• Anonym (Man)

Kvinnor, se hit

Varför är det så viktigt för er kvinnor att vara självständig och stark?

• Svar på tråden Kvinnor, se hit
  • Gurksoppa
    Anonym (Man) skrev 2024-01-07 00:12:54 följande:

Nu är du ganska otrevlig. Jag har egna intressen och hobby, min flickvän också. Men vi åker aldrig utomlands själva. Väntar tills båda är redo. Jag har inte pratar om sex i den här tråden, intressant att det kommer upp. Vi har ett riktigt förhållande, och unnar varandra egentid

Så min sambo ska aldrig få åka på fotbollsresa menar du? Han är intresserad av fotboll och reser gärna och ser fotboll. Jag har noll intresse, noll. Så varför ska han vänta med dessa resor tills jag är *redo* som jag aldrig kommer bli? då unnar jag han att åka. Precis som han kan unna mig en tjejresa. Hur är det något negativt? är inte det positivt att ge varandra den friheten? Så var är denna självständighet negativ? Det är väl mer negativt om jag och min sambo kvävde varandras intressen? eller hur?
  • Anonym (Man)

Jag menade sällskapsresa, utomlands. Tillsammans som par. Åka när båda är redo. Vänta in varandra. Planera tillsammans. Jag är intresserad av att skruva med bilar på fritiden. I min verkstad. Det gör jag mycket. Mi sambo målar hemma, tavlor. Skönt att odla sina egna intressen. Men vi gör aldrig det utan samförstånd. När hon jobbar, är jag i verkstaden, när jag jobbar, målar hon. När vi båda är lediga är vi hemma, tillsammans.

• Anonym (Korpen)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-05 23:07:56 följande:
    Kvinnor, se hit

Varför är det så viktigt för er kvinnor att vara självständig och stark?

Det är väl uppenbart. Pga självbevarelsedriften. Män är ju en potentiell fara. Att bli beroende av en man kan vara farligt. Jag antar att du menar mental styrka. Förmågan att kunna säga nej och inte låta sig köras över är också viktigt för ens självkänsla och mående.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-07 00:02:49 följande:

Jag tycker att du ska sitta hemma om han inte vill åka utomlands. Då kan ni göra något tillsammans istället, eller spara pengarna. Båda ska dra åt samma håll i ett förhållande. Jag tror inte du dör om du får sitta hemma för hans skull. Jag tycker att ni självständiga kvinnor är skrämmande. Om inte det passar, drar jag. Så verkar ni tänka. Varför kan man inte lägga ner sin egen vilja? Följa ett gemensamt beslut? Åka utomlands om ett halvår? Båda, när båda är redo 

Varför ska just kvinnan lägga ner sin vilja?
    Varför kan inte du lägga ner din vilja istället!

Det är inte 1930 talet längre serru!
    När kvinnor satt hemma och väntade på mannen när han jobbade, åkte iväg osv..och lydde honom för att han tjänade pengarna..

Självklart så skulle jag dragit om det inte passade min man att jag är självständig, han skulle inte ens ha blivit min man om han hade tyckt som du..Över min döda kropp att jag skulle vilja ha en man som såg ner på mig!

Det är år 2024 så du borde kanske lägga dina gammeldags ideer du har på hyllan..så din partner kan få göra som hon vill..när hon vill det.
  • Gurksoppa
    Anonym (Man) skrev 2024-01-07 00:30:51 följande:

Jag menade sällskapsresa, utomlands. Tillsammans som par. Åka när båda är redo. Vänta in varandra. Planera tillsammans. Jag är intresserad av att skruva med bilar på fritiden. I min verkstad. Det gör jag mycket. Mi sambo målar hemma, tavlor. Skönt att odla sina egna intressen. Men vi gör aldrig det utan samförstånd. När hon jobbar, är jag i verkstaden, när jag jobbar, målar hon. När vi båda är lediga är vi hemma, tillsammans.

då är ni båda självständiga? förstår inte problemet eller din frågeställning. att vara självständig är att ha egen ekonomi, egna intressen och hobbies.

eller menar du att man måste göra allt ihop alla 4 veckors sommarsemester? Och be om lov innan man gör något? om du skulle bli medbjuden på en aw, skulle du be om lov först? Eller skulle du gå med? givet att det inte krockar med en annan överenskommelse, då blir det sura miner om det sker utan dialog.
  • Anonym (Man)

Ok, synd att ni kvinnor ska behöva se oss män som en fara. Där har vi något att jobba med

• Anonym (Man)

Man ska göra alla resor tillsammans. Men vi reser bara en vecka, till Öland, aldrig utomlands. Dom tre andra veckorna gör vi dagsturer, dit båda tycker är intressant. Och jag är i verkstaden, hon målar, eller är i växthuset. På kvällen grillar vi, eller går till en uteservering och tar ett glas vin. Så är våra fyra veckor sommar semester. Om det är frågan om AW, kollar jag om hon jobbar, annars säger jag att jag ska gå. Behöver inte be om lov, som du så nedlåtande skriver. Förstår inte varför du måste vara så hård och arg? 

• Anonym (Man)

Jag menar att båda ska lägga ner sin vilja. Och göra något som är bra för båda. Förstår att du skulle dragit. Det finns massor med sådana självständiga och starka kvinnor som du på dejtingsajterna. Jag skulle inte ta i dej med en tång.

• Anonym (trött)

För mig är det inte viktigt. Men då måste man ju ha någon annan trygghet så man får hjälp.

• Anonym (Hedda)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-07 00:49:10 följande:

Man ska göra alla resor tillsammans. Men vi reser bara en vecka, till Öland, aldrig utomlands. Dom tre andra veckorna gör vi dagsturer, dit båda tycker är intressant. Och jag är i verkstaden, hon målar, eller är i växthuset. På kvällen grillar vi, eller går till en uteservering och tar ett glas vin. Så är våra fyra veckor sommar semester. Om det är frågan om AW, kollar jag om hon jobbar, annars säger jag att jag ska gå. Behöver inte be om lov, som du så nedlåtande skriver. Förstår inte varför du måste vara så hård och arg? 

Jag förstår inte grejen med att man ska behöva sitta ihop som siamesiska tvillingar under hela semestern bara för att man är gifta eller sambos?

Det måste ju vara fruktansvärt jobbigt att ha en sån efterhängsen partner som inte kan hitta på egna grejer under semestern eller ledighet..

Man ska väl kunna vara utan varandra ett tag även under semsestern..utan att den andra ska börja gråta...

Det är ju bara skönt att få en vecka för sig själv på semestern där man gör vad man vill..antingen åker man iväg någonstans själv eller är hemma ensam medans den andra åker iväg..
Svar på tråden Kvinnor, se hit