• Liten man

Kortväxt man

Hej! Är här igen. Blir väldigt påhoppad från alla håll. Vi skyller våra barn för internetmobbning, men vi vuxna är inte bättre. Min fråga var, varför väljer kvinnor långa män? 

• Svar på tråden Kortväxt man
  • Anonym (Snyggare)
    Liten man skrev 2024-01-30 22:52:11 följande:

snyggare, är du snygg? Är det verkligen det viktigaste? Tänk om  han blir äldre? Kommer han att vara snygg då? Eller byter du då?

Snygghet är inte det viktigaste, men jag vill absolut känna mig attraherad av min man. Varför tror du att man inte kan vara snygg och en härlig person? Varför skulle jag välja en person jag inte är attraherad av? "Tänk om han blir äldre". Vad menar du? Vi blir alla äldre.
  • Anonym (Vad menar du med mobbad?)

Vad menar du med att du är mobbad?
    Kommer folk fram till dig och pekar finger och säger att du är kort och skrattar?
    Har folk genom åren i skolan och på arbetsplatser mm varit elaka angående din längd?

Jag har inte läst någon här på FL som varit elak mot dig pga din längd.
    Folk har svarat vad dom attraheras av men ingen har sagt elaka saker till dig om din längd.

Vad är det du menar med att du är mobbad? 
    På vilket sätt, ingen har ju sagt något nedsättande till dig här angående din längd.

• Agda90
    Anonym (Vad menar du med mobbad?) skrev 2024-01-31 10:21:09 följande:

Vad menar du med att du är mobbad?
    Kommer folk fram till dig och pekar finger och säger att du är kort och skrattar?
    Har folk genom åren i skolan och på arbetsplatser mm varit elaka angående din längd?

Jag har inte läst någon här på FL som varit elak mot dig pga din längd.
    Folk har svarat vad dom attraheras av men ingen har sagt elaka saker till dig om din längd.

Vad är det du menar med att du är mobbad? 
    På vilket sätt, ingen har ju sagt något nedsättande till dig här angående din längd.

Väldigt bra fråga!
    TS undrar om varför kvinnor föredrar en visslängd på män och får det att han är mobbad. Intressant. 
  • Anonym (S)
    Jag som kortväxt kvinna på 152 cm kan säga att det inte accepteras och älskas av alla långa män. Jag har faktiskt medvetet undvikit att skriva ut min längd på olika dejtingsidor just för att majoriteten av män skriver att de inte vill ha en kvinna under 155 cm. Nu är jag dock proportionerlig så ingen som har träffat mig live tror på mig när jag säger att jag "bara" är 152 cm men jag kan tänka mig att läser man 152 cm tror många män att de kommer att träffa ett "barn" eller någon med dwarfism. Ska tilläggas att jag är medellängd i det landet jag kommer ifrån.
  • Liten man

Det är ju bra att ni är överens. Och att jag har fel. Jag för min del tycker att det är mobbning när man väljer bort någon bara för sin längd.

• Anonym (Snyggare)
    Liten man skrev 2024-01-31 12:29:08 följande:

Det är ju bra att ni är överens. Och att jag har fel. Jag för min del tycker att det är mobbning när man väljer bort någon bara för sin längd.

Det är självklart inte mobbning. Menar du på riktigt att vi inte är fria att själva välja vår partner?
  • Agda90

Är du seriös?
    Då är det mobbing om någon blir bortvald för att man är för smal eller för tjock eller har fel hårfärg.... 
  • Anonym (Gripen)

att du tycker sånt är mobbning visar på att du inte accepterar andra preferenser. Du är dömande, du saknar förmåga att empatisera med andra. Du betraktar dig själv som ett offer. Offerkänslan innebär också att du flyttar över ansvaret för dig själv till andra. Dessutom en hög dos av hycklande då du själv anser dig ha rätten till preferenser.

Låter inte bra. Jag vill poängtera att andras preferenser är inte mobbning. Du är helt fel ute. 
  • Anonym (Wtf)

Hur är det mer mobbning än att välja bort någon pga stora/små bröst, övervikt, ambitionslös, oskuld, slampig etc?
    Man har sina sexuella preferenser? Om man inte tänder på en kvinna med små bröst så mobbar han henne inte. Man väljer inte vad man tänder på och inte tänder på. Inte heller mobbar man någon för att man väljer bort någon pga ålder, religion, ambition i livet etc.
  • Liten man

Skönt att ni är så rörande överens. Det finns hopp för framtiden. 

Svar på tråden Kortväxt man