Så man måste vara osjälvständig för att vilja leva i ett förhållande? Jag tycker att du gör en väldigt konstig tolkning av vad det betyder att vara självständig och stark. 
  • Anonym (Man)

Jag tycker så. Två självständiga människor kan väl inte leva tillsammans? En måste väl ge med sig? Då är det bättre att vara osjälvständig, och göra det man är bra på, och lita på att partnern gör det den är bra på

• Anonym (Slinky)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-06 00:03:32 följande:

Jag tycker så. Två självständiga människor kan väl inte leva tillsammans? En måste väl ge med sig? Då är det bättre att vara osjälvständig, och göra det man är bra på, och lita på att partnern gör det den är bra på

Jag tycker att du resonerar väldigt konstigt. Varför skulle inte två självständiga personer kunna leva tillsammans? Och vad menar du med att en måste ge med sig? 

Har du själv aldrig levt i ett förhållande?
Svar på tråden Kvinnor, se hit