Kortväxt man
Hej! Är här igen. Blir väldigt påhoppad från alla håll. Vi skyller våra barn för internetmobbning, men vi vuxna är inte bättre. Min fråga var, varför väljer kvinnor långa män?
Hej! Är här igen. Blir väldigt påhoppad från alla håll. Vi skyller våra barn för internetmobbning, men vi vuxna är inte bättre. Min fråga var, varför väljer kvinnor långa män?
(Snyggare) varför kan inte du ändra dej, om insidan är bra? Jag kan ändra mej, om insidan är bra.
Även snygga män kan ha fin insida, så varför skulle jag välja någon jag finner oattraktiv bara för att han har fin insida?
snyggare, är du snygg? Är det verkligen det viktigaste? Tänk om han blir äldre? Kommer han att vara snygg då? Eller byter du då?
Kvinnor känner att de behöver beskyddare. Finns extremt mycket hat mot kvinnor där ute. En man kan vara en beskyddare genom att uppvisa ett gott självförtroende (ej arrogant) också.
Jag upplever att väldigt långa män (kanske 195+) har en slags fascination av korta kvinnor och av att mäta olika saker. En normallång man bryr sig inte så värst att jag är 155 och väger 42kg eller vad jag har i skostorlek, men de där siffrorna är väldigt intressanta för en lång man och att vi skall hålla upp händerna och jämföra hur liten min hand är jämfört med hans eller vilja ha kort på sitt stånd jämfört med min underarm (wtf:D ). Det är något väldigt långa män fascineras av, såna grejer..
Kvinnor känner att de behöver beskyddare. Finns extremt mycket hat mot kvinnor där ute. En man kan vara en beskyddare genom att uppvisa ett gott självförtroende (ej arrogant) också.
Ok, jag känner långa män som är fascinerade av korta, smala kvinnor. Men vad skulle du tycka om dom männen säger att korta kvinnor är inte snygga, ni är inget att ha. Kvinnan ska vara lång, så är det. För det får vi korta män höra ofta
Exakt vad som man finner attraktivt är inget som man själv väljer, utan kommer från våra gener och våra kulturella referenser. En stor kroppslängd är attraktiv för de flesta, både för kvinnor och även för andra män (då det kanske yttrar sig i som en vilja att stå på god fot med personen).
Nu är kroppslängden såklart bara en av många faktorer när det gäller fysisk attraktion, och även män som inte är 190 cm eller längre kan hitta en kvinna att vara tillsammans med och få barn med. Det är därför som människoarten inte numera endast består av tre meter långa individer. Men det är helt klart att korta män har ett mindre urval av potentiella partners och behöver kunna uppväga sin brist på längd med andra egenskaper.