Kvinnor, se hit
Varför är det så viktigt för er kvinnor att vara självständig och stark?
Varför är det så viktigt för er kvinnor att vara självständig och stark?
För att hela min uppväxt har lärt mig att jag aldrig aldrig kan lita på en man.
Då är man svårt naiv om man gör det.
Min pappa sa själv att jag var önskad när mamma blev gravid, och de var gifta.
Han var otrogen många gånger och stack när jag var fem år gammal, ställde till med helvete för att ens betala ett underhåll och hotade sen att säga upp bekantskapen med mig i gymnasiet när han fattade att han skulle betala underhåll tills jag tog studenten och inte bara tills jag fyllde 18, som han trodde.
Mamma hittade sen en hopplös karl på en bar. Han hade inte ens stake att söka nytt jobb när han blev av med sitt utan hon försörjde honom i 30 år utan att han fattade att gå till läkare för depression eller söka jobb, han bara gömde sig hemma och svartjobbade ibland för att få pengar till tobak och öl. Mamma satt hemma och grät över tallriken ibland när han inte kom hem till middan för då skulle han öla med sina lika misslyckade kompisar och kom hem mitt i natten, ofta sönderslagen.
Så illa kan det gå tyvärr när man tror att män ska fixa biffen.
Själv har jag en lång utbildning, en bra karriär och har varit stenhård i valet av män, så därför är jag också framgångsrik och min mamma avundsjuk. Hon kunde ha gjort andra val för hon är snygg och inte alls korkad egentligen, men hennes dåliga självförtroende (och generationsuppfostran) fick henne att tro att hon måste vänta på att en man väljer henne eller ger henne saker.
Jag fixar mina saker själv, och inget problem med det.
Ok, så då är jag elak och ej normalt begåvad, bara för att jag har en annan åsikt än du? Om min respektive och jag trivs, är det väl upp till oss? Det var visst ett känsligt ämne.
. Förstår inte varför du måste vara så hård och arg?
Och varför är det så många kvinnor på dejtingsajter som är självständiga? Det borde väl betyda att det är svårt att leva med en självständig person?
Vad exakt tror du att ordet självständig betyder? Jag tror inte du vet vad det ordet betyder, om vi nu ska vara oartiga mot varandra
Jag tycker att du ska sitta hemma om han inte vill åka utomlands. Då kan ni göra något tillsammans istället, eller spara pengarna. Båda ska dra åt samma håll i ett förhållande. Jag tror inte du dör om du får sitta hemma för hans skull. Jag tycker att ni självständiga kvinnor är skrämmande. Om inte det passar, drar jag. Så verkar ni tänka. Varför kan man inte lägga ner sin egen vilja? Följa ett gemensamt beslut? Åka utomlands om ett halvår? Båda, när båda är redo
Man ska göra alla resor tillsammans.
Så är det. Men om ni inte hade kunnat bo kvar i huset, eller fortsätta med fritidsaktiviteter, hade väl fått gå ändå? Det är många som får bo i lägenhet, och överlever ändå.
Ok, vad bra! Skönt att höra. Är på en dejtingsajt nu, nästan alla kvinnor där är självständiga och starka
Ok, så då är jag elak och ej normalt begåvad, bara för att jag har en annan åsikt än du? Om min respektive och jag trivs, är det väl upp till oss? Det var visst ett känsligt ämne.
Har sett att det finns dejtingappar nu särskilt anpassat för personer med olika funktionsnedsättningar, kanske det skulle kunna vara något? Såg det på nyheterna nyligen, verkade jättebra och tryggt.
Skulle kunna vara så att den här mannen inte alls har en relation, hänger på dejtingsidor för att hitta nån, men hittar ingen kvinna som vill ha ett förhållande för de ska vara kontrollerade och undergivna. Men han låtsas att han har en sådan partner för att det ska verka rimligt och helt normalt.
Skulle kunna vara så att den här mannen inte alls har en relation, hänger på dejtingsidor för att hitta nån, men hittar ingen kvinna som vill ha ett förhållande för de ska vara kontrollerade och undergivna. Men han låtsas att han har en sådan partner för att det ska verka rimligt och helt normalt.
Så är det. Men om ni inte hade kunnat bo kvar i huset, eller fortsätta med fritidsaktiviteter, hade väl fått gå ändå? Det är många som får bo i lägenhet, och överlever ändå.