Kvinnor, se hit
Varför är det så viktigt för er kvinnor att vara självständig och stark?
Jag tycker inte det är efterhängset. Jag vill vara tillsammans med min respektive. Jag ser inte det som ett tvång att vara tillsammans som siamesiska tvillingar. För mej är det en förmån att äntligen få vara tillsammans. Sitta på balkongen och äta frukost tillsammans. Sedan åker jag till verkstaden, hon är i växthuset. Varken hon eller jag vill åka iväg själva en Vecka på semestern. Vi har varandra
Jag tycker inte det är efterhängset. Jag vill vara tillsammans med min respektive. Jag ser inte det som ett tvång att vara tillsammans som siamesiska tvillingar. För mej är det en förmån att äntligen få vara tillsammans. Sitta på balkongen och äta frukost tillsammans. Sedan åker jag till verkstaden, hon är i växthuset. Varken hon eller jag vill åka iväg själva en Vecka på semestern. Vi har varandra
Ok, jag skulle klara mej bra utan min respektive, och hon skulle klara sej bra utan mej. Men varken min respektive eller jag vill vara självständig. Jag tycker det är fint att vara beroende av varandra, en bra känsla.
Att känna att man komplettersr vsrann i ett förhållande tror jag de flesta vill. Kunna ta stöd i varann och bli mer ihop än man är var och en.
Att beskriva sig som självständig är nog mer att beskriva att man klarar sig själv om behov uppstår. Att man hsr den förmågan.
Att vara i ett förhållande med någon som inte skulle klara sig utsn mig skulle vars extremt stressande. Om du skulle vilja göra slut eller omkommer - att veta att den andre inte skulle klara ddt, vilken hensk känsla.
Min pappa dog när jag var 13 och min bror 10 och om min mamma inte hade varit en stark och självständig kvinna med en bra utbildning och lön hade vi inte kunnat bo kvar i huset eller fortsätta med våra fritidsaktiviteter osv.
Om du nu har en sambo och ni har det så bra i er osjälvständiga bubbla - varför hänger du på dejtingsidor?
Så är det. Men om ni inte hade kunnat bo kvar i huset, eller fortsätta med fritidsaktiviteter, hade väl fått gå ändå? Det är många som får bo i lägenhet, och överlever ändå.
L, för att få en sambo, var jag på dejtingsajter. Det verkar vara fler som lever i en bubbla?
Man ska göra alla resor tillsammans. Men vi reser bara en vecka, till Öland, aldrig utomlands. Dom tre andra veckorna gör vi dagsturer, dit båda tycker är intressant. Och jag är i verkstaden, hon målar, eller är i växthuset. På kvällen grillar vi, eller går till en uteservering och tar ett glas vin. Så är våra fyra veckor sommar semester. Om det är frågan om AW, kollar jag om hon jobbar, annars säger jag att jag ska gå. Behöver inte be om lov, som du så nedlåtande skriver. Förstår inte varför du måste vara så hård och arg?
Fast i förrgår skrev du ?är på en dejtingsajt nu?.
Ok, så då är jag elak och ej normalt begåvad, bara för att jag har en annan åsikt än du? Om min respektive och jag trivs, är det väl upp till oss? Det var visst ett känsligt ämne.