• Anonym (Man)

Kvinnor, se hit

Varför är det så viktigt för er kvinnor att vara självständig och stark?

• Svar på tråden Kvinnor, se hit
  • Anonym (Slinky)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-06 00:30:37 följande:

Jag älskar att vara beroende av någon. Det betyder inte att jag behöver vara beroende. Jag gillar den känslan. Är det så svårt att förstå? Jag är inte svag.

Ok, bra för dig. 
  • Anonym (C)
    Har du hört talas om en A respektive en H relation? Jag tycker relationscoachen Michael Larsen förklarar det väldigt bra i denna artikel

Det du beskriver uppfattar jag som en A-relation. Kan fungera om båda är likadana men finns risk för obalans och är riskabelt att låta hela sitt självvärde och känslomässiga välmående vila i händerna på en annan person.
  • Anonym (Man)

Jag gillar att låta något vila i händerna på en annan person. Eftersom min inställning är att förhållandet ska hålla livet ut. Det tycker jag är att vara stark

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-01-06 00:46:08 följande:

Jag gillar att låta något vila i händerna på en annan person. Eftersom min inställning är att förhållandet ska hålla livet ut. Det tycker jag är att vara stark

Medan för andra så är det styrka att inte behöva något vila i "händerna på den andre", och fär dem är det att vara stark

Oavsett hur så är det ju det bästa att man matchar varandras preferenser. Det finns inga givna mallar på "rätt eller fel" sätt att visa sin styrka på för att ha ett förhållande livet ut.

Eller som man brukar säga.. Folk är olika helt enkelt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (123)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-05 23:36:23 följande:

Jag tror inte det är farligt. Jag tror det är bra. Komplettera varandra gör man när man är osjälvständiga. Man gör det man är bra på, litar på att partnern gör sin del. Skön känsla att vara beroende av någon 

Jag och min man kompletterar varandra väldigt bra och skulle definitivt kalla oss väldigt självständiga. 

Har sagt till min man många gånger att han kan verkligen känna sig trygg med att jag älskar honom och är med honom för att jag vill och inte för att jag behöver och inte har något annat val. Och vet att samma gäller honom för han skulle klara sig bra utan mig också. 
  • Anonym (Man)

Ok, jag skulle klara mej bra utan min respektive, och hon skulle klara sej bra utan mej. Men varken min respektive eller jag vill vara självständig. Jag tycker det är fint att vara beroende av varandra, en bra känsla. 

• Anonym (Vår)
    Anonym (123) skrev 2024-01-06 23:04:37 följande:
    Jag och min man kompletterar varandra väldigt bra och skulle definitivt kalla oss väldigt självständiga. 

Har sagt till min man många gånger att han kan verkligen känna sig trygg med att jag älskar honom och är med honom för att jag vill och inte för att jag behöver och inte har något annat val. Och vet att samma gäller honom för han skulle klara sig bra utan mig också. 
    Samma här
  • Anonym (F)

1 för att i Sverige proklameras detta ut hela tiden 
    2 för att många uppskattar att ha kontroll över sitt och sina barns liv. alternativet vore inte så kul eller hur 

• Anonym (A)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-06 00:46:08 följande:

Ändå har du misslyckats. 
Svar på tråden Kvinnor, se hit