• Liten man

Kortväxt man

Hej! Är här igen. Blir väldigt påhoppad från alla håll. Vi skyller våra barn för internetmobbning, men vi vuxna är inte bättre. Min fråga var, varför väljer kvinnor långa män? 

• Svar på tråden Kortväxt man
  • Liten man
    Trent skrev 2024-01-31 19:52:21 följande:
    Du är kortare än många. Det kan du inte påverka. Men du kan påverka hur du hanterar det och hur du låter det definiera vem du är.

Du har många olika egenskaper. Att fokusera på en av dessa och låta den ta galet stor plats är bara dumt. Sluta med det.

Om du skulle beskriva dig själv så skulle du knappast säga "Jag är kort" och sen vara nöjd. För det är inte en rättvis bild av dig. Om vi skulle fråga dina kollegor skulle de inte heller säga "Han är kort" och sen vara tysta. Nån skulle kanske lyfta din humor, en annan att du är bra på att lyssna, en tredje att du är påhittig, en fjärde kanske tycker du har dålig musiksmak. Osv osv.

Du är kort. Men du är inte bara kort.
    Ni är lite roliga. Det är väl det jag menar, när jag undrar varför kvinnor väljer långa män. Det är inte bara i längden det sitter 
  • Liten man

Snyggare, Ok, förlåt, det var dumt av mej

• Liten man

För att vara en värdelös tråd, skapad av en värdelös man, är det ganska många som har skrivit här. 

• Trent
    Liten man skrev 2024-01-31 20:14:45 följande:
    Ni är lite roliga. Det är väl det jag menar, när jag undrar varför kvinnor väljer långa män. Det är inte bara i längden det sitter 
    Exakt. Du fattar ju själv att din fråga är helt felställd men av någon anledning så kan du inte släppa den.

Kvinnor väljer långa män säger du. Vilka kvinnor? Alla? Några? Många? Hur många? 

Hur långa män? 180? 190? 200?

Väljer alla kvinnor som väljer långa män lika långa män? Inte?

Finns det andra gemensamma nämnare mellan männen som "blir valda? Vilka då? Är de viktigare än längden? Är det olika för olika kvinnor?

Du låtsas som att det finns ett svar på din fråga men du vet såklart att det inte gör det. Det finns massor av svar. Alla lika korrekta. Många av dem är "Jag väljer inte långa män".
  • Liten man

Du skriver ju själv att jag ska fokusera på annat än min längd. Men det enda ni kvinnor verkar fokusera på är mannens längd. Långa män är snyggast skrev någon, långa män ger trygghet, skrev någon annan. Det finns ingen kvinna här som har skrivit att korta män är bäst. Det är väl klart jag har fokus på min längd då?

• Anonym (Snyggare)
    Liten man skrev 2024-01-31 20:20:12 följande:

För att vara en värdelös tråd, skapad av en värdelös man, är det ganska många som har skrivit här. 

Har du tänkt på dina trådar alltid följer samma mönster?

Trådstart där du ställer frågor och anklagar folk för att vara mobbare.
    Får svar och kallar folk för mobbare.
    Börjar prata om att du är värdelös och borde skjuta dig själv.

Ingen här har skrivit att du är värdelös. Bara du själv. Är det så du ser dig själv? Kanske mobbar du dig själv?
  • Liten man

Det är nog ganska vanligt. Ett sätt att plåga sej själv, ger en stunds njutning 

• Trent
    Liten man skrev 2024-01-31 20:36:54 följande:

Du skriver ju själv att jag ska fokusera på annat än min längd. Men det enda ni kvinnor verkar fokusera på är mannens längd. Långa män är snyggast skrev någon, långa män ger trygghet, skrev någon annan. Det finns ingen kvinna här som har skrivit att korta män är bäst. Det är väl klart jag har fokus på min längd då?

Så länge du fokuserar på din längd kommer du tro att andra gör det också. Du är liksom inte den enda människan i världen med komplex.

Nu, om du vill fortsätta diskutera så sluta generalisera, sluta älta samma saker istället för att svara på den input du får och sluta svara på sånt jag inte skrivit. Vill du fortsätta diskutera?
  • Liten man

Varför ska du hålla i taktpinnen? Ska inte båda bestämma? 

• Liten man

Det är väl inte bara jag som fokuserar på min längd? Det är ju många kvinnor här, som har längden som fokus, och kan absolut inte tänka sej en kortis

Svar på tråden Kortväxt man